Fælleskøb grønne luksus bønner Sjælland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kaffetiger
    Grøn bønne
    • Apr 2017
    • 2

    Fælleskøb grønne luksus bønner Sjælland

    Er der nogen der er med på noget fælles køb af grønne bønner på Sjælland?

    Jeg er så træt af at se hipster kaffe sites der pisker priserne op på grønne bønner. Kenya AA+ koster dobbelt så meget som andre bønner. I udlandet koster de ca. det samme. I større mængder kan jeg se at der kan spares mange penge. Er der andre der er med på noget luksus kaffe?

    Jeg tænker umiddelbart på følgende (gode forslag hilses velkommen).

    Kenya AA
    Kona Extra Fancy

    Har ikke den store erfaring med hvor det er bedst, men har fundet frem til f.eks www.ongebrand.nl som sælger 20kg Kenya AA top for 216Euro (+forsendelse). Hvilket svarer til 10.8Euro/kg = ca. 81kr. Til sammenligning koster den kaffe herhjemme 160-220 kr/kg!

    Jeg er ny her på forum'et, men jeg er overrasket over der ikke er mere fælleskøb herinde. Nogen der er friske?
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Der er Facebook grupper med fælleskøb af bønner både for Jylland og København

    Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • act_dk
      Stamgæst
      • Jun 2013
      • 761

      #3
      En lille detalje må være at Kenya AA ikke bare er Kenya AA, så uden at kende til de specifikke shops du nævner, kan der være ret stor forskel på kvaliteten :-)

      Men ellers prøv bønneklubben i København på Facebook, som Alexpid også nævner. De køber stort ind, og gør det ofte!

      Comment

      • Alexpid
        Coffeeholic
        • Jan 2016
        • 1496

        #4
        Hawaii kona har jeg en kontakt på Hawaii til, men prisen med moms, afgifter osv er meget høj

        Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
        Selvstændig hos Alex Kaffe.
        Udelukkende på eBar som privatperson

        Comment

        • deannielsen
          Mellemristet
          • Apr 2017
          • 235

          #5
          Har lige fået en aftale med Coffee Bean Direct her for 1 time siden, men var ift. en bestilling på 30 kg færdig ristet bønner, som jeg så bestiller gennem mit firma.
          Deres menneske pris for Hawaiian Kona er $36.50 - 40.70 /lb og så er der lige moms osv, men skal alligevel have købt der. Har fået oprettet mig som wholeseller der.
          Fragten bliver gratis over et vist beløb.

          Comment

          • Alexpid
            Coffeeholic
            • Jan 2016
            • 1496

            #6
            Thanks for your email.* Unfortunately it's difficult to send green bean from here to Europe, especially smaller batches due to the amount of paper work required.* Shipping is also very expensive.* I would be happy to work with you, but I have a minimum order size of 55 lbs (25 kilo) for international green orders.* I have certified 100% Kona Fancy and Prime grade available.* Shipping would be around $5-$6 per lb for this size order depending on your location in Denmark. * There is also a phyto-sanitation permit required from USDA for any international green shipments.* The cost for this is $61.00


            Here are the prices I can offer you for the coffee:


            Fancy Grade- $25/ lb*

            Prime Grade- $22/ lb*



            Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
            Selvstændig hos Alex Kaffe.
            Udelukkende på eBar som privatperson

            Comment

            • -E*
              Master Brewer
              • Apr 2013
              • 1949

              #7
              Oprindeligt indsendt af kaffetiger Se indlæg
              ...
              Har ikke den store erfaring med hvor det er bedst, men har fundet frem til f.eks www.ongebrand.nl som sælger 20kg Kenya AA top for 216Euro (+forsendelse). Hvilket svarer til 10.8Euro/kg = ca. 81kr. Til sammenligning koster den kaffe herhjemme 160-220 kr/kg! ...
              Som Act er inde på er Kenya AA ikke bare Kenya AA, der er stadig mange farme og, selvom aa skulle være en kvalitetsmærkning, synes jeg også det lader til at der er mange kvaliteter. Alex nævner at der er bønneklubben på sjælland, de sourcer ret meget og af gode kvaliteter. Ongebrandt har jeg benyttet et par gange tidligere, og prisen taget i betragtning er de fine. Men man får hvad man betaler for, og jeg, der ellers har en svaghed for afrikanske bønner, og i særdeleshed de etiopiske, vil hellere købe fx Clever coffees bulk der har en pæn pris og er nordic approach kaffer selvom det betyder jeg ikke er sikret afrikanerne. Der er bare *så* meget forskel i kvaliteten, jeg kan endda lugte forskel på de grønne bønner.
              -Sune

              Mahlkönig Kenia / OE Lido3
              Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
              Computerstyret Hottop
              Instagram

              Comment

              • pingel
                Coffeeholic
                • Jan 2012
                • 1007

                #8
                Dobbeltpost....
                Last edited by pingel; 12. April 2017, 08:13.

                Comment

                • pingel
                  Coffeeholic
                  • Jan 2012
                  • 1007

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
                  Har lige fået en aftale med Coffee Bean Direct her for 1 time siden, men var ift. en bestilling på 30 kg færdig ristet bønner, som jeg så bestiller gennem mit firma.
                  Deres menneske pris for Hawaiian Kona er $36.50 - 40.70 /lb og så er der lige moms osv, men skal alligevel have købt der. Har fået oprettet mig som wholeseller der.
                  Fragten bliver gratis over et vist beløb.
                  Og så er der told osv. Plus du ligger inde med 30 kg kaffe der allerede er på vej til at blive for gammel når du engang får det i hænderne...

                  Hvorfor køber du ikke mindre mængder fra DK eller EU istedet, det svarer sig nok bedre i længden.

                  Comment

                  • deannielsen
                    Mellemristet
                    • Apr 2017
                    • 235

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
                    Og så er der told osv. Plus du ligger inde med 30 kg kaffe der allerede er på vej til at blive for gammel når du engang får det i hænderne...

                    Hvorfor køber du ikke mindre mængder fra DK eller EU istedet, det svarer sig nok bedre i længden.
                    Fordi vi er flere som skal have det.
                    Er nybegynder i det her game, men med alle de rabatter og gratis fragt jeg får er det en sikker sejr.

                    Sendt fra min Asus Zenfone 3 Ultra med Tapatalk

                    Comment

                    • Rohr
                      Mørkristet
                      • Jan 2017
                      • 449

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
                      Fordi vi er flere som skal have det.
                      Er nybegynder i det her game, men med alle de rabatter og gratis fragt jeg får er det en sikker sejr.

                      Sendt fra min Asus Zenfone 3 Ultra med Tapatalk
                      Er det nogen herfra der er hoppet med på købet? for det lyder godt nok som en risky business med 30 kg ristede bønner.
                      Hvad er ristedatoen osv?
                      Jeg ville nok vente med at kalde det en sikker sejr, til efter de sidste bønner er drukket.
                      Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                      Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                      Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                      Rister: Aillio Bullet
                      Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                      Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                      Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                      Vand: Brita finest.

                      Comment

                      • pingel
                        Coffeeholic
                        • Jan 2012
                        • 1007

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
                        Fordi vi er flere som skal have det.
                        Er nybegynder i det her game, men med alle de rabatter og gratis fragt jeg får er det en sikker sejr.

                        Sendt fra min Asus Zenfone 3 Ultra med Tapatalk
                        Lidt skråsikkert fra en nybegynder ;-) Men der er da fart på...

                        Comment

                        • Luwak
                          Mørkristet
                          • Apr 2008
                          • 390

                          #13
                          Jeg har lige købt 9 kg bønner af god kvalitet til ca 85 kr pr kg via den jyske bønneklub på Facebook. Det er forholdsvis enkelt og der er hurtig tilslutning til fælleskøb.

                          Hvis du laver et opslag med fælleskøb derinde og skriver hvilke bønner samt pris, så er jeg sikker på at du hurtig får tilslutning. Der er som sagt både en gruppe for Jylland og en for Sjælland.

                          Comment

                          • Dennis toft christensen
                            Grøn bønne
                            • Apr 2016
                            • 34

                            #14
                            Synes fandeme det er fedt at I bare springer ud i det. Bestil da for pokker de grønne bønner hvor du har lyst. 30 kg ristede bønner skal nok også blive drukket.
                            Så fuck jante loven.

                            Comment

                            • pingel
                              Coffeeholic
                              • Jan 2012
                              • 1007

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Dennis toft christensen Se indlæg
                              Synes fandeme det er fedt at I bare springer ud i det. Bestil da for pokker de grønne bønner hvor du har lyst. 30 kg ristede bønner skal nok også blive drukket.
                              Så fuck jante loven.
                              Hvilke paragraffer i Janteloven omhandler hjælpsomhed og glæden ved at drikke træt kaffe?

                              Comment

                              Working...
                              X