Rensning of afkalkning af Siemens Fuldautomatisk maskine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • donnib
    Grøn bønne
    • Dec 2016
    • 8

    Rensning of afkalkning af Siemens Fuldautomatisk maskine

    Hej,
    Jeg har købt en fuldautomatisk maskine fra Siemens ti905201rw.

    Der medfølger en afkalkningstablet og en rensetablet med. Jeg synes dog at de priser Siemens tager for dem er helt hen i vejret. Jeg tænker at jeg kan bruge https://emofabrik.dk/produkter/53-re...letter-2-gram/ Cafiza Rense tablet, den er godt nok på 2g hvor Siemens er 2,2g samt citronsyre i stedet for afkalkningstabletter (jeg gætter på det også er det der er i afkalkningstabletterne eller ?).

    Er det en god ide eller kan i anbefale andre produkter til at holde min maskine i tip top stand ?

    donnib
  • donnib
    Grøn bønne
    • Dec 2016
    • 8

    #2
    Ingen ide ?

    Comment

    • scs
      Mellemristet
      • Apr 2016
      • 237

      #3
      Til afkalkning kan du udmærket bruge citronsyre. Køb evt. en fødevaregodkendt citronsyre.

      Til erstatning for rensetabletten er jeg mere i tvivl. De rensetabletter jeg kender fra Siemens, skummer ikke og opfører sig ikke som cafiza sæben, men de gør jo det samme. Fjerner olierester og lign.
      _______________________________________________
      MK Vario - Rancilio Silvia
      Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

      Comment

      • donnib
        Grøn bønne
        • Dec 2016
        • 8

        #4
        Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
        Til afkalkning kan du udmærket bruge citronsyre. Køb evt. en fødevaregodkendt citronsyre.

        Til erstatning for rensetabletten er jeg mere i tvivl. De rensetabletter jeg kender fra Siemens, skummer ikke og opfører sig ikke som cafiza sæben, men de gør jo det samme. Fjerner olierester og lign.
        Cool, tak, jeg var ikke klar over at der var noget der hed "fødevaregodkent citronsyre", jeg har aldrig kigget hvad der står på pakken men de fleste gange har der måske været en kaffemaskine afbildet så det må være fødevaregodkendt. Hvor man man finde det billigste citronsyre egentligt ? Jeg synes det svinger meget i pris. Nogle gode ideer ? Sidste ting er, kan man komme til at ødelægge noget ved at bruge for koncentreret citronsyre ?

        Comment

        Working...
        X