Søger godt kvalitetsted sted at købe nyristede kaffe bønner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chseifert
    Grøn bønne
    • Oct 2016
    • 1

    Søger godt kvalitetsted sted at købe nyristede kaffe bønner

    Hejsa,

    Jeg bruger en Moccamaster kaffe maskine og en kværn og søger efter et fast kvalitetsted i København, gerne omkring Frederikssberg og Nørrebro, hvor man kan få solid godt nyristede kaffe bønner, hvor man kan stole på, at ristningsdatoen er overholdt og bundniveauet for bønner og ristnings erfaring/kendskab er stort.

    Søger nogle, der ved hvad de laver og som er stabile, hvor jeg kan købe min kaffe bønner hos på fast basis.

    Har købt hos alt for mange online kaffe ristnings shop, hvor jeg er blevet skuffet over kvaliteten sammenlignet med at gå i Irma og købe deres blå og sorte hele kaffebønner.

    Vil gerne imponeres, det er jeg ikke blevet i de 3-4 online shops, der selv rister deres kaffe med dato mærkning på posen, hvor jeg har købt mine seneste pose bønner.

    På forhånd tak for hjælp.
  • Tobias
    Mellemristet
    • Sep 2010
    • 170

    #2
    Kaffe kollektivet i Jægersborggade laver nogle ret spændende ting men koster også derefter


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #3
      Kaffevaerk på Smallegade har jeg også gode erfaringer med. Priserne er rimelige, og bønnerne gode. Jeg gad godt at de ristede lige en smule oftere, men de ligger dog indenfor hvad der er rimeligt
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • ChristianS
        Coffeeholic
        • Apr 2015
        • 1012

        #4
        Nu har jeg ikke smagt Irmas blå og sorte bønner, men det kunne være fint, hvis du fortalte, hvad du leder efter i kaffen:

        - Komfort og rund smag?
        - Syrlighed, bær og blomster?
        - En balanceret middelvej?

        For mig at se burde en specialkaffe ikke have problemer med at slå Irmas bønner i kvalitet. Men måske du bare slet ikke er til den særegne smag af bønner, der ikke er et blend?

        Hvad er det, der har manglet i smagen fra de andre bønner? Måske du bare skal opdosere lidt ifht Irmas industriristede bønner?
        Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

        Kværne: Niche Zero, Santos 01
        Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
        Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

        Comment

        • Kaffe T
          Master Brewer
          • Nov 2013
          • 2263

          #5
          Hvis du leder efter noget i stil med Irma's sorte 250 grams specialserie - så er Coffee Collective noget anderledes, fordi det er lysristet.

          Måske skal du så prøve Kontra. De har en fysisk butik på Østerbro, hvor dem der står der også ka guide dig til valget af kaffe (Kontra rister ret bredt i ristegrad). Jeg ved ikke om man ka købe deres kaffe andre steder i København.

          Jeg har ikke prøvet filterkaffe Kaffevaerk (har kun prøvet deres espresso for et par år siden). Men jeg har indtryk af at de heller ikke er lyse som Coffee Collective.

          God jagt :-)
          Last edited by Kaffe T; 23. October 2016, 10:25.
          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

          Comment

          • Sundby
            Lysristet
            • Feb 2012
            • 102

            #6
            Kan anbefale at du prøver et par eller tre forskellige risterier til du finder "din smag". Prøv Kontra, Coffee Collective og Copenhagen Coffee Lab i Boldhusgade. Alle tre er MEGET konsistente og dygtige. De er alle "lokale" og burde banke Irma.

            Comment

            • kennethp
              Mørkristet
              • May 2011
              • 343

              #7
              Der er også altid friskristet kaffe hos Cravings i Guldbergsgade 57. 65 kr. for en pose på 250g. eller 3 poser for 180 kr.
              Ellers så er der en der har lavet dette kort over risterier i Danmark, så er der ihvertfald lidt at gå igang med

              Comment

              Working...
              X