Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emne: Bare kom igang kommende Baristaer :)

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Sted
    Trekroner

Bare kom igang kommende Baristaer :)

Hej kommende baristaer

Jeg har nu et par gange haft min Simonelli Musica og San Marco kværn med til diverse arragementer. Bla. til jule bazar, skole arrangementer og fester mm. og hvergang er alle så utrolig begejstrede og glade over at de nu kan få/købe en god Cafe latte eller espresso mm. I sommers prøvede jeg med at serverer Affogato(med hansen is) og det var også en stor succes. Den blev serveret i cocktail glas så det så også godt ud. :-)
    Du behøver ikke have den vildeste maskine eller kværn for at komme igang. Det vigtigste er at gøre det og prøve det af. Selvfølgelig har jeg været glad for min San Marco kværn når der skulle kværnes to kilo kaffe men mindre ville også have kunne gøre det.
    Så bare lige en opfordring, kom igang og rigtig mange vil være dig taknemlig for at du gider serverer en god kaffe for dem.
    Navn:  IMG_2836.jpg
Visninger: 346
Størrelse:  74,3 KBNavn:  IMG_2842.jpg
Visninger: 335
Størrelse:  40,3 KB

Hilsen Martin
    La Marzocco GS3, Mahlkönig K30, Hottop Coffee Roaster KN8828-B

2. De følgende 5 brugere siger tak til martink for denne post:

Alexpid (9. October 2016),buller1 (4. January 2017),Flim (11. October 2016),Jack (12. October 2016),Lav (9. October 2016)

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Sted
    Trekroner
    stilhed før storm
    Navn:  IMG_1750.jpg
Visninger: 318
Størrelse:  85,0 KB

Coffeeholic Alexpid's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2016
    Sted
    Tranbjerg
    Hvilken kaffe/blend kører du med til arragementer?
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Sted
    Trekroner
    Det har været lidt forskelligt, enten har jeg selv ristet og så har det været hvad jeg lige har haft på lager, men primært Papa New Guinea med lidt afrikansk bønne tilsat. Sidste gang jeg selv ristede brugte jeg bønner fra HolyBean - en blanding af Blue Diamond fra Brasilien og Gashonga Rwanda kaffe.
    Ellers har jeg købt Trio Espresso hos Just Coffee.

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh

Bare kom igang kommende Baristaer :)

Så vil jeg da også lige dele lidt stemningsbilleder fra sidste søndag hvor jeg bor - vi havde Høstmarkedsdag - med vildt billige priser

Der var totalt udsolgt efter 2 timer

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

7. De følgende 6 brugere siger tak til Lav for denne post:

Birk (29. May 2017),Flim (11. October 2016),Jack (12. October 2016),martink (9. October 2016),ptolomaeus (10. October 2016),SuneZA (10. October 2016)

Coffeeholic Alexpid's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2016
    Sted
    Tranbjerg
    Hvordan er det med tilladelser osv til at sælge kaffe?
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Man tager relativt let på markeds salg... især de private som i mit tilfælde. Her kan man næsten gøre som var man hjemme. I det offentlige rum gælder andre regler....

kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Sted
    Trekroner
    Det ser da rigtig godt ud, og godt at se at kaffen også serveres i en rigtig kop og ikke bare i papkrus :-) God ide med at sælge hele bønner. Jeg synes dog du skal justerer dine kaffepriser en smule opad :-) 10 kr. det er dælme billigt .

Hilsen Martin

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Ha ha - jeg ved godt det er lidt skruebrækker agtigt
    Men det var til "vennerne" hvor jeg bor, så skulle ikke tjene noget....

kafferist.dk

Sort:

12. De følgende 2 brugere siger tak til Lav for denne post:

deannielsen (28. May 2017),Flim (14. October 2016)

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh

Bare kom igang kommende Baristaer 😊

Igen i år hyggeligt loppemarked hvor jeg bor. Enmandskaffeboden producerede ca 130stk 20g espressoskud på 3,5 timer. Brugte 15 liter mælk til latte og cortado og solgte desuden 25 poser rist (250g)....
    Tak til KristianK for lån af tappetermos til sort

kafferist.dk

Sort:

14. De følgende 8 brugere siger tak til Lav for denne post:

Alexpid (28. May 2017),Birk (29. May 2017),Jack (28. May 2017),kidcaffeine (28. May 2017),KristianK (28. May 2017),malling (29. May 2017),scs (28. May 2017),SQLCPH (28. May 2017)

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •