delonghi scultura ecz 351

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • JLJ
    Grøn bønne
    • Aug 2016
    • 8

    delonghi scultura ecz 351

    Hej

    Jeg er helt grøn inden for espresso brygning og har et (måske dumt) spørgsmål.
    Hvis man køber en maskine med pressurized portafilter f.eks delonghi scultura ecz 351
    er det så muligt at skiftet til et non-pressurized portafilter kurv.
  • Coffee makes the world go
    Master Brewer
    • Jan 2010
    • 5082

    #2
    Hvis der findes en kurv der passer, så ja

    men hvis det er den her der har fået dig til at overveje den



    så er det ligeså sandfærdigt som en historie om manglende penge til en syg moster fortalt af en roma på en rasteplads

    Hint , fup fra en ende til den anden ;o)

    la vær med at købe den

    Køb en brugt maskine der faktisk KAN lave espresso
    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #3
      PS
      dit spørgsmål var IKKE dumt

      Der findes brugbare maskiner der desværre sælges med pressurized portafiltre
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • JLJ
        Grøn bønne
        • Aug 2016
        • 8

        #4
        Havde ikke lige læst denne test men har en kollega der havde maskinen som var godt tilfreds.
        Tror jeg prøve at tjekke forumet her lidt mere ud og ser hvad folk anbefaler

        Comment

        • Juul-Andersen
          Stamgæst
          • Apr 2014
          • 772

          #5
          Et rigtig fint startsæt vil være Oscar og en mazzerkværn brugt, skal det være nyt så vario eller vente på sette . Det vil koste omkring 5000kr, og så kan du være heldig at få lidt tilbehør til også .
          Skal det være automatisk så må jeg (og de fleste andre herinde) nok melde pas, det er ikke det vi gør os mest i. Men du kan helt sikkert finde et par stykker der har styr på dem alligevel .
          Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
          I’ve been told I like tea
          I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

          Plans stuff in my spare time ☕️👌

          Comment

          • Juul-Andersen
            Stamgæst
            • Apr 2014
            • 772

            #6
            Hvis du laver mest espresso, så er en Silvia også en ganske glimrende maskine .
            Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
            I’ve been told I like tea
            I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

            Plans stuff in my spare time ☕️👌

            Comment

            • Coffee makes the world go
              Master Brewer
              • Jan 2010
              • 5082

              #7
              Oprindeligt indsendt af JLJ Se indlæg
              Havde ikke lige læst denne test men har en kollega der havde maskinen som var godt tilfreds.
              Tror jeg prøve at tjekke forumet her lidt mere ud og ser hvad folk anbefaler
              Pas på med hvad andre er tilfreds med ,, Starbucks sælger trods alt også kaffe ;o)

              Måske ved din makke ikke bedre
              måske drukner han det i mælk og sukker(sirup) eller,,,,

              bruger han pads ? eller har han en ordentlig kværn ?

              man kan godt lave espresso på den , men man skal vide en del for at få det til at funke , og det er maskinen der bestemmer

              sådan bør det ikke være

              Hvad er dit budget , og præferencer

              er det til at lave enkelte til dig selv, eller skal du kunne lave til flere på en gang ?

              Kværnen er det vigtigste , uden den kan du ikke fremstille kværnet kaffe der er god nok til espresso

              Den behøver ikke at være fancy, men den skal være i orden ved knivene ,men man kan få brugte kværne der HAR kostet 5000 og opefter for helt ned til 1000
              1500 og det er lettere at finde osv
              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

              Comment

              • JLJ
                Grøn bønne
                • Aug 2016
                • 8

                #8
                Skal ikke have en automatisk det sgu for kedeligt
                Mit budget er lige nu ca 3500 så kan godt se at jeg mangler lidt i nu.
                Vil helst have ny maskine men med kværnen bliver det nok brugt
                hvis jeg kan finde en til en god pris.
                Tror jeg venter til næste mdr hvor jeg har lidt flere gryn og køber en Silva plus en god kværn.
                Tak for de gode råd

                Comment

                • Coffee makes the world go
                  Master Brewer
                  • Jan 2010
                  • 5082

                  #9
                  En maskine er kun ny indtil man har taget den i brug ;o)

                  Køber du en brugt af en der er til at stole på, og evt kan se den an inden, så er der typisk meget at spare

                  sid på Hænder og penge, hold øje med et godt tilbud på kværn eller maskine

                  Hvor i Landet befinder du dig, ?
                  http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                  Comment

                  • JLJ
                    Grøn bønne
                    • Aug 2016
                    • 8

                    #10
                    Du har ret
                    Jeg bor i Nordjylland.
                    Uden at lyde snoppet er det bare et eller andet ved at få helt ny grej

                    Comment

                    • Esbndk1Esbn
                      Lysristet
                      • Apr 2015
                      • 57

                      #11
                      Vil lige komme med min noob erfaring : )

                      Jeg havde en maskine som den du tænker på at købe, og jeg var glad for den. Jeg "moddede" den også
                      ved at skære bunden af mit pressurized filter. Og blev mere glad for den. Og folk sagde det var rigtig god kaffe.

                      Så købte jeg en La Pavoni, som jeg ikke kunne finde ud af at bruge.
                      Og så var det at det slog mig, jeg anede ikke hvad "god kaffe" smager af.
                      Jeg vidste hvordan det smagte når det smagte bedre end andre gange,
                      men ikke hvor "højt der var til loftet"

                      Så fandt jeg en Ascaso Uno til 4000,- og fandt det her forum.

                      En fredag i April kl 13.00 skrev jeg herind og spurgte om det ville være et godt køb

                      kl 13.37 fik jeg tilbudt modellen over til 3500,- en Ascaso UNO PID, brugt af en der havde forstand på det,
                      så den var indstillet bedre ned fra fabrikken.

                      kl 16.40 stod den på mit køkkenbord.

                      måneden efter fik jeg en kværn til små 3000,- Eureka Mignon 50mm

                      6 mdr senere købte jeg en HX også herfra til 5.000,- som jeg stadig har

                      7 mdr efter har jeg købt en Mazzer lignende kværn jeg er ved at sætte i stand

                      Når Baratza Sette 270W kommer ud køber jeg den... Den bliver vist nævnt et sted i tråden

                      Moralen er "alle" der bliver bidt ender med at købe en Dual Boiler eller HX og en god kværn.
                      Springet fra min første maskine til Ascaso Uno var helt helt enormt, springet fra Ascaso til
                      Izzo Alex HX var meget mindre rent kaffe smags mæssigt men kæmpe ift hvordan jeg brygger og bruger maskinen

                      Jeg er glad for de forskellige trin, det betyder at jeg nu ved at mindre ikke kunne gøre det...
                      Og da jeg brugte penge vidste jeg hvad jeg fik for dem, hvilket gør det nemmere at lange dem ud.
                      (tror nu ikke jeg havde været i tvivl, hvis jeg havde købt en HX fra start)

                      Når du køber herinde så er det tit at maskinen er outfittet bedre end fra fabrikken, og det er altså mere værd end end en jomfruelig emballage og fraværet af fingeraftryk.

                      Jeg kunne også skrive til forrige ejer med et par spørgsmål om ting der ikke var forklaret i manualen.

                      Hvis du skal have noget nu:


                      PS fedt review CMTWG, jeg har læst det 3 gange nu og det er stadig sjovt
                      Lelit PL162T - Baratza Sette 270W - Eureka Mignon Istantaneo - Brewista Vægt - BestMax Premium

                      Comment

                      • summer
                        Coffeeholic
                        • Jun 2011
                        • 1407

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Esbndk1Esbn Se indlæg
                        Moralen er "alle" der bliver bidt ender med at købe en Dual Boiler eller HX og en god kværn.
                        Springet fra min første maskine til Ascaso Uno var helt helt enormt, springet fra Ascaso til
                        Izzo Alex HX var meget mindre rent kaffe smags mæssigt men kæmpe ift hvordan jeg brygger og bruger maskinen.
                        Jeg er fuldstændig enig med dine betragtninger - alle der bliver bidt vil som regel gerne have mere, end de maskiner de fleste typisk starter med.
                        Jeg vil bare gøre opmærksom på, at der selvfølgelig er forskel på hvor man ender, og Dual boiler/HX er ikke der hvor alle ender - nogle (bl.a. mig) er fuldt tilfredse med gode friske bønner, en god kværn og en Pavoni, en Silvia, en Caravel, eller en anden 'simpel' maskine - og har måske oveni købet taget turen fra 'starter'-maskine, til Pavoni, til stor HX, og så tilbage til Pavoni.

                        Det handler nemlig også om hvordan man ønsker at bruge maskinen - om man laver 1 eller 10 skud pr dag - og om man f.eks. godt kan lide at kværne med håndkværn og at stå og lege med manuelt espressotryk - eller om det skal være så hurtigt og så kraftfuldt som muligt, og gerne må fylde på køkkenbordet. :-)

                        Comment

                        • JLJ
                          Grøn bønne
                          • Aug 2016
                          • 8

                          #13
                          Hej Esbndk1esbn

                          Mange tak for en super indlæg var virkelig fyldestgørende

                          Har bestemt mig for at finden en ny/brugt Silva og ascaso i2 kværn men bliver først om 1-2 mdr når budget rækker.
                          Glæder mig helt vildt til at komme i gang

                          Comment

                          Working...
                          X