Kaffeis-anmeldelser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffe T
    Master Brewer
    • Nov 2013
    • 2263

    Kaffeis-anmeldelser

    Tænkte vi sku ha en tråd til anmeldelser af kaffeis her i sommervarmen. Ikke opskrifter (de står andetsteds), men det kaffeis man ka købe.

    Idag fik jeg prøvet Coffee Collectives nyeste påfund: softice med espresso.

    Meget fint får man bare en lille portion for 25 kr (jeg magter ikke store is).

    Rigtig god kaffesmag. I like. Og god lang eftersmag.

    Den er med deres Espresso 1 - som for tiden indeholder noget med 20% af den berømte (og dyre) Esmaralda.

    Der er også den kenyanske Kieni i, som er kendt for sin syrlighed. Men det kommer ikke frem i softicen.

    Click image for larger version

Name:	Fil 06-06-2016 18.39.39.jpg
Views:	1
Size:	39,0 KB
ID:	235769
    Last edited by Kaffe T; 6. June 2016, 18:50.
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

    ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Af en kaffeis er den god, fik også en i sidste uge. Men generelt synes jeg ikke kaffe er en stor succes i hverken is eller desserter fordi den netop ikke er friskbrygget og/eller er brygget på billig mørkristet kaffe eller frysetørret

    Hver gang jeg får noget dessert agtigt med kaffe i tænker jeg 99% af gangene det smager af Merrild (eksempel)
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • dannyboy
      Lysristet
      • Feb 2013
      • 107

      #3
      Er stor fan af Ciciliansk Is på Skydebanegade... Deres kaffe is er faktisk ret god

      Comment

      • Kaffe T
        Master Brewer
        • Nov 2013
        • 2263

        #4
        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        Af en kaffeis er den god, fik også en i sidste uge. Men generelt synes jeg ikke kaffe er en stor succes i hverken is eller desserter fordi den netop ikke er friskbrygget og/eller er brygget på billig mørkristet kaffe eller frysetørret
        Mon ikke det er fordi syrligheden mangler ? Jeg ved du er syre-fan ;o)

        Normalt syns jeg TCC espresso nr 1 er for syrlig til mig. Men som icelatte eller her i softice er syrligheden nærmest væk.
        Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
        Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

        ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

        Comment

        • Kaffe T
          Master Brewer
          • Nov 2013
          • 2263

          #5
          Igen i år har TCC deres kaffe-softice. I hvert fald i Torvehallerne. Og jeg er stadig fan :-D

          Jeg bemærkede at kaffesmagen var stærkest i det krymmel som er drysset over softicen. Tænkte på om det ku være noget luksus-instant-kaffe eller hvordan de dog havde lavet det.

          Jeg spurgte igår. Tænk, det er bare fintkværnet kaffe ! Den samme espresso1, som er brugt i isen.

          Det ska jeg da prøve som drys på is: Fint kværnet kaffe !
          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

          Comment

          • SuneZA
            Mørkristet
            • Sep 2009
            • 331

            #6
            Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
            Igen i år har TCC deres kaffe-softice. I hvert fald i Torvehallerne. Og jeg er stadig fan :-D

            Jeg bemærkede at kaffesmagen var stærkest i det krymmel som er drysset over softicen. Tænkte på om det ku være noget luksus-instant-kaffe eller hvordan de dog havde lavet det.

            Jeg spurgte igår. Tænk, det er bare fintkværnet kaffe ! Den samme espresso1, som er brugt i isen.

            Det ska jeg da prøve som drys på is: Fint kværnet kaffe !
            Totalt OT, men det er i øvrigt også fantastisk med et drys friskkværnet kaffe på chili con Carne! 🙂

            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #7
              Den er rigtig god [emoji1303], til gengæld var deres shakerato noget tynd pis.
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              Working...
              X