La Pavoni skiftning af pakninger i steamer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lindybrogaard
    Mellemristet
    • Mar 2015
    • 276

    La Pavoni skiftning af pakninger i steamer

    Hej
    Jeg skal have skiftet pakninger i steameren på min La Pavoni årgang 2004. Den er piv-utæt selv når drejeknappen er helt lukket kommer der damp ud.
    Når jeg løsner "gevind-møtrikken" ved drejeknappen kan jeg stadig ikke få aksen med drejeknappen ud. Hvordan gør man det, så jeg kan få skiftet pakning derinde i?
    Med venlig hilsen

    Lindy Brogaard
    CleverCoffee ApS
    www.clevercoffee.dk
  • summer
    Coffeeholic
    • Jun 2011
    • 1407

    #2
    Du burde bare kunne dreje aksen ud, ved at dreje steamknappen mod uret...?

    I øvrigt er der ingen pakninger derinde som skal skiftes, hvis det er ud af selve damparmen den er utæt. Den tykke pakning dækker utætheder fra kedlen og ud med drejeknappen, men hvis den er blevet hård kan det være fint at skifte den, mens du har skilt ventilen ad.

    Selve ventillukningen ud til damparmen er metal mod metal, så hvis den er utæt, er det sikkert fordi metallet bare er blevet snavset.
    Puds ventilspidsen med en skuresvamp eller lign, som ikke ridser, og så skulle det være tæt et stykke tid. :-)
    Vedhæftede filer

    Comment

    • lindybrogaard
      Mellemristet
      • Mar 2015
      • 276

      #3
      Jeg må prøve at tage godt fat, det er bare som om man spænder den fast igen i den anden retning....
      Med venlig hilsen

      Lindy Brogaard
      CleverCoffee ApS
      www.clevercoffee.dk

      Comment

      • lindybrogaard
        Mellemristet
        • Mar 2015
        • 276

        #4
        La Pavoni skiftning af pakninger i steamer

        Thanks Summer. Det virkede. Jeg fik skiftet den pakning der sidder i mellem gevind stykkerne og poleret spidsen. Så nu er steameren tæt igen [emoji1303][emoji1303]☕️
        Med venlig hilsen

        Lindy Brogaard
        CleverCoffee ApS
        www.clevercoffee.dk

        Comment

        Working...
        X