Latte art event

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Solipsism
    Lysristet
    • Jul 2011
    • 109

    Latte art event

    Hej E-bar
    Der er kommet gang i latteart tråden og kan huske der tidligere har været snak om et event om dette. Jeg tænkte om der er flere end mig der var friske på det en aften?

    Jeg tænker at vi finder et sted hvor der er plads til, at man kan tage sig egen maskine med, da der er stor forskel på at stå med en prof maskinen og så sin egen mht steampower.

    Det kunne også være sjovt at se hvad forskel det gjorde med en anden steamtip, så hvis nogle havde samme maskine med forskellige steamtip kunne denne forskel afprøves

    Forhåbentligt kunne der være en eller flere der har styr på mælken der ville være mentor?

    I samme omgang kunne man jo lave en gAng cupping af folk der hjemmerister?

    /Tim, som har brug for øvelse i teknik til latteart
  • aero
    Mørkristet
    • Nov 2014
    • 466

    #2
    God idé
    /Claus

    Espresso
    Oscar, Obel Mito M64

    Sort
    Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

    Comment

    • Juul-Andersen
      Stamgæst
      • Apr 2014
      • 772

      #3
      Oprindeligt indsendt af Solipsism Se indlæg
      Hej E-bar
      Der er kommet gang i latteart tråden og kan huske der tidligere har været snak om et event om dette. Jeg tænkte om der er flere end mig der var friske på det en aften?

      Jeg tænker at vi finder et sted hvor der er plads til, at man kan tage sig egen maskine med, da der er stor forskel på at stå med en prof maskinen og så sin egen mht steampower.

      Det kunne også være sjovt at se hvad forskel det gjorde med en anden steamtip, så hvis nogle havde samme maskine med forskellige steamtip kunne denne forskel afprøves

      Forhåbentligt kunne der være en eller flere der har styr på mælken der ville være mentor?

      I samme omgang kunne man jo lave en gAng cupping af folk der hjemmerister?

      /Tim, som har brug for øvelse i teknik til latteart
      Jeg har ikke såååå meget lyst til at være en del af den cupping sådan som du foreslår!! Vi skal også bruge en meget stor kværn, evt. en woodchippee kunne gøre det....

      Jokes a side, jeg er frisk på en fælles øvning i Kbh��
      Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
      I’ve been told I like tea
      I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

      Plans stuff in my spare time ☕️👌

      Comment

      • Solipsism
        Lysristet
        • Jul 2011
        • 109

        #4
        Haha, ja en træflis maskine burde kunne gøre det, men lad os starte med en mindre kværn og nøgle bønner, og dette er ikke at forveksle med bønder for så er vi tilbage til den store kværn

        Comment

        • Solipsism
          Lysristet
          • Jul 2011
          • 109

          #5
          Og ja, min tanke var i kbh

          Comment

          • Juul-Andersen
            Stamgæst
            • Apr 2014
            • 772

            #6
            Oprindeligt indsendt af Solipsism Se indlæg
            Og ja, min tanke var i kbh
            Så er jeg helt sikkert frisk
            Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
            I’ve been told I like tea
            I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

            Plans stuff in my spare time ☕️👌

            Comment

            • KristianK
              Administrator
              • Aug 2009
              • 4365

              #7
              Copenhagen Coffee Lab har jeg talt med om netop et lattekursus og netop med egne maskiner. Udfordringen er, at ikke mange steder kan have en masse maskiner kørende på samme tid og derfor er det urealistisk at stille op med 10 og forvente at tro at det lader sig gøre.
              Jeg har tænkt mig frem til, at et setup med 3-4 repræsentative maskiner måske kunne være en mulighed? En Silvia, en Oscar og noget større af en art.. Så kunne alle maskiner køre hele tiden og der kunne stemmes mere kontinuerligt...

              Jeg har aldrig fået lavet en dato med Peter fra CCL men jeg ved at de gerne vil.

              Andre som læser tråden kan jo byde ind også
              KristianK
              En del af EspressoBar


              Følg mig meget gerne på
              https://instagram.com/kristianskaffe.dk
              https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

              Hjemmeside
              www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

              Comment

              • Solipsism
                Lysristet
                • Jul 2011
                • 109

                #8
                Ja, det er nok lidt optimistisk at alle kan tage deres egne med, men mindre vi kan finde et ledigt møderum hos Dong jeg har en wega mininova volumetrisk (hx) som repræsentere en maskine i 15.000 kr klassen så vidt jeg kan se (købte den brugt)

                Comment

                • KristianK
                  Administrator
                  • Aug 2009
                  • 4365

                  #9
                  Når jeg skriver kursus, så mener jeg at folk kunne steame og få råd fra andre fra Ebar og fra CCL omkring deres egen steaming. Altså at det jam-agtigt og selvdrevet.
                  Min egen erfaring er at man kommer VIRKELIG langt med at finde en god steamtip.
                  Jeg har f. eks. lige skiftet en tip på en af mine maskiner, hvor jeg med samme teknik lavede bobler, grød og øv-skum... Med ny tip, samme teknik, perfekte hjerter

                  Så det kunne også være en øjenåbner for folk... F. eks. er den som sidder på en Oscar helt helt i skoven og skifter man til en anden f. eks. WBC-konverteringen så er det så meget nemmere.
                  KristianK
                  En del af EspressoBar


                  Følg mig meget gerne på
                  https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                  https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                  Hjemmeside
                  www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                  Comment

                  • Solipsism
                    Lysristet
                    • Jul 2011
                    • 109

                    #10
                    Lige præcis, det jeg forsøgte at skrive i mit første indlæg.

                    Comment

                    • KristianK
                      Administrator
                      • Aug 2009
                      • 4365

                      #11
                      Sorry, det havde du jo også...
                      KristianK
                      En del af EspressoBar


                      Følg mig meget gerne på
                      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                      Hjemmeside
                      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                      Comment

                      • johnster
                        Master Brewer
                        • Jun 2011
                        • 1756

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                        Copenhagen Coffee Lab har jeg talt med om netop et lattekursus og netop med egne maskiner. Udfordringen er, at ikke mange steder kan have en masse maskiner kørende på samme tid og derfor er det urealistisk at stille op med 10 og forvente at tro at det lader sig gøre.
                        Jeg har tænkt mig frem til, at et setup med 3-4 repræsentative maskiner måske kunne være en mulighed? En Silvia, en Oscar og noget større af en art.. Så kunne alle maskiner køre hele tiden og der kunne stemmes mere kontinuerligt...

                        Jeg har aldrig fået lavet en dato med Peter fra CCL men jeg ved at de gerne vil.

                        Andre som læser tråden kan jo byde ind også
                        Jeg var til et kaffe kursus med Søren Stiller, der var arrangeret på initiativ af Leeds Lad.
                        Det endte med at blive afholdt hos Kalles Kaffe.
                        Lidt rustikke omgivelser, men strømmen holdt fint til alle maskiner.
                        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                        Compak K10 Fresh
                        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                        Philips Café Gourmet

                        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                        Comment

                        Working...
                        X