Ny partner hos EspressoBar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #16
    Godmorgen allesammen,

    Tak for alle de pæne. Det er jeg meget glad for.
    Jeg skal nok vende tilbage med lidt tanker og kommentarer senere

    God dag!!

    Mvh.
    Kristian
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    • RasmusDJ
      Stamgæst
      • Mar 2012
      • 950

      #17
      Godmorgen og tillykke til Kristian
      //Rasmus Bonnesen

      Comment

      • xxxkemalxxx
        Grøn bønne
        • Feb 2015
        • 49

        #18
        Stort tillykke!
        Espresso
        Ascaso DUO
        Vario

        SØGER MED LYS OG LØGTE EN KAFFERISTER
        HOTTOP-CAFEMINO OSV.

        Sort bryg
        Chemex 8 cup
        Hario V60
        Wilfa Kværn
        Buono
        Aeropres

        Comment

        • Anders1
          Mellemristet
          • Feb 2010
          • 150

          #19
          Sådan! Stort tillykke!
          Venlig Hilsen
          Anders

          Espresso: Alex Duetto (tidl. Silvia)
          Kværn: Mazzer Mini Electronic A (tidl. Rocky)
          Sort: Kalita Wave 185, Aeropress & Frenchpress + Lido 2
          Brewista: Smart Kettle + Smart Scale

          Comment

          • Husfar
            Stamgæst
            • Apr 2012
            • 769

            #20
            Glimrende !! Tillykke og masser af bar i din retning,
            Og tilmed godt for hele fællesskabet
            Fluid-o-tech og vægtstang

            Comment

            • kennethp
              Mørkristet
              • May 2011
              • 343

              #21
              Fedt, tillykke med det!

              Comment

              • erikit
                Lysristet
                • May 2015
                • 138

                #22
                Stort tillykke! Jeg ser frem til hvad der videre sker.

                Comment

                • Citrushund
                  Mørkristet
                  • Sep 2012
                  • 379

                  #23
                  Stort tillykke Kristian
                  - ECM Elektronika II Profi
                  - Mazzer Super Jolly Arduino mod
                  - Custom made Torr Tamper

                  EspressoBars 3D Print service

                  Comment

                  • aspedersen
                    Master Brewer
                    • Jan 2014
                    • 1555

                    #24
                    Det drikker jeg lige en Cappuccino på.....tillykke!
                    /Anders

                    La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                    https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                    https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                    Comment

                    • MartinBendix
                      Lysristet
                      • Apr 2015
                      • 120

                      #25
                      Tillykke! :-)
                      // martin bendix - www.martinbendix.dk
                      V60, Aeropress, Chemex.

                      Comment

                      • Sonne
                        Master Brewer
                        • Jul 2007
                        • 1641

                        #26
                        Stort tillykke og fortjent!
                        La Marzocco GS/3 AV
                        Mahlkönig K30 Vario
                        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                        La Pavoni Professional
                        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                        BLOG

                        Comment

                        • KristianK
                          Administrator
                          • Aug 2009
                          • 4365

                          #27
                          Kære allesammen,

                          Allerførst tak for alle de mange rare ord og lykønskninger. Det varmer rigtig meget Jeg var jo ikke her uden jer, husk det

                          Jeg har længe følt en form for ejerskab for dette forum. Jeg har ikke fundet tilsvarende samhørighed, venlighed (vedvarende) og hjælpsomhed andre steder, på de andre steder som jeg gennem tiden har frekventeret. Med ejerskab mener jeg reelt nok, at jeg følte mig forpligtet til at vedligeholde det som vi i fællesskab har opbygget men sandelig også medvirke til at udvikle.

                          Jeg har sagt ja til at blive en del af EspressoBar af flere årsager og jeg kunne nok plabre løs hele natten omkring alle de ting, som jeg håber lader sig gøre over tid. Jeg har gået med en masse tanker gennem de seneste uger, efter at det ligesom faldt på plads. Tankerne har været der længe og nogle af dem har jeg gennem tiden skrevet til MoBak og en dag spurgte "drengene" om ikke jeg ville medvirke til den videre fremdrift af EspressoBar. Det var en rar følelse og ikke en svær beslutning.

                          Jeg har ikke forberedt noget på forhånd og derfor så kommer dette "bare som det kommer".... jeg håber at nedenstående kan være en inspiration og jeg håber at I alle vil byde ind med det som I synes der mangler eller som kunne være sjovt at få mere af.

                          Først og fremmest, så er mit mål at EspressoBar reelt forbliver hele Danmarks kaffeforum. Det har jeg mange grunde til og nogle af jer, vil sikkert rynke på næsen og andre klappe i hænderne. Jeg hører gerne det hele. Nogle af de ting jeg skriver, er skrevet bevist "til det yderste" men dette alene for at kridte banen op

                          Med Danmarks kaffesite, så ønsker jeg at udbrede kendskabet til god kaffe til hele familien Danmark. Det må være nummer et.

                          Vi er nørdernes legeplads som det er nu og jeg frygter at vi bliver en mere og mere indspist lille skare, som kun kan drikke det absolut bedste kaffe på det bedste udstyr og jeg er bange for, at såfremt der ikke sker mere/yderligere, så vil der ske et frafald af nørder som måske ikke kan opvejes af tilgangen...
                          Jeg har haft lejlighed til at tale med nogle stykker som har læst med på sidelinien og flere nævner at det kan virke meget grænseoverskridende at stille sit første spørgsmål om en kaffemaskine i et supernørdet miljø.

                          Derfor kunne jeg godt tænke mig, at det hele blev lidt mere spiseligt og imødekommende. Her tænker jeg ikke på os som brugere (måske lidt alligevel) men måske mere en lille opdatering af forsiden, som i mine øjne ikke ligefrem indbyder til at man bliver hængende i timevis for at læse...for vi skal altså have familien Danmark igang med at købe friske bønner og kværne selv.
                          Med spændende artikler, "kom godt igang-artikler OG videoer" så bør det kunne lykkes. Måske kunne vi få et par af de nyankomne til at beskrive deres første 3 måneder i vores verden... de kan være kommet fra frysetørret kaffe og på kort tid, drikker de håndkværnet friskristet kaffe...
                          Man kunne også lave en artikel med en af de brugere som troede at det kunne gøres for 3.000 kr. men som ender med at købe for det dobbelte, men samtidig får sååååå meget mere for pengene... der kunne måske hjælpe lidt på "hjælp hvad skal jeg købe-trådene"

                          Jeg forestiller mig, at såfremt vi kan generere flere brugere og besøgende, vil der også kunne skabes økonomi til at kunne betale for artikler. Jeg har f. eks. tænkt, at hvis man som bruger har noget på hjertet, har besøgt et risteri eller en fabrik eller hvad ved jeg, så kunne man måske lokkes til at skrive en god artikel til glæde for alle. Her kunne man med økonomien f. eks. belønne brugeren med et kaffeabonnement på 3-6 måneder eller noget i den stil.. mere kaffe til brugere, mere salg af god kaffe til glæde for de risterierne.

                          Jeg kom bort fra det med "sidelinien" og jeg vil gerne have flere registrerede brugere. Jeg synes det er ærgerligt at der er så få medlemmer. Mens jeg skriver dette er der 217 online, 15 af dem er medlemmer og resten er gæster. Det synes jeg er så ærgerligt.
                          Hvorfor jeg synes det, er fordi man i min optik vil være langt langt mere tilbøjelig til at skrive en kommentar eller måske endda oprette en tråd, hvis man er logget ind. Som besøgende, bidrager man ikke til diskussionerne heller. Flere medlemmer, mere aktivitet og flere spændende vikler ville også være en gevinst. Jeg forestiller mig en opdatering hvor man f. eks. kan logge ind med sin Facebook eller sin Google, så folk ikke synes det er så besværligt.... men helt ærligt, det bør ikke afholde folk...

                          Jeg forstiller mig også en "Velkommen til tråd" hvor de nyankomne lige kort beskriver, hvor de er henne i forløbet, om de er helt grønne i kaffeverden, hvor de bor mv.
                          På den måde bliver man taget godt imod og man kommer ligesom i gang med sit første indlæg uden at det er "farligt"

                          Derudover vil jeg arbejde på, at vi får rabat i relevante butikker i hele landet og på webshops, såfremt man er medlem. Hvis nogen kender nogen, som allerede nu vil hjælpe med en rabataftale, så sig endelig til.

                          Hvis vi opnår at være det site, som producenter, risterier og meget andet, gerne vil have deres varer testet på, anmeldt i en artikel, eller andet, så kunne man jo deltage i konkurrencer mv. med sit medlemsskab også.

                          Hvis vi kan gøre det mere spændende og attraktivt for den almindelige bruger, så kunne der måske også skabes noget trafik og noget opmærksomhed, som gjorde at de lidt mere tunge profiler fandt herind eller ikke faldt fra i det mindste. Jeg har talt med flere, som siger at de ikke længere kommer her så tit, for "det er jo bare det samme og det samme"... Derfor er mit mål også at gøre EspressoBar mere attraktiv for nørderne. Vi skal have endnu mere af de spændende ting at snakke om. Om det er det ene eller det andet, er for mig egentlig ligegyldigt, men det skal være på EspressoBar man finder ligesindede, legekammerater og sparring på flere niveauer også... også gerne de professionelle!

                          Jeg tænker hvis vi lykkes med det første, hvem ved, så bliver vi måske dem der modtager den nye kværn først, den nye rister og måske bliver vi inviteret til et lukket event med test af noget spændende... eller hvad ved jeg... Kunne det ikke være sjovt?

                          Jeg tror, at jeg er så sikker i min sag, at jeg allerede nu kan løfte sløret for, at EspressoBar kommer i Euroman på deres onlinedel, i ugen op til Dansk Kaffeshow med en artikel om vores forum og selvfølgelig også om Dansk Kaffeshow. Det interview glæder jeg mig meget til og er stolt af at have skaffet det.... jeg håber det går hjem.

                          Mht. til medierne, så synes jeg tit at opleve, at den almindelig kaffedrikker ikke bliver præsenteret for den lidt mere pragmatiske tilgang til kaffebrygning. Når der bringes en artikel om emnet, så oplever jeg tit, at det er eliten der høres og spørges. Vi har enormt dygtige folk i Danmark og det kan vi være stolte af... men selv folk med interesse for kaffe, de står altså af, når de hører at man skal veje sit vand og hælde det på fra en speciel kande... og når så det er en ekspert der siger det, så lukker mange af... Jeg har prøvet vise folk forskellige videoklip og mange siger noget i stil med: "ah, det er nu lige meget at gøre ud af det... jeg tror bare jeg beholder min nescafé...

                          Det vil jeg gerne lave om på, og vil prøve at arbejde på at vi skal formidle at kaffe godt kan brygges ved, at man hiver et filter op, sætter det på en almindelig termokande og viser, at kaffebrygning, som mormor lavede det, faktisk ikke er så skidt endda... med få huskereger... Det synes jeg lidt vi har glemt... men vi formidler det også på et plan, hvor folk ikke altid kan koble det til deres hverdag... og nogle gange er det lidt uden jordforbindelse...både set fra min side, men specielt de "alm. mennesker"... (jeg ved godt, at de ikke har set lyset, men vi skal hjælpe dem derhen... ikke skræmme dem)

                          De fleste vil gerne have friskkværnet peber på bøffen og de fleste bager brød efter en opskrift... men at kværne sine bønner og forstå, at det er ligesom med peberet, det er ikke så nemt for alle... og at brygge kaffe efter vægt og med rette gennemløbstid, er lidt som at bage, hvor tingene og skal passe sammen... Det synes jeg godt vi kan formidle bedre... og jeg håber at jeg måske, på min egen facon, kan trække tingene lidt ned på jorden så alle kan være med. Om det så bliver på forummet alene, i Ude & Hjemme eller i TV2 Lorry, det må tiden vise. Men jeg synes at det er en udfordring jeg gerne tager op. Så dem med medietække eller ønsker om at holde foredrag... kom frit frem. Jeg er sikker på, at vi kan bruge hjælp til alt. og det hele skulle gerne gøre EspressoBar til et sjovt sted at være

                          Opsummeret:

                          - Flere jams
                          - Foredrag
                          - Artikler
                          - Ting til test
                          - Rabataftaler
                          - Virksomhedsbesøg
                          - Opdatere forside og måske forum

                          ..... det er suuuuper svært at få det hele ned på "papir" det her, og jeg kunne skrive i timevis og allligevel kan jeg være bange for at det ikke kommer rigtigt ud eller ned på papir.

                          Men overordnet set, så vil jeg gerne have at EspressoBar består, vokser og bliver stedet man læser sine kaffenyheder og hvor vi stadig hjælper hinanden, hyggesnakker og nørder Arduino-timere og ekstration, TDS og hvad ved jeg...
                          Altså en flot landings-side/forside og så stadig vores forum som vi kender det.. måske opdateret med bedre uploadmuligheder af billeder.. ?

                          Derfor, hvis I sidder med idéer til det ene eller det andet,så kom ENDELIG med dem.. jeg vil meget gerne sparre med jer, og gerne i det åbne. Vi vil ikke være enige om alt, sådan vil det være, men kom gerne med dem!

                          Til dem af jer, som er gæster og kigger med på sidelinien, skal der lyde et stort velkommen og kom nu ind til os og opret en profil og start allerede i dag med at deltage. I skal være meget meget velkomne.

                          Jeg håber at I alle vil være med til at gøre det her endnu bedre og sjovere at være på EspressoBar. Vi har noget specielt sammen!

                          Med ønsket om en glædelig jul og et godt nytår!

                          Mvh.
                          Kristían
                          KristianK
                          En del af EspressoBar


                          Følg mig meget gerne på
                          https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                          https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                          Hjemmeside
                          www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                          Comment

                          • Citrushund
                            Mørkristet
                            • Sep 2012
                            • 379

                            #28
                            Sådan Kristian, super fed vision du har. Jeg er vildt begejstret og vil bestemt gøre mit for at gøre det til virkelighed. Glæder mig til at se den fremtidige Espressobar
                            - ECM Elektronika II Profi
                            - Mazzer Super Jolly Arduino mod
                            - Custom made Torr Tamper

                            EspressoBars 3D Print service

                            Comment

                            • aspedersen
                              Master Brewer
                              • Jan 2014
                              • 1555

                              #29
                              Bliver rigtig spændende.

                              Et lille indspark:

                              Det med video er en rigtig god ide! Hvad med en Espressobar Youtube kanal? Sådan "lidt" hen ad ´Seattle Coffee Gear´, bare med meget mere kompetente mennesker.
                              Her kan man så vise bryggemetoder, kom godt igang/intro klip, test af maskiner/udstyr...osv.osv.
                              Og her ville det også være muligt for sponsore at få deres navn/firma ud til folket og samtidig støtte EspressoBar.

                              Anyway....bare en ide.
                              /Anders

                              La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                              https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                              https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                              Comment

                              • ChristianS
                                Coffeeholic
                                • Apr 2015
                                • 1012

                                #30
                                Fedt, fedt indspark!

                                Jeg synes, du kommer med en masse gode bud, som vækker genklang hos mig. Derfor kommer jeg lige med et par kommentarer.

                                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg

                                Først og fremmest, så er mit mål at EspressoBar reelt forbliver hele Danmarks kaffeforum. Det har jeg mange grunde til og nogle af jer, vil sikkert rynke på næsen og andre klappe i hænderne. Jeg hører gerne det hele. Nogle af de ting jeg skriver, er skrevet bevist "til det yderste" men dette alene for at kridte banen op

                                Med Danmarks kaffesite, så ønsker jeg at udbrede kendskabet til god kaffe til hele familien Danmark. Det må være nummer et.

                                Vi er nørdernes legeplads som det er nu og jeg frygter at vi bliver en mere og mere indspist lille skare, som kun kan drikke det absolut bedste kaffe på det bedste udstyr og jeg er bange for, at såfremt der ikke sker mere/yderligere, så vil der ske et frafald af nørder som måske ikke kan opvejes af tilgangen...
                                Jeg har haft lejlighed til at tale med nogle stykker som har læst med på sidelinien og flere nævner at det kan virke meget grænseoverskridende at stille sit første spørgsmål om en kaffemaskine i et supernørdet miljø.
                                Nørdernes legeplads kan for så vidt også godt være tillokkende for en ny bruger. Hér får man i hvert fald al den ekspertviden, man kunne ønske sig... og mere til. Men som du jo også skriver længere nede, så falder de professionelle og supernørdede måske fra med tiden og den 1000. gang den samme tråd bliver oprettet, ligegyldigt hvor vigtig den er for en nytilkommen.

                                Og så er der jo det med navnet... espressobar lyder bare ikke som sort kaffe. Måske kan man komme det i møde med en bedre forside, samt opdatering af forumstrukturen, der leder folk det rette sted hen. En årlig opdatering af sticky-trådene om råd til første køb ville også være med til at klæde folk bedre på til søgen efter første espresso-setup. Der er i hvert fald i mine øjne en tendens til på alle nørdeforummer (fotografi og kaffe for mit vedkommende), at der er en glimrende vejledning til første køb, men at folk går ud fra, at den er outdated, når det er for længe siden, den blev oprettet. Det kan - og skal - heller ikke undgåes, at folk opretter en tråd til deres individuelle behov, det er trods alt også med til at rekruttere nye medlemmer og gør igen også, at førstegangskøberen er klædt bedre på.

                                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                                Derfor kunne jeg godt tænke mig, at det hele blev lidt mere spiseligt og imødekommende. Her tænker jeg ikke på os som brugere (måske lidt alligevel) men måske mere en lille opdatering af forsiden, som i mine øjne ikke ligefrem indbyder til at man bliver hængende i timevis for at læse...for vi skal altså have familien Danmark igang med at købe friske bønner og kværne selv.
                                Med spændende artikler, "kom godt igang-artikler OG videoer" så bør det kunne lykkes. Måske kunne vi få et par af de nyankomne til at beskrive deres første 3 måneder i vores verden... de kan være kommet fra frysetørret kaffe og på kort tid, drikker de håndkværnet friskristet

                                Man kunne også lave en artikel med en af de brugere som troede at det kunne gøres for 3.000 kr. men som ender med at købe for det dobbelte, men samtidig får sååååå meget mere for pengene... der kunne måske hjælpe lidt på "hjælp hvad skal jeg købe-trådene"
                                Det er en god analogi med madlavningen. En, som jeg også har set brugt andre steder, men det er jo fordi, den virker. Om det så er chefsteps guide eller lignende, så kommer 'opskriften' helt frem, og det bringer én meget tættere på målet med det samme.

                                Forsiden kunne sagtens opdateres og gøres mere levende, men jeg tænker også, at en omstrukturering af forum og 'quick-links' til samme ville være en fordel.
                                Jeg synes, det kan være meget hyggeligt med den uofficielle chat i toppen af forum, men helt ærligt så forvirrede det mest af alt som ny bruger. Den skulle måske ind på en fane for sig eller noget, i hvert fald har den efter min mening en alt for fremtrædende plads, som kunne bruges bedre på at hive forummet op, eller måske netop en introduktion til forummet - og pointere, at det ikke blot handler om espresso herinde.

                                Som en start kunne man også godt lave et sub-forum under udstyr, der hedder noget i retning af "Hvilket udstyr skal jeg købe?" i stedet for en sticky under forumpunktet 'espressomaskiner'.

                                Med lidt tydeligere stickies derunder, lækkert skruet sammen som reelle artikler med videobidder, så tror jeg, man er godt på vej til at opnå begge de ting, du peger på:

                                - få klædt nybegynderen bedre på fra start til at købe udstyr inden man opretter en individuel tråd
                                - gøre det mere indbydende at blive registreret og aktivt medlem

                                Med hensyn til video/artikler, så er jeg netop blevet uddannet journalist og er jobsøgende for tiden. Jeg ville være frisk på at hjælpe med at få skruet noget sammen - eller som minimum give feedback på eventuelle artikler skrevet af andre.

                                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                                Jeg kom bort fra det med "sidelinien" og jeg vil gerne have flere registrerede brugere. Jeg synes det er ærgerligt at der er så få medlemmer. Mens jeg skriver dette er der 217 online, 15 af dem er medlemmer og resten er gæster. Det synes jeg er så ærgerligt.
                                Hvorfor jeg synes det, er fordi man i min optik vil være langt langt mere tilbøjelig til at skrive en kommentar eller måske endda oprette en tråd, hvis man er logget ind. Som besøgende, bidrager man ikke til diskussionerne heller. Flere medlemmer, mere aktivitet og flere spændende vikler ville også være en gevinst. Jeg forestiller mig en opdatering hvor man f. eks. kan logge ind med sin Facebook eller sin Google, så folk ikke synes det er så besværligt.... men helt ærligt, det bør ikke afholde folk...
                                Det er tilsyneladende altid sådan, at der er mange, der kigger med fra sidelinien på sådan nogle forummer. Det har jeg i hvert fald også set andre steder, og tænker at en god del af det handler om søgebotter og bare et grundvilkår, som man ikke kan gøre så meget ved.
                                Men hvis man gik vejen med at kunne logge ind via Facebook/google, så kunne det måske også give en større social vinkel på deltagelsen. Nogen synes det er fedt at være mere eller mindre anonym, men mange er jo også glade for at få ansigt på dem, de interagerer med.
                                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                                Derudover vil jeg arbejde på, at vi får rabat i relevante butikker i hele landet og på webshops, såfremt man er medlem. Hvis nogen kender nogen, som allerede nu vil hjælpe med en rabataftale, så sig endelig til.

                                Hvis vi opnår at være det site, som producenter, risterier og meget andet, gerne vil have deres varer testet på, anmeldt i en artikel, eller andet, så kunne man jo deltage i konkurrencer mv. med sit medlemsskab også.
                                Det lyder ret kommercielt, men på den fede måde.

                                Jeg tænker, at det kan være en udfordring at holde det på et fornuftigt niveau, så det hele ikke drukner i reklamer. For eksempel syntes jeg personligt, at det var et friskt pust med hjemmetesten af Bonavita kaffemaskinen, men da jeg læser forum ved at vise ulæste emner (vel egentlig min egen skyld), blev det også lidt vel meget - for det kan bare ikke undgåes, at det får en langt større 'smag' af reklame, end hvis der bare er et medlem, der af eget initiativ beskriver en oplevelse med noget udstyr.

                                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                                Hvis vi kan gøre det mere spændende og attraktivt for den almindelige bruger, så kunne der måske også skabes noget trafik og noget opmærksomhed, som gjorde at de lidt mere tunge profiler fandt herind eller ikke faldt fra i det mindste. Jeg har talt med flere, som siger at de ikke længere kommer her så tit, for "det er jo bare det samme og det samme"... Derfor er mit mål også at gøre EspressoBar mere attraktiv for nørderne. Vi skal have endnu mere af de spændende ting at snakke om. Om det er det ene eller det andet, er for mig egentlig ligegyldigt, men det skal være på EspressoBar man finder ligesindede, legekammerater og sparring på flere niveauer også... også gerne de professionelle!
                                Måske skulle der være en struktur i forum, der understøtter det? Altså, en nybegynder-del og en nørde-del, mere tydeligt end i dag - eller måske på 'hver side' af det eksisterende? Både som jeg har skrevet længere oppe, med en introduktion til forum (quicklinks) og med dedikerede 'hjælp mig i gang'/'hvad skal jeg købe'-subforummer.

                                Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
                                Jeg tror, at jeg er så sikker i min sag, at jeg allerede nu kan løfte sløret for, at EspressoBar kommer i Euroman på deres onlinedel, i ugen op til Dansk Kaffeshow med en artikel om vores forum og selvfølgelig også om Dansk Kaffeshow. Det interview glæder jeg mig meget til og er stolt af at have skaffet det.... jeg håber det går hjem.

                                Mht. til medierne, så synes jeg tit at opleve, at den almindelig kaffedrikker ikke bliver præsenteret for den lidt mere pragmatiske tilgang til kaffebrygning. Når der bringes en artikel om emnet, så oplever jeg tit, at det er eliten der høres og spørges. Vi har enormt dygtige folk i Danmark og det kan vi være stolte af... men selv folk med interesse for kaffe, de står altså af, når de hører at man skal veje sit vand og hælde det på fra en speciel kande... og når så det er en ekspert der siger det, så lukker mange af... Jeg har prøvet vise folk forskellige videoklip og mange siger noget i stil med: "ah, det er nu lige meget at gøre ud af det... jeg tror bare jeg beholder min nescafé...

                                Det vil jeg gerne lave om på, og vil prøve at arbejde på at vi skal formidle at kaffe godt kan brygges ved, at man hiver et filter op, sætter det på en almindelig termokande og viser, at kaffebrygning, som mormor lavede det, faktisk ikke er så skidt endda... med få huskereger... Det synes jeg lidt vi har glemt... men vi formidler det også på et plan, hvor folk ikke altid kan koble det til deres hverdag... og nogle gange er det lidt uden jordforbindelse...både set fra min side, men specielt de "alm. mennesker"... (jeg ved godt, at de ikke har set lyset, men vi skal hjælpe dem derhen... ikke skræmme dem)
                                Som journalist kan jeg godt se, at det er meget nemmere at falde for historien om 'se hvor nørdet, man kan brygge kaffe' i forhold til 'sådan brygger du god kaffe derhjemme'.

                                Det første rammer flere nyhedsværdier end det andet, som er mere forbrugermagasin-agtigt. Men spil på det - at det altså ikke behøver være så svært, at det er fedt at lykkes med 'opskriften' og at der er et stort potentiale for, at danskerne kan få langt bedre kaffe.

                                Det kunne jo være så enkelt som at gøre opmærksom på, at friskkværnet og friskristet er uomtvistelige egenskaber ved god kaffe. Peg for eksempel på de gode eksempler, som at Rema laver hele bønner, hvor de faktisk skriver pakkedato på - nok ikke god specialkaffe, men dog gennemskueligt. Sammenlign med det friske kød hos slagteren/fiskehandleren kontra skandalen med ompakket, gammelt kød hos en supermarkedskæde for nogle år tilbage...

                                Nå, så blev det måske også lige rigeligt kommercielt her til sidst.

                                Håber mine kommentarer kan bruges til noget og ikke er for meget 'tom luft'.

                                Glædelig jul!
                                Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

                                Kværne: Niche Zero, Santos 01
                                Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
                                Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

                                Comment

                                Working...
                                X