Roast på Bryggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • T.Bidstrup
    Mellemristet
    • May 2014
    • 296

    Roast på Bryggen

    Jeg har været på Roast på Islands Brygge i dag.

    Der mødte jeg et hold meget flinke og snaksaglige gutter i en rigtigt flot og hyggelig kaffekælder. De var tydeligt glade for deres sted og deres produkt, hvilket jeg absolut godt kan forstå.

    Jeg fik en Flat White på en lysristet Burundi og min søster fik en pour over på samme bønne.
    Jeg fik, i god stil, at vide, at Burundien er lidt lysere og mere livlig, end hvad man normalt vil brygge en espresso på, hvilket jeg var klar over, men er en god information til en kunde, som ikke selv er klarover det. Den smagte enormt godt; floral og frisk, men i fin balance med mælken, som var fremragende steamet - silkeblød og cremet med et lille diskret hjerte ude ved kanten.
    Den fungerede også godt som Pour Over med en fin friskhed og uden noget spor af bittert.

    Vi måtte lige prøve deres espresso blend, som også fungerede fremragende. Mere klassisk espresso stil, men stadig frisk og uden den gammeldags lidt brændte undertone. Fremragende.

    En rigtigt god oplevelse!

    Der kom en pose lysristet fra Burundi med hjem.
    Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    #2
    De er nemlig rigtig gode, ja!

    Jeg har tidligere haft et abonnement derfra, hvor jeg synes de var gode til at ramme den ristepræference jeg havde beskrevet, og helt generelt sendte nogle spændende bønner. Tror jeg kørte med det i et lille halvt års tid, inden jeg stoppede det. Ikke af utilfredshed, men simpelthen bare for også at prøve nogle andre
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

    Comment

    • Jepsen
      Lysristet
      • Aug 2007
      • 105

      #3
      Jeg kan kun tilslutte mig lovprisningerne. Både kaffe og betjening er helt i top.
      Jeg har indenfor den sidste måned serveret kaffe fra Roast ved to forskellige arrangementer (og et tredje i morgen), og espressonørderne kommenterer altid de gode bønner.
      martin

      Comment

      • Kaffe T
        Master Brewer
        • Nov 2013
        • 2263

        #4
        Idag slendrede jeg ned ad Studiestræde i indre by (KBH) og vupti var der et skilt med Roast. Jeg tænkte om det ku være dem fra Islands brygge, som havde barslet med en ny ... Jep.

        De åbnede i sidste uge. Det er ikke helt nede ved Risteriet, men tættere på Vor Frue Kirke.

        Allerede i indgangen stødte jeg på Frederik, som jeg har været kaffedommer sammen med (det var ham, som genkendte mig, for han havde fået seriøst undercover-fuldskæg med snurrbart) ... og indenfor stod ejeren. Der var lige tid til en seriøs nørdesnak med begge to. Herligt.

        Jeg fik et ret godt espressoskud (og det er ellers svært at opdrive). 2/3 brasil og 1/3 etiopisk. Sådan mellemristet, nok i den lyse ende af mellem.

        De har også svedigt udstyr.

        Endelig fik jeg besøgt dem. Jeg havde tænkt at sku nå omkring dem på Islands brygge, men har bare aldrig nået det.
        Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
        Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

        ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

        Comment

        Working...
        X