vandtilslutning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    vandtilslutning

    Er det muligt at lave en direkte vandtilslutning til sin espresso-maskine med tank? Nogen er jer der har nogen gode idéer, eller måske ligefrem erfaringer med dette? Og hvad skal der bruges af udstyr osv...?

    Mvh
    Daniel
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Re:vandtilslutning

    Hvis du vil have direkte vandtilslutning men til at fylde tanken op er der en god artikel på Home-Barista.
    Jeg har helt droppet tanken på min maskine og koblet vandet direkte til Ulka-pumpen.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • BaristaDK
      Master Brewer
      • Nov 2007
      • 1643

      #3
      Re:vandtilslutning

      okay, ja jeg havde godt læst det indlæg på H-B. Hvordan har du gjort? er det en større operation eller hvordan?
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

      Comment

      • ordo.dk
        Espresso
        • Dec 2007
        • 514

        #4
        Re:vandtilslutning

        Der er flere tank-maskiner, der kan konverteres til direkte vand - Oscar kan
        Sort som en panter, sort som slanter
        Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
        Sort som piloten I en Tie Fighter
        Sort som pletterne på Pongo
        Sort som alle andre end Tintin I Congo
        Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

        Comment

        • Sonne
          Master Brewer
          • Jul 2007
          • 1641

          #5
          Re:vandtilslutning

          BaristaDK wrote:
          okay, ja jeg havde godt læst det indlæg på H-B. Hvordan har du gjort? er det en større operation eller hvordan?
          Næh, når du først har fået samlet de slanger og fittings sammen der skal til, for at tilslutte vibrationspumpen i den ene ende og kalkfilter i den anden, er det let nok. Tilslutningsslanger fra kalkfilter, kontraventil osv (fåes hos bla Kaffeagenterne) er lette at samle. Se f.eks Journey\'s setup. Udfordringen for mig var at finde en 10mm tyk pvc slange der kunne spændes på pumpen og som samtidig havde 3/8\" eller 1/2\" gevind så den kunne skrues sammen med tilslutningensslangen. Jeg endte med at skære en slange, noget lignende denne, over.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

          Comment

          Working...
          X