HJÆLP min Gaggia Baby Twin er tilstoppet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marc
    Grøn bønne
    • Sep 2008
    • 1

    HJÆLP min Gaggia Baby Twin er tilstoppet...

    Katastrofe!

    Min Gaggia Baby Twin er ca. 2 mdr. gammel og er på det sidste begyndt, at brygge meget langsomt. Derfor har jeg købt en omgang Clencaf fra URNEX, anbefalet af et par venner. MEN, da jeg begyndte at rense den kom der kun et par dråber meget sort snask ud og så holdt det helt op med at løbe :S Steameren virker helt fint så der er den ikke tilstoppet.
    Jeg har taget vandsprederen ud og renset, men ligemeget hjalp det. Pumpen kører på fuld tryk, men intet gennemløb.

    Er der nogen af jer som kender til problemet eller har en anbefaling? - inden maskinen skal en tur til Italien til rep... :blush:

    Hilsen Marc
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #2
    Re:HJÆLP min Gaggia Baby Twin er tilstoppet...

    Hej Marc,

    Velkommen til EspressoBar.

    Har du brugt postevand i maskinen. I så fald vil mit bud være, at der er opbygget et kalklag inde i maskinen, og at en kalkflage, har revet sig løs og sidder og blokerer. Hvad man gør ved det ved jeg ikke. En afkalkning risikerer vel bare at rive endnu flere kalkflager løs og gøre problemet værre (hvis altså problemet er kalk).
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    • Espresso Dalle
      Grøn bønne
      • Mar 2008
      • 39

      #3
      Re:HJÆLP min Gaggia Baby Twin er tilstoppet...

      Hvis det ikke er kalk, kan jeg evt. være behjælpelig med et kig på maskinen, alt efter hvor du bor. Har lige solgt min Gaggia Classic, de er nogenlunde ens bygget op indeni, jeg har div. slabge og et super afkalkningsmiddel som ikke er i handlen til private som kan løse mange opgaver.

      Send mig en pm hvis det ikke er kalk. [email protected]

      Ses Espresso Dalle

      La Cimbali M30 Dosatron år 1996
      Bestmax filter 3/8\\\" medium
      La Fiorenzato M80 kaffekværn
      Pimpet Iroast2
      Gaggia Classic, Brass
      58 mm Tamper, egen fab.

      Comment

      Working...
      X