Reg Barber tamper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    Reg Barber tamper

    Nu kom jeg selv il at svare på et spørgsmål angående valg af Reg Barber tamper i tråden om fællesindkøb hvilket var lidt OT.
    Nu kan jeg så se at hobzon også har et spørgsmål angåen holbarhed, så nu tænke jeg at dt var på tide at starte en ny tråd så indkøbs tråden kan være til indkøbs relateret inlæg og denne her tråd så kan værre til andre spørgsmål og indlæg angående Reg Barber.

    Men lad mig lige for en god ordens skyld svare på hobzons spørgsmål.

    * Har man et træhåndtag med en plastdup på - bliver plastduppen så ikke ødelagt

    Jeg har ikke haft broblemer med at plast inlægene har løsnet sig eller er blevet ødelagt, de kan godt blive lidt risset. Men hvorfor ikke bare købe en uden plast dup?

    * Hvad hvis man har et aluminiumshåndtag?

    Jeg har en anodiseret alu håndtag og man kan stortset ikke se at det har værret brugt, og det over et år siden jeg købte det.

    * Bruger man kanten af basen, bliver den så hakket, hvis man køber aluminiumsbasen, og er stålbasen mindre let at \"hakke\"

    Vælg stål!!! både alu, kobber og messing baserne bliver relativt lettere hakket og risset hvor i mod at man skal værre direkte voldelig for at lave hakker eller mærker i en stål base.
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    #2
    Re:Reg Barber tamper

    Super - jeg takker mange gange... For sådan en bonde som mig, der ikke ejer en ordentlig tamper - så er det rart lige at få lidt erfarne ord på!

    Og så skal jeg ud og lede efter en skydelære... så jeg kan få målt mine filterkurve præcist :-)
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

    Comment

    • hjalle
      Espresso
      • Dec 2007
      • 546

      #3
      Re:Reg Barber tamper

      Hvor meget mindre en kurven er det optimalt at tamperen er ? jeg mener de er diskuteret før her på siden, men kunne ikke lige finde det !!!
      Miss Silvia m. Manometer & PID
      Rocky SD
      Xpressivo Barista stamper
      Behmor 1600

      Comment

      Working...
      X