Isolering af kedel !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hjalle
    Espresso
    • Dec 2007
    • 546

    Isolering af kedel !!

    Er der en grund til at man ikke ser at kedlerne i espressomaskiner (eller ihvertfald dem jeg har kigget i) er isolerede ??

    Der er selvfølgelig lige det der med kopperne der skal være varme, og en forlænget nedkølingstid efter steamning, men ud over det, kunne jeg godt få øje på en ret fornuftig energi besparelse, samt en hurtigere opvarmning når der skal steames !!

    Er der noge jeg har overset ?

    Hjalle
    Miss Silvia m. Manometer & PID
    Rocky SD
    Xpressivo Barista stamper
    Behmor 1600
  • bss
    Mørkristet
    • Jun 2008
    • 314

    #2
    Re:Isolering af kedel !!

    Kedlen i min NS Oscar er isolleret, men det er jo også en hx-maskine. Jeg har ikke kigget ind i andre maskiner
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

    Comment

    • Sonne
      Master Brewer
      • Jul 2007
      • 1641

      #3
      Re:Isolering af kedel !!

      hjalle wrote:
      Er der en grund til at man ikke ser at kedlerne i espressomaskiner (eller ihvertfald dem jeg har kigget i) er isolerede ??

      Der er selvfølgelig lige det der med kopperne der skal være varme, og en forlænget nedkølingstid efter steamning, men ud over det, kunne jeg godt få øje på en ret fornuftig energi besparelse, samt en hurtigere opvarmning når der skal steames !!

      Er der noge jeg har overset ?

      Hjalle
      Du har helt ret og mange leverandører isolerer da også deres maskiner. Quickmill isolerer således deres kedler og den Expobar EB-61 Office lever jeg har til salg er også isoleret fra fabrikken.
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

      Comment

      • KimH
        Espresso
        • May 2007
        • 547

        #4
        Re:Isolering af kedel !!

        Vi har tidligere snakket om dette emne, måske du kan inspiration til at isolere din keddel i denne tråd



        Billedet viser en isoleret keddel i en Quick Mill Andreja Premium. (Standard fra fabrikken.)
        - La Spaziale S1 Dream
        - Bestmax S
        - Ceado E37S
        - Rancilio Rocky SD
        - Hottop B

        Comment

        Working...
        X