Gene cafe med ild I.. Renovere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kasperv79
    Mørkristet
    • Aug 2013
    • 482

    Gene cafe med ild I.. Renovere?

    Hej Ebar.

    Har muligvis fået en gene der har været lidt ild i tromlen. Har ikke set hvor stor skaden er endnu.
    Har i erfaringer med hvad der oftest går i stykker og hvor meget?
    Lad os antage den ikke er brændt helt ned og der kun kortvarigt har været ild i tromlen..

    Ny tromle 700kr + fragt fra Bella barista.

    Hvor køber i reservedele?
  • Lineamanden
    Stamgæst
    • Apr 2014
    • 965

    #2
    [QUOTE=Kasperv79;100753]Hej Ebar.

    Har muligvis fået en gene der har været lidt ild i tromlen. Har ikke set hvor stor skaden er endnu.
    Har i erfaringer med hvad der oftest går i stykker og hvor meget?
    Lad os antage den ikke er brændt helt ned og der kun kortvarigt har været ild i tromlen..

    Hej min ven.

    Jeg mener at der er ret mange stumper til Gene´s
    Men lad os lige se dyret først, jeg tænker printet er dyrt....
    Der kan være sket meget, når ilden har haft fat.

    /Uldall
    Formerly Known As Uldall.
    #espressotechnics
    #lamarzoccodk

    Comment

    • pingel
      Coffeeholic
      • Jan 2012
      • 1007

      #3
      Billede? Hvad er der sket med tromlen, og hvad med resten af risteren?

      Comment

      • movin
        Espresso
        • Aug 2013
        • 630

        #4
        Jeg forestiller mig at der har været ild i bønnerne inde i tromlen, ikke selve tromlen? Jeg har ihvertfald svært ved at forestille mig at selve tromlen kan gå i brand ved de 250* som den kan varme.

        Hvis den har blæst mens det brændte burde den have blæst alt varmen ud i chaf holderen ( skorstenen)og i så fald burde der ikke være sket noget ved andet end tromlen og måske udgangen til Chaf holderen.

        Hvid du bor i nærheden af kaffe mekka og konstatere at det ikke bare er tromlen, vil jeg anbefale dig at tage den med der ind.

        Comment

        • Kasperv79
          Mørkristet
          • Aug 2013
          • 482

          #5
          Oprindeligt indsendt af movin Se indlæg
          Jeg forestiller mig at der har været ild i bønnerne inde i tromlen, ikke selve tromlen? Jeg har ihvertfald svært ved at forestille mig at selve tromlen kan gå i brand ved de 250* som den kan varme.

          Hvis den har blæst mens det brændte burde den have blæst alt varmen ud i chaf holderen ( skorstenen)og i så fald burde der ikke være sket noget ved andet end tromlen og måske udgangen til Chaf holderen.

          Hvid du bor i nærheden af kaffe mekka og konstatere at det ikke bare er tromlen, vil jeg anbefale dig at tage den med der ind.
          Jeg er ikke klar over om ilden er startet i chaf beholderen eller i bønnerne. Jeg ved de har ristet til den meget mørke side og med en del olie udtræk...

          Er der filtre der skal skiftes efter X antal riste, som kan tænkes at være årsagen? Jeg spurgte om de har skiftet nogen filtre og det har de ikke...

          Comment

          • movin
            Espresso
            • Aug 2013
            • 630

            #6
            Der er ingen filtre, men der er et rum i chafbeholderen der skal tømmes efter 5 rist, ellers stopper den til..

            Hvis man rister udenfor kan man med fordel undlade at bruge chafbeholderen, fordelen ved dette er at det er nemmere at høre knækkende.

            Ulempen er at det vil flyve frit, men blæser dog ret hurtigt videre.

            Comment

            • Kasperv79
              Mørkristet
              • Aug 2013
              • 482

              #7
              Så har jeg haft gene i hænderne.. Der skal en ny tromle til, chaf beholderen kan sikkert renses op. Metalrøret der tilfører varme er deformeret men kan sikkert rettes op. Ellers ser alt ud til at virke..

              Hvor er det lettest at skaffe en ny bønnebeholder, Kaffemekka, agenterne eller udlandet?

              Comment

              Working...
              X