Shakerato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aero
    Mørkristet
    • Nov 2014
    • 466

    Shakerato

    Så TCC reklamerede for en Shakerato på FB den anden dag. Det lød som en god idé her i sommervarmen, så den skulle prøves her til morgen

    Simpelt og forfriskende. Dobbelt espresso, brygget på Aroma Hernings Guatemala rist, rystet voldsomt over is med lidt honning/sirup og hældt op i et koldt glas. Lækkert
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150705_082000.jpg
Views:	1
Size:	82,9 KB
ID:	234819
    /Claus

    Espresso
    Oscar, Obel Mito M64

    Sort
    Wilfa, Aeropress, Chemex, V60
  • Rocco
    Espresso
    • Jan 2009
    • 503

    #2
    Hej jeg ved ikke hvor hurtigt du har fået taget billed efter ophældning, men når den sidder der er den luftig helt ned til bunden..

    Det er ikke en fordel med alt for mange isterniger eller at ryte alt for meget. For mange isterninger i shakern vil gøre at der ikke kommer nok kræft på isterningerne når man shaker.
    Ryster man for lang tid så smelter der for meget vand fra isterningerne og drikken bliver for tynd.

    Min erfaring er isterninger ca 1/3 fyldt underdel af shakeren. Bryg direkte i shakeren hvis muligt, isterninger ned shake - lange hurtige kræftfylde ryk giver mere end korte hurtige.
    Shake max 20-30 sek, hæld med det samme og hæld isklumoer fra og drik mens den forsat skummer helt ned.
    Izzo Alex Duetto III
    Mazzer Major E

    Comment

    • aero
      Mørkristet
      • Nov 2014
      • 466

      #3
      Tak for tips! Den var skummet længere ned lige efter den blev hældt op, kan dog ikke huske om det var hele vejen ned.
      Jeg har siden denne hjemmelavede fået et par stykker fra Aroma i Herning. De laver den på en V60 brug på deres egen rist. Mener det er en Kenyaner, og bruger en smule solbærsirup. Den er helt fantastisk
      Derudover bruger de meget store isterninger, som virker til at smelte langsommere. Den jeg fik lavet heroppe blev en smule vandet til sidst.
      /Claus

      Espresso
      Oscar, Obel Mito M64

      Sort
      Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

      Comment

      Working...
      X