Paris hvor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    Paris hvor?

    Hej jeg skal en smut til paris her i årets løb, er der nogle anbefalelsesværdige steder dernede
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Har pt kig på følgende

    La Caféotheque
    Fragments Loustic
    The Broken Arm
    Boot
    Cafe Pinson
    Fondation Café
    Strada Café (Anbefalet Sprudge)
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • peter_il
      Espresso
      • Sep 2011
      • 714

      #3
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      Hej jeg skal en smut til paris her i årets løb, er der nogle anbefalelsesværdige steder dernede
      Har lige været der, og der var ikke med henblik på at jagte kaffe, så jeg drak en del af det temmeligt middelmådige, man altid får på franske caféer. Men på toppen af Galery Lafayette, altså ude på taget, hvor man kan kigge ned på operaen og ud over byen, stod der en fyr ved en La Marzocco og en ordentlig kværn. Og han lavede helt fin kaffe (ikke lysristet) Vi faldt i snak, og han kunne navnene på gode steder (også til dryp). Dem husker jeg ikke.

      Men fra taget har man en super udsigt, og det ligge centralt, så du kunne jo starte din jagt der og spørge ham :-)
      La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #4
        jeg nåede også kun to Cafeer i min ferie i Paris, den ene var Telescope i Rue Villedo som jeg blev anbefalet. Den lå på en lille side gade ikke langt fra Palais Royal, og var ret velbesøgt, så det var svært at få en plads i en cafe/kaffebar som var noget af det mindste jeg nok nogensinde har set. Så man skulle være heldig for at få en plads. Kæresten fik en Capp og jeg en Cortado og en kenyansk Aeropress, espressoen var brygget på bønner fra Hasbean og filter var vist også fra Hasbean (koppi rister ikke Kenya i øjeblikket, så udelukker dem, desuden smagte den ikke som det jeg har fået fra dem tidligere), baristaen var dog ikke videre informativ. Så alt i alt nogle fine bønner, som er noget lysere end det man normalt kan finde rundt omkring på de Parisiske cafer som ofte er noget frygtlig mørk stads, omend bønnerne langtfra var lyse.

        Udstyret var en Arduino Mythos og Black Eagle, så det var jo en oplagt mulighed for at smage noget kaffe på noget af det mest hyped espressoudstyr i nyere tid. Det blev dog hurtigt konstateret at det ikke blev leveret, Cortadoen var små bitter så den var helt klart ikke brygget korrekt, man kunne dog stadig godt drikke den. Kærestens Capp var vist okay, men hun sagde hun havde fået bedre på hjemme og i Paris, hvilket jeg kun kunne give hende ret i.

        Aeropress som var en Kenya, var desværre lidt for tynd og lidt for bitter i det, men smagte sådan set okay, lidt en skam for kaffen havde nogle eller gode florale og frugtige noter, men den var klart bedre end Cortadoen. Alt i alt lidt skuffende, og jeg er sikker på man kan få bedre derinde, men ikke umiddelbart stedet jeg besøger igen.

        Vi nåede også en Strada Cafe beliggende på Rue du tempel, stedet var lille og sådan set ganske hyggelig, med en ualmindelig flink personale. Menukortet gav i modsætning til Telescope ikke indikation om at det var et seriøst sted (læs Sirup kaffe og des lige) men havde læst godt om det så det fik chancen, fik dog kun en Cap og kæresten ditto til denne fik vi en god kage. Espressobasen var brygget på bønner fra L’Arbre à Café et mindre fransk Mikroristeri som nok er en del mindre kendt end Bellevile som de fleste steder benytter sig af. Capu var måske steamet lige en smule for meget til min smag, men ellers var den god og velbrygget med klare nødder og mælkechokolade og var klart den bedste kaffe jeg til dato har fået i paris. Hvilket var en smule overraskende taget dets menukort i betragtning.

        Det har givet mig mod på at gå mere målrettet efter kaffe i Paris næste gang, omend det jeg fik stadig ¨niveau mæssig er et stykke fra den Danske kaffe scene, så tegner fremtiden god, for os der jo kommer eller har planer om tur til Paris i ny og næ.



        følgende side kan være en god fingerpeg om hvor man kan tage hen, skulle man befinde sig i Paris.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • act_dk
          Stamgæst
          • Jun 2013
          • 761

          #5
          Denne kunne måske være relevant: http://sprudge.com/10-remarkable-caf...ris-81445.html

          Comment

          Working...
          X