Dva spørgsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xiburst
    Master Brewer
    • Feb 2012
    • 1762

    Dva spørgsmål

    Hej alle
    Skulle tappe lidt vand af mit dva filter Idag. Det løber meget langsomt. Er det rigtigt ?
    Det skal jo igennem resinen - men har maskinen ikke brug for vandtrykket der som minimum kommer fra værket ?
    Sorry, we couldn’t find that page
    Rocket Giotto
    Casadio Istantaneo
    Gene Café
    Aeropress
    V60
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Oprindeligt indsendt af Xiburst Se indlæg
    Hej alle
    Skulle tappe lidt vand af mit dva filter Idag. Det løber meget langsomt. Er det rigtigt ?
    Det skal jo igennem resinen - men har maskinen ikke brug for vandtrykket der som minimum kommer fra værket ?
    https://vimeo.com/124741221
    Maskinen har kun brug for et tryk på 2-3bar, for de fleste er det derfor ofte en god ide at sætte er trykregulator på så man ikke får mere end det.

    Men mindre kan sikkert også gøre det, der er trods alt mange der trækker fra dunk, men så kan man bare ikke rigtigt bruge det til preinfusion
    Last edited by malling; 12. April 2015, 14:37.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Xiburst
      Master Brewer
      • Feb 2012
      • 1762

      #3
      Har netop preinfusion.. Og uanset hvad, så er der jo næppe 3 bar tryk på der ?
      Rocket Giotto
      Casadio Istantaneo
      Gene Café
      Aeropress
      V60

      Comment

      • jørn
        Mellemristet
        • Jan 2008
        • 162

        #4
        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        Maskinen har kun brug for et tryk på 2-3bar, for de fleste er det derfor ofte en god ide at sætte er trykregulator på så man ikke får mere end det.

        Men mindre kan sikkert også gøre det, der er trods alt mange der trækker fra dunk, men så kan man bare ikke rigtigt bruge det til preinfusion
        Den slange du bruger er til regenerering af filter, og der er en dyse i ventilen på 1,2mm derfor den langsomme gennemstrømning.
        du kan fjerne dysen med en 7-8mm topnøgle. hvis du tager plastslangen af kan du se den (husk at sætte den på ved regenerering)

        Filteret kan tåle 8 bar, så jeg ved ikke hvorfor man skal bruge en trykregulator...........

        h. klemmen

        Comment

        • Kleen™
          Espresso
          • Jan 2009
          • 511

          #5
          Minder mig om at det vist er aaaalt for længe siden, at jeg har regenereret mit filter...
          Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
          Mario: Mahlkönig Vario, the Third
          Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
          Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

          Comment

          • Xiburst
            Master Brewer
            • Feb 2012
            • 1762

            #6
            Oprindeligt indsendt af jørn Se indlæg
            Den slange du bruger er til regenerering af filter, og der er en dyse i ventilen på 1,2mm derfor den langsomme gennemstrømning.
            du kan fjerne dysen med en 7-8mm topnøgle. hvis du tager plastslangen af kan du se den (husk at sætte den på ved regenerering)

            Filteret kan tåle 8 bar, så jeg ved ikke hvorfor man skal bruge en trykregulator...........

            h. klemmen
            Aaaaahh for at man får langsom strøm ved regenerering. Selvfølgelig.. Tak for det Jørn, giver mening lige pludselig
            Rocket Giotto
            Casadio Istantaneo
            Gene Café
            Aeropress
            V60

            Comment

            Working...
            X