en kaffe nørd mangler opbakning!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    en kaffe nørd mangler opbakning!!

    Jeg her lige købt, eller retter bestilt ny maskine hjem til køkkenbordet hvilket der ikke er noget specielt mærkeligt i.
    Mit problem er at min familien, som eller plejer at værre rimelig tolerent over for mine kaffe inversteringer, siger jeg er sindsyg fordi jeg lige har brugt 2500 CHF på en lever maskine.
    Jeg håber at i kan give mig lidt opbakning
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    #2
    Re:en kaffe nørd mangler opbakning!!

    Her kommer lidt opbakning i form af ting du kan sige til dit forsvar, eller som skal få dem på andre tanker:

    [ul][li]Hvad er 12.000 kroner blandt venner?[/li][li]Det er da bedre end at drikke dem op på den lokale kaffebar, ikke?[/li][li]Det er jo næsten kunst at se på sådan en maskine[/li][li]OK - jeg NÆGTER at lave mere kaffe til jer![/li][li]Nogle samler på frimærker... jeg samler på espressomaskiner![/li][li]Jamen farven passer da godt til gardinerne, ikke?[/li][li]Til gengæld behøver jeg ikke at gå til frisøren hver anden uge[/li][li]Er du aldrig blevet fristet til at putte noget ned i indkøbskurven på din tur rundt i supermarkedet?[/li][li]Jeg fik den billigt - og sparede tusindvis af kroner (er det ikke dét kvinder altid siger når de kommer hjem med endnu et stykke ubrugeligt tøj som de alligevel kun bærer én gang?)[/li][li]Jeg har prøvet at gå på afvending, det var et kortvarigt tilbagefald[/li][li]Gratis Irish Coffee til alle det næste år![/li][li]Det er ikke en NY maskiner - det er kun til reservedele![/li][li]Jeg har vundet i lotto (75 kroner er jo også en slags penge)[/li][li]Jeg regner med at få penge tilbage i skat... engang[/li][/ul]
    Ved ikke om det kan bruges - men det KUNNE jo være :-)

    Tillykke med nyerhvervelsen iøvrigt :-)
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

    Comment

    • EPO
      Coffeeholic
      • Oct 2007
      • 1151

      #3
      Re:en kaffe nørd mangler opbakning!!

      Tak Henrik!!
      Jeg vidste at der var nogen der forstod mig
      Michael EPO Rasmussen

      Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

      Comment

      • Jacob
        Master Brewer
        • Feb 2008
        • 1600

        #4
        Re:en kaffe nørd mangler opbakning!!

        Hvad har du købt?

        Du kan jo spørge hvad de ville synes om at have alternativet stående istedet

        Comment

        • EPO
          Coffeeholic
          • Oct 2007
          • 1151

          #5
          Re:en kaffe nørd mangler opbakning!!

          Jacob wrote:
          Hvad har du købt?
          Jeg har købt en Olmpia Cremina 2002
          Michael EPO Rasmussen

          Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

          Comment

          • Jacob
            Master Brewer
            • Feb 2008
            • 1600

            #6
            Re:en kaffe nørd mangler opbakning!!

            Tillykke

            Hvordan er kaffen? Har du tidligere erfaring med \'levers\'?

            Jeg holdt meget af den feedback som en \'direct lever\' giver (jeg hev og flåede i min Pavoni Pro i over 4 år før jeg opdagede at man selvfølgelig kunne læse om espresso-brygning på nettet) :lol:

            OT: Hvis du/i kender nogen som kender nogen som har et meget stejlt banestel med et sadlerør på 51,5-53,0cm CTT i overskud, så smid lige P.B.

            Comment

            Working...
            X