sæt t test af vand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Runner23
    Mellemristet
    • Jan 2014
    • 172

    sæt t test af vand

    er der nogen der kan anbefale et godt sæt/kit t test af vand?

    Bor i silkeborg for det meste, så ganske blødt vand her, men vil gerne teste m brittaen og se hvor meget postevand jeg skal hælde tilbage i
    ECM Controvento
    Mazzer Major og Mazzer SJ
    Hottop B-type


    APE kaffevogn rullende i Cph
  • Sulfo
    Webmaster
    • Jul 2014
    • 93

    #2
    Jeg benytter mig af dette test sæt, som bliver benyttet af folk med akvarier. Har kun KH, da deres DH måling var udsolgt. Brugte et pool test kit fra Matas (ja, vi har pool i sommerhuset) til at tjekke PH værdien med, men der findes også tests som denne til det. Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1418570564.683287.jpg
Views:	1
Size:	37,5 KB
ID:	225590

    PS. det føres i de fleste akvariebutikker på nettet. Jeg fandt mit i ZooCity på Hvidovre torv. Hvis nogle i nærheden af Hvidovre ønsker at test jeres KH værdi, så kom forbi og lån det Mener hvert test sæt koster 80-90 kr.

    Vær opmærksom på de test strips som findes f.eks. til pools ikke er specielt præcise, eller ens postevand har for høje værdier til det kan vises. Derfor jeg gik bort fra dem

    Comment

    • aspedersen
      Master Brewer
      • Jan 2014
      • 1555

      #3
      Oprindeligt indsendt af Sulfo Se indlæg
      Har kun KH, da deres DH måling var udsolgt.
      Lige for god ordens skyld, mener du ikke GH måling.

      Bor næsten lige op ad en akvariebutik, så vil lige se om de har sådan et sæt. Hvad gør GH sættet bedre end KH?
      /Anders

      La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
      https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
      https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

      Comment

      • Sulfo
        Webmaster
        • Jul 2014
        • 93

        #4
        Oprindeligt indsendt af aspedersen Se indlæg
        Lige for god ordens skyld, mener du ikke GH måling.

        Bor næsten lige op ad en akvariebutik, så vil lige se om de har sådan et sæt. Hvad gør GH sættet bedre end KH?
        Jo, mente GH
        GH bliver jo her hjemme målt i den tyske enhed dH - nok her forviringen har været

        GH er vandets totalhårdhed.
        KH er karbonathårdhed (CaCO3).

        Comment

        • jørn
          Mellemristet
          • Jan 2008
          • 162

          #5
          Oprindeligt indsendt af Sulfo Se indlæg
          Jo, mente GH
          GH bliver jo her hjemme målt i den tyske enhed dH - nok her forviringen har været

          GH er vandets totalhårdhed.
          KH er karbonathårdhed (CaCO3).
          Hårdheden måles i Danmark i tyske hårdhedsgrader (°dH = grad Deutsche Härte), hvor en hårdhedsgrad svarer til 10 mg opløst calciumoxid pr. liter eller 7,19 ...

          Comment

          Working...
          X