Malmø - kildevand fra hanen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • JoE
    Mørkristet
    • Feb 2010
    • 323

    Malmø - kildevand fra hanen?

    Nu bosat i Malmø tjekker jeg selvfølgelig som det første hvordan vandet til kaffemaskinen er. Og det skulle være fint. Behandlet for kalk til en oplyst værdi på 6. Så kan man hælde det direkte i sin elskede maskine? Det virker lidt skræmmende på mig. Gør jeg det?
    Alex mkII
    Mazzer Super Jolly E homemade edition
    Gene
    Espro
  • jacobwind
    Espresso
    • Sep 2013
    • 507

    #2
    Jeg bor også i Malmø. Har selv målt hårdheden og den er god nok. Jeg kører vandet ubehandlet i maskinen. Har også jævnligt min maskine adskildt. En let afkalkning med 6 måneders mellemrum er rigeligt.

    Velkommen til Sverige.
    Hjemmebygget er velbygget.
    Hjemmebrygget er velbrygget.

    Comment

    • JoE
      Mørkristet
      • Feb 2010
      • 323

      #3
      Forrygende og Tak ��
      Alex mkII
      Mazzer Super Jolly E homemade edition
      Gene
      Espro

      Comment

      • RasmusDJ
        Stamgæst
        • Mar 2012
        • 950

        #4
        I kunne godt lige trække en vandledning til Amager
        //Rasmus Bonnesen

        Comment

        • jacobwind
          Espresso
          • Sep 2013
          • 507

          #5
          Ja vi er lidt forkælet. Jeg kan så oplyse at vi jo også betaler for det! Hele 10 Svenske kroner per 1000 liter
          Hjemmebygget er velbygget.
          Hjemmebrygget er velbrygget.

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Oprindeligt indsendt af jacobwind Se indlæg
            Ja vi er lidt forkælet. Jeg kan så oplyse at vi jo også betaler for det! Hele 10 Svenske kroner per 1000 liter
            Det var dyrt! vi betaler 34,- hvilket svare til ca. 42svk så mere end 4 gange så meget for en hårhed på 31dh

            Og det smager super lækkert og kalker maskinen til i løbet af 14 dage.



            men sverige har vist generelt noget blidere vand, Malmø er for i øvrigt også en hyggelig lille by, og er man til den vegetariske/veganske side skulle det vist være et godt sted har jeg ladet mig fortælle, bedre end kbh. mangler bare lidt flere og bedre risterier.
            Last edited by malling; 3. November 2014, 14:23.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            Working...
            X