Forslag til virkelig god kaffebar i Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rathje
    Grøn bønne
    • Jul 2013
    • 8

    Forslag til virkelig god kaffebar i Amsterdam

    Hej alle i kloge mennesker.

    Er på vej til Amsterdam på IBC messe.
    Er der nogen forslag til ekseptinelle gode kaffebar'er (ikke Coffee shops - det er en arbejdsrejse)
    Dem jeg rejser sammen med er ikke kaffe nørder men hvis der er et sted der er i særklasse vil det være Super at kunne få en kaffe oplevelse med på turen.
    Har set anbefalingerne fra april men er der endnu bedre caféer i byen?

    Bedste hilsner
    David Rathje
    Maskiner: ECM Giotto, Nuova Simonelli, RDL Sweet Coffee Chrome (til ESE pods)
    kværne: Isomac Granmacinino, Isomac Macinino
  • frachlitz
    Stamgæst
    • Jul 2013
    • 936

    #2
    Jeg vil anbefale CoffeeCompany og ellers er der en der hedder noget i stil med "den gamle cykel". Skal lige se om jeg kan finde den
    LMWDP #422
    La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
    Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
    Aillio Bulet R1 Pre-order
    BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

    Comment

    • Benjoh
      Lysristet
      • May 2016
      • 143

      #3
      Hej,

      Gammel tråd, men tænkte alligevel at holde den opdateret lidt

      Jeg var forbi Amsterdam i går, og havde lige tid til at nyde en kop kaffe og sludre lidt med personalet. Jeg endte med at besøge White Label Coffee. Det synes jeg var en udemærket pour over jeg fik. Lys etiopier med fuldtryk på citrus og frugt.

      De har en Geisen (rimelig ny tror jeg) stående, go de rister fra om formiddagen. Gutten jeg snakkede med var ny, så han havde for travlt med ikke at lave fejl til at diskutere ristning. Generelt virkede de 3 medarbejder meget serviceminded og ville gerne kaffenørde.
      Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

      Comment

      • Benjoh
        Lysristet
        • May 2016
        • 143

        #4
        Nå ja, så skal man lige huske på at kaffe er meget billigere i Amsterdam (og Antwerp hvor jeg også var). I skrivende stund koster en double espresso 2.5€ og en pour over måtte jeg slippe 3€
        Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

        Comment

        • kidcaffeine
          Espresso
          • Sep 2016
          • 585

          #5
          Jeg er ret begejstret for Amsterdam og har efterhånden været der en del gange, både privat og i arbejdsøjemed.

          Generelt synes jeg også, at de har en rigtig god kaffekultur. Et af mine yndlingssteder er Lot Sixty One, som ligger nede i oud-west. Hipsterkaffe på den gode måde.

          Shopify provides a reliable Ecommerce platform so you focus on selling online! Integrated hosting, shopping cart and Ecommerce payment solution all in one!
          Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
          Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
          Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Forslag til virkelig god kaffebar i Amsterdam

            Friedhats har den dobbelt hollandske mester i 15,16 og som endte i top 10 til WBC

            De laver wholesale, så måske værd at støve en god kaffebar op med deres kaffe
            Last edited by malling; 4. July 2017, 09:54.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #7
              Ellers er der også Rum Baba og Stooker (de har en cykel ude foran)
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              Working...
              X