Andre med \"La Pavoni Eurobar Deluxe\" (EDL)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • feinschmecker
    Grøn bønne
    • Nov 2007
    • 2

    Andre med \"La Pavoni Eurobar Deluxe\" (EDL)?

    Hey allesammen.

    Først og fremmest vil jeg sige, at undertegnede er definitionen af nybegynder på kaffe-området. Jeg nyder (især) mælkedrikke som latté osv. Men jeg får mere og mere smag for espressoen i \"sin reneste form\".

    Derfor købte jeg på en ferie i Italien en Eurobar Deluxe fra La Pavoni - jeg havde læst taenk.dk\'s \"anmeldelser\" af espresso-maskiner, og tænkte at netop denne maskine var et okay køb hvad angår pris/kvalitet. Det skal siges at jeg gav kr 2300,-, hvilket er en besparelse på ca. kr. 1500,- i forhold til prisen herhjemme. Ydermere er jeg godt klar over at jeg nok aldrig får et så konsistent og ensartet resultat som med f.eks. arbejdshesten Rancilio Silva. Men jeg er igang nu - og synes det er spændende.

    Derfor vil jeg høre folk herinde om der andre der har (eller har haft) netop en Eurobar Deluxe.
    Jeg har brug for lidt tips, tricks og råd om, hvordan jeg får det meste ud af netop min maskine.

    Takker og bukker på forhånd.

    /Henrik


  • ABW
    Mellemristet
    • Apr 2008
    • 190

    #2
    Re:Andre med \"La Pavoni Eurobar Deluxe\" (EDL)?

    Det var da et fantastisk profilbillede. Ja, undskyld det er off topic, men jeg måtte da lige rose det!

    Comment

    • feinschmecker
      Grøn bønne
      • Nov 2007
      • 2

      #3
      Re:Andre med \"La Pavoni Eurobar Deluxe\" (EDL)?

      Hehe... Tja - det er da i hvert fald et foto af mig (til en 70\'er-fest)...

      Men, er der da slet ikke nogen der er indehaver af ovenstående maskine? Eller nogen, der kender nogen, der er?

      /Henrik

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #4
        Re:Andre med

        feinschmecker wrote:
        Hehe... Tja - det er da i hvert fald et foto af mig (til en 70\'er-fest)...

        Men, er der da slet ikke nogen der er indehaver af ovenstående maskine? Eller nogen, der kender nogen, der er?

        /Henrik
        Hej Henrik.

        Velkommen til EspressoBar. Ja, jeg ved godt det er længe siden du kom hertil, men da det er første gang du har postet, får du alligevel lige et \"velkommen\"

        Jeg kan desværre ikke hjælpe i forhold til din La Pavoni, og desværre tror jeg måske det bliver svært at finde nogen, der kan. Jeg mindes i hvert fald ikke at have hørt, at nogen skulle have sådan en maskine.

        Men men men, det vigtigste er heller ikke maskinen men teknikken, så det skulle alligevel nok være en masse hjælpe at hente, så du kommer til at lave god espresso på din Pavoni maskine
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        Working...
        X