Filter eller \"anna-kande\"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bang
    Lysristet
    • Jul 2008
    • 83

    Filter eller \"anna-kande\"

    hey alle,
    tak for tippene mht til køb af maskine. Har netop kopieret bekræftelsen på min bestilling af en Oscar samt noget andet gear :P

    jeg vil lige høre jeres bud på den bedste forebyggelse/vedligeholdelse.

    bør jeg investere i en \"anna-kande\" eller bør man forebygge imod kalk med et filter? http://moccashop.dk/product.asp?prod...&sub=17&page=1
    If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman
  • Roed
    Administrator
    • May 2007
    • 1016

    #2
    Re:Filter eller \"anna-kande\"

    Jeg syntes at have hørt at kanden er den mest effektive. Brownie lavede for noget tid siden en test som kan findes i denne tråd

    Jeg ved også at der er nogen der bruger både kande og filter i maskinen, bare for at være på den sikre side.
    Administator på espressobar
    Izzo Alex Duetto
    Toper Cafemino
    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

    Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

    Comment

    • plyngby
      Lysristet
      • Jun 2008
      • 132

      #3
      Re:Filter eller

      Bang wrote:
      hey alle,
      tak for tippene mht til køb af maskine. Har netop kopieret bekræftelsen på min bestilling af en Oscar samt noget andet gear :P

      jeg vil lige høre jeres bud på den bedste forebyggelse/vedligeholdelse.

      bør jeg investere i en \"anna-kande\" eller bør man forebygge imod kalk med et filter? http://moccashop.dk/product.asp?prod...&sub=17&page=1
      Har du bestilt herhjemme eller i udlandet ?

      Skal forhåbentlig snart selv til at bestille en Oscar, så er lidt nysgerrig
      Sage espressomaskine BES920UK
      Nuova Simonelli Oscar
      Mahlkönig Vario
      Xpressivo Stamper
      Gene Cafe
      Bodum Antigua kværn

      Comment

      • Bang
        Lysristet
        • Jul 2008
        • 83

        #4
        Re:Filter eller

        hey plyngby
        tog den nemme løsning, og bestilte på mokkashoppen. Har selv arbejdet for post dk og er ikke glad for deres behandling af pakker med \"forsigtig\" klistermærke på! Da jeg så at mokkashoppen tilbyder fragtmand, slog jeg til med det samme. Tror ikke mine post-fordomme rækker til sydens postvæsener, desværre.
        If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman

        Comment

        • plyngby
          Lysristet
          • Jun 2008
          • 132

          #5
          Re:Filter eller

          hehe it takes one to know one

          ABW fik dog sin hjem fra Italien uden skræmmer så vidt jeg ved. Men må lige inspicere den lidt nærmere når jeg besøger ham imorgen Skal ind og se (med fingrene) om det vitterlig er en Oscar jeg skal have

          Tilbage til Anna kanden og filter delen... Hvor tit skifter i andre Anna kande brugere filter på den ?
          Sage espressomaskine BES920UK
          Nuova Simonelli Oscar
          Mahlkönig Vario
          Xpressivo Stamper
          Gene Cafe
          Bodum Antigua kværn

          Comment

          • DenSorteSpejder
            Lysristet
            • Aug 2008
            • 129

            #6
            Re:Filter eller

            jeg brugte min Anna kande i 3/4 år med min Oscar, hvorefter den en dag \"eksploderede\" og der stod damp over det hele. Det viste sig at den var kalket til. Jeg bor i Hvidovre, og det skal siges vi har ret meget kalk i vandet.

            Hvis den ikke havde været under garanti, havde stuntet kostet mig 500 kr for afkalkning.

            Jeg er derfor igang med at kigge på et aktivt filter af en slags.
            ECM Synchronika
            Lagom P64 - Option O - med SSP Red Speed Burrs High Uniformity

            Comment

            • Ejlemos
              Mellemristet
              • Oct 2009
              • 272

              #7
              Re:Filter eller

              Uanset om man bruger kande eller filter, så skal man vel regne med at afkalke ind imellem alligevel.
              /Emil Malling

              Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

              Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
              ... Og en ønskeseddel såå lang

              Comment

              Working...
              X