Spanien, Barcelona, Onna Café BCN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • summer
    Coffeeholic
    • Jun 2011
    • 1407

    Spanien, Barcelona, Onna Café BCN

    Anahí Páez rister kaffen i Onna Café, og må være den sødeste kaffenørd i Barcelona.
    Selve cafeen ligger i noget der ligner et stort medbogerhus, og er tilsyneladende en ret traditionel cafe - med mad, kager og ingen drypstationer eller Über-boilers.
    Ekspedienten der byder mig velkommen, har da tydeligvis heller ikke den store specialviden om kaffen - men da jeg spørger mere nørdet ind til kaffernes karakteristika, henter han Anahí - og så er vi pludselig i specialkaffe-land.

    Jeg føler mig som en af dommerne ved et baristamesterskab, da Anahí henter v60 og keddel, og guider mig igennem mine smagsindtryk mens den lækre Costa Rica Fince Santa Lucia køler af. Fersken, søde ribs - en super sød kop med en fin syre og 0% bitterhed.
    Mens jeg får en lækker cortado i hånden, snakker vi farme, arabicavarianter og vådmøller, og dufter til vidunderlige grønne naturals, honeys og vaskede bønner - og vi snakker kafferistere, risteprofiler og temperaturer og tjekker hendes Coffee-Tech Solar 2kg rister ud.
    Anahí importerer Costa Rica bønner til det europæiske marked, og er meget passioneret om bønnerne - hun serverer kun Costa Rica kaffe i cafeen.
    Sækkene med de grønne bønner ligger rundt omkring i cafeen, og man er meget velkommen til at købe de grønne bønner til en god pris. Jeg købte 2kg grønne Fince Santa Lucia og oven i købet gav hun mig 2x150g andre grønne Costa Rica samples.

    Alt i alt en totaloplevelse af de store, og oplevelsen skyldes i høj grad Anahí. Anbefalet!

    Tip: Hun sample-rister på en GeneCafe, så hvis man selv rister på en Gene og er i området, vil det være oplagt at købe billige topkvalitets grønne bønner med hjem og samtidig få tips til ristningen af Anahí.

Working...
X