Thailand, Chiang mai, Ristr8to

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuperKop
    Grøn bønne
    • May 2014
    • 44

    Thailand, Chiang mai, Ristr8to

    Hej Espressobar, jeg var i Thailand i sidste måned, og fandt denne perle af en coffeeshop i Chiang mai.
    Stedet er meget rustikt, med stemningsfyldte kridttegninger rundt på væggene, og alt fokus på kaffe De har også vafler, is og andre kage-ting, men kaffen er grunden til deres mange kunder.
    De importerer og rister selv, og har næsten alle bryg metoder, Chemex, Syphon, V60, Aeropress, you name it... Jeg havde desværre alt for lidt tid, så jeg nåede kun at prøve en macchiato og en cappuccino, hvilket på alle måder imponerede. Smagen, deres vilde latte art, som er i alt hvad de langer over disken. Jeg følte på intet tidspunkt trang til at række efter sukkerskålen. De skilte sig især ud ved at basere alle deres drikke på en db ristretto, og de har virkeligt ramt plet, det smager fantastisk...
    Det eneste de ikke har styr på er deres hjemmeside, så lav i stedet en søgning på Ristr8to, der er tonsvis af gode anmeldelser, og billeder af latte art. http://lmgtfy.com/?q=Ristr8to
    Skulle du have lidt mere tid end jeg selv i byen, så talte jeg med nogle australiere, som på det varmeste anbefalede et sted meget tæt på, Ahka Ama Coffee http://www.akhaama.com/. De arrangerer også ture til lokale kaffe plantager, hvor man kan være med hele vejen som kaffebonde, plukke, vaske, tørre (og drikke
    /Nicki
    Click image for larger version

Name:	menu.jpg
Views:	1
Size:	82,3 KB
ID:	233348
    Click image for larger version

Name:	_MG_2081.jpg
Views:	1
Size:	69,2 KB
ID:	233349
    Click image for larger version

Name:	img_1277.jpg
Views:	1
Size:	89,3 KB
ID:	233350
  • DanielL
    Mellemristet
    • Feb 2014
    • 222

    #2
    Super fedt! Måske hører det her under en anden tråd men fandt du nogen gode steder i Bangkok? Har været i Thailand utrolig mange gange men det er aldrig faldet mig ind at kigge efter kaffesteder, fed idé

    Comment

    • SuperKop
      Grøn bønne
      • May 2014
      • 44

      #3
      I Thailand er der rigtig mange coffeeshop-kæder, og de har alle sammen nogle fede maskiner. Men deres "baristaer", de aner ikke hvad de laver. Dog er der en der hedder "The Coffee Club" den ligger i alle de store byer, det er vist en af de bedste kæder til at få sit koffein fix, de har også god mad.
      Men jeg opnåede ingen ud-af-kroppen-kaffe-oplevelser i Bangkok. Hvis du finder nogen, så skriv endelig om det, for jeg kommer der også ind i mellem.

      Comment

      Working...
      X