Quest M3 - hvor køber man den?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • frachlitz
    Stamgæst
    • Jul 2013
    • 936

    Quest M3 - hvor køber man den?

    Hej Alle,

    Jeg har været igang med at kikke på en rister, og har forelsket mig lidt i en Quest M3.
    Men - hvor køber man dem? Jeg kan se de laves i Taiwan, men syntes ikke jeg kan finde en kontaktperson - og ellers sælges de i USA.
    Men det er jo dumt at bestille noget der er produceret og udviklet i Taiwan igennem en amerikansk forhandler + fragt?

    Ved i hvor den kan skaffes?

    Frank
    LMWDP #422
    La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
    Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
    Aillio Bulet R1 Pre-order
    BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.
  • filip
    Stamgæst
    • Mar 2008
    • 761

    #2
    Hej Frank, Jeg har gennem et par år været forelsket i en Quest M3 rister, de er simpelthen så flotte og der findes vist nogle udenlandske forumtråde der handler om ristning på en Quest. Jeg fandt forhandleren på denne side : http://www.alibaba.com/
    Hvis man skriver Quest M3 kommer man til en forhandler der vist hedder Fong Long Enterprize. Men handel på alibaba er helt på eget ansvar.. hvis man googler "alibaba.com reviews" kan man godt blive lidt rystet over alle de dårlige anmeldelser siden har fået. Hvis jeg skulle købe en Quest rister i Taiwan (og jeg har tænkt tanken mange gange) ville jeg foretrække betaling gennem paypal,- i håb om at det ville give mig en sikkerhed for at få mine penge igen hvis firmaet ikke sender risteren alligevel.
    Jeg har ingen erfaringer med at købe ind i USA gennem shopusa, men det kan være at den mulighed skulle undersøges nærmere- hvis ikke andet kan man i hvert fald beregne den endelige pris på et køb i USA med alt hvad der kommer på med hensyn til fragt/moms osv.
    Filip
    Mazzer Mini Electronic A
    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
    Gene Café kafferister
    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
    Mypressi Twist


    \\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

    Comment

    • Frello
      Lysristet
      • Sep 2010
      • 66

      #3
      Hej Frank,

      Det ser ud til, at Top Coffee i Tyskland forhandler Quest M3: http://www.topcoffee.net/quest-m3-coffee-roaster.html
      (Jeg ikke har undersøgt forhandleren overhovedet, men det ser umiddelbart reelt nok ud.)

      God jagt
      Med venlig hilsen

      Lars Frello
      www.clevercoffee.dk

      Comment

      • Husfar
        Stamgæst
        • Apr 2012
        • 769

        #4
        Hej,
        Visse producenter af grej er bare for hemmelige og for eksklusive til overhovedet at orke at sælge deres produkter.
        Prøv for eksempel at se denne seriøse koreanske rister:

        씨엠테크 원적외선 세라믹 커피로스터 세로피CEROFFEE CRF-800* plate type ceramic heater* Direct heated roasting* Infra-red ray* Homogeneous roasting* Easy maintenance* PC control...


        Firmaet har også lavet en mindre version, men har stadig ikke tænkt på der der med kunder??
        Fluid-o-tech og vægtstang

        Comment

        • aspedersen
          Master Brewer
          • Jan 2014
          • 1555

          #5
          Hvis man er god til det med Arduino og komponenter, kan man sikkert lave en maskine der næsten kan det samme.
          /Anders

          La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
          https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
          https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

          Comment

          • ChrizzzeR
            Mellemristet
            • Feb 2012
            • 167

            #6
            Jeg er selv på udkig efter en rister - Jeg kigger nok mest på en Gene Cafe.

            Men under min søgen efter grønne bønner for dels at se udvalget og hvad man kunne spare i kroner og øre, samtidig med altid at have frisk kaffe, faldt jeg over netop den rister du henviser til.

            Jeg har set andre fortælle positivt om forhandleren, så du kan evt. selv lige tjekke sitet ud. Er godt nok fra Tyskland, men det er samme strømstik som i DK mener jeg.

            Bezzera Magica

            Ceado E37S

            Mahlkönig M

            Comment

            • Rallen
              Administrator
              • Jul 2012
              • 1003

              #7
              Oprindeligt indsendt af ChrizzzeR Se indlæg
              Jeg er selv på udkig efter en rister - Jeg kigger nok mest på en Gene Cafe.

              Men under min søgen efter grønne bønner for dels at se udvalget og hvad man kunne spare i kroner og øre, samtidig med altid at have frisk kaffe, faldt jeg over netop den rister du henviser til.

              Jeg har set andre fortælle positivt om forhandleren, så du kan evt. selv lige tjekke sitet ud. Er godt nok fra Tyskland, men det er samme strømstik som i DK mener jeg.

              http://www.rohkaffeebohnen.de/index....index&cPath=23

              Bare lige en anbefaling af forhandleren - Klaus som står bag er både reel og hurtig til at svare på mails :-)
              --
              Rasmus

              Comment

              • frachlitz
                Stamgæst
                • Jul 2013
                • 936

                #8
                Jeg har fået svar direkte fra producenten i Taiwan.

                Hello, Frank,

                Thank you for your enquiry of QUEST M3 coffee roaster.

                It is FOB Khh US$1000 per QUEST M3(price validity is 15 days).
                The freight cost by EMS is US$140 each package and takes 4-5 days to deliver.
                Option assy:
                K Type thermocouple: USD20/pc
                The 2nd thermometer: USD20/pc
                Shipment: 5 working days upon payment received.
                Enclosed you can find QUEST M3 spec and pictures for your reference.

                The payment term is advanced T/T, pay in full.
                We will issue a proforma invoice for your upon your confirmation of buying.
                Please feel free to contact me at [email protected] if you have any need.

                Best wishes,
                Melody


                Men så kommer der told. Ved ikke om jeg selv skal prøve at bygge en.
                LMWDP #422
                La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
                Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
                Aillio Bulet R1 Pre-order
                BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

                Comment

                • Xiburst
                  Master Brewer
                  • Feb 2012
                  • 1762

                  #9
                  Så lige denne...
                  Ved godt der er en dba tråd, men den hører nærmest til her

                  Rocket Giotto
                  Casadio Istantaneo
                  Gene Café
                  Aeropress
                  V60

                  Comment

                  Working...
                  X