Microfoam / Latteart på en La Spaziale S1 Vivaldi II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • anderskj1
    Lysristet
    • Mar 2013
    • 66

    Microfoam / Latteart på en La Spaziale S1 Vivaldi II

    Hej

    Jeg står til meget snart at få en La Spaziale Vivaldi da den virker som en god maskine at bygge oven på min nuværende Oscar Simonelli (konen vil ikke have en krombombe og det skal være en DB - ergo Vivaldi).

    Men jeg kan se at der endeløse rækker af indlæg om folk (især på s1cafe) som slet ikke kan få steaming til at spille uanset dysetype, tandstikker, mælketype osv. selv efter flere måneder (og jeg fik da nogenlunde styr på det efter nogle uger på oscaren).

    Er de blot utrolige dårlige til at steame eller er den rent faktisk problematisk at lave god mælk på? (Jeg ved den er bæst på power men hvis det ikke kan omsættes til god microfoam bliver jeg jo lidt bekymret).

    Mvh
    Anders
  • Flim
    Mellemristet
    • Sep 2010
    • 273

    #2
    Hej Anders. Jeg har skiftet til en steamtip med mindre huller og har ikke haft problemer med at tæmme den siden.. Køber du en ny eller brugt? Stellini har dem med mindre huller. Jeg har valgt en 4 huls steamtip med 0,9 mm huller, den koster kr. 70,-
    Vh Flemming
    La Pavoni Proffesional pre millenium, V60 og Aeropress
    Mazzer Super Jolly m. doser
    Porlex mini grinder, Wilfa kværn
    Hottop rister

    Comment

    • Coffee
      Grøn bønne
      • Jul 2013
      • 17

      #3
      Brug en 4 huls tip (0,9mm)

      Den kan sagtens lave fin microskum, men man skal lige vende sig til den meget korte og ikke så bevægelige
      Steam arm.

      Comment

      • Flim
        Mellemristet
        • Sep 2010
        • 273

        #4
        Synes hurtigt man vænner sig til armen, ellers kan man få en der er længere. Var ved at købe en, men er tilfreds med at jeg ikke gjorde det..
        La Pavoni Proffesional pre millenium, V60 og Aeropress
        Mazzer Super Jolly m. doser
        Porlex mini grinder, Wilfa kværn
        Hottop rister

        Comment

        • KristianK
          Administrator
          • Aug 2009
          • 4365

          #5
          Hej Anders,

          Jeg havde 0,9 med 4 huller på min og den lavede fantastisk skum.
          Pt. kæmper jeg med en 4 hullers med monsterhuller i og det er bare svært..

          Så bare rolig, den er nem og god og laver som sagt formidabel skum :-)
          KristianK
          En del af EspressoBar


          Følg mig meget gerne på
          https://instagram.com/kristianskaffe.dk
          https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

          Hjemmeside
          www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #6
            De steamer fremragende.. Det er nu engang sådan, at det mest er folk, der ikke kan få det til at fungere, der råber op. (og nu også folk, der er bange for ikke at få det til at fungere, allerede inden de får maskinen, åbenbart )

            Tag det helt roligt. Under alle omstændigheder vent med at bekymre dig, til du har lavet 15 dårlige forsøg på den. Det tager altid lidt tid at vænne sig til nyt grej. Jeg får personligt bedst resultater i en lille kande (0,28) men det er også nu engang den, jeg har mest træning i.
            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            • anderskj1
              Lysristet
              • Mar 2013
              • 66

              #7
              Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
              De steamer fremragende.. Det er nu engang sådan, at det mest er folk, der ikke kan få det til at fungere, der råber op. (og nu også folk, der er bange for ikke at få det til at fungere, allerede inden de får maskinen, åbenbart )

              Tag det helt roligt. Under alle omstændigheder vent med at bekymre dig, til du har lavet 15 dårlige forsøg på den. Det tager altid lidt tid at vænne sig til nyt grej. Jeg får personligt bedst resultater i en lille kande (0,28) men det er også nu engang den, jeg har mest træning i.
              Ja bekymringer var selvfølgelig for at sikre mig et godt køb. Men det lyder til jeg bare skal komme i gang og holde fast i valget. Jeg får købt mig en 0.9mm tip så jeg har lidt at eksperimentere med.

              Tak for input
              /Anders

              Comment

              • anderskj1
                Lysristet
                • Mar 2013
                • 66

                #8
                Fik den hjem i går. Den steamer som en drøm med 0.9 huller!

                Comment

                Working...
                X