Hjelp!! Det kommer ikke vann ut av Silviaen min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mocca
    Grøn bønne
    • Jan 2008
    • 38

    Hjelp!! Det kommer ikke vann ut av Silviaen min

    Da jeg i dag skulle lage min første dose med latte kom det bare ut litt vann (nok til å temperatursurfe) og så var det helt stopp. Det kommer ikke vann/damp ut. Kun i mikroskopiske mengder. Hva har skjedd??

    Her hvor jeg bor er det nesten ikke kalt i vannet, så jeg har ikke brydd meg om å avkalke maskinen. Jeg har backflushet sånn passe regelmessig og vasket maskinen godt etter hvert bruk. Det har aldri vært noe problem med vanngjennomstrømningen tidligere.

    Jeg har lager greit microskum, men vi sliter med å få til cremaen. Det blir bare litt. Vet ikke om det er et helt annet problem? :huh:

    I alle fall så kommer det nå ikke annet enn små mengder damp ut av Silviaen min, enten det er av melkesteameren eller av kaffe \"hullet\".

    Hva gjør jeg nå????

    Jeg har forsøkt å søke i forumet, men siden dansken min er ganske dårlig, er det relativt ufruktbart. Jeg har ikke de riktige søkeordene. Så hvis det er noen som har tidligere tråder å vise til, så er jeg lykkelig for det også
  • kaffeagenten
    Lysristet
    • Jul 2007
    • 96

    #2
    Re:Hjelp!! Det kommer ikke vann ut av Silviaen min

    Hej Mocca,

    Silvia er en fantastisk maskine og du burde uden problemer få masser af crema på espressoen såfremt formalingsgraden (og dermed gennemløbstiden) er korrekt samt at du bruger friskristet kaffe (gammel kaffe udvikler næsten ingen crema).

    Mht. problemerne med din maskine er jeg overbevist om, at der er 2 ting i vejen:

    1. Hvis der ikke kommer vand fra bryghovedet når du aktiverer pumpen, vil jeg gætte på det er 3-vejs ventilen der enten er kalket til eller at der sidder noget andet og blokerer den. Se linket her hvordan du renser den : Fixing a Leaky Solenoid on a Rancilio Silvia
    2. Hvis der heller ikke kommer damp ud er det enten damp-termostaten på boileren eller at ventilen til dampen er stoppet eller delvis stoppet.

    Varmer maskinen normalt op? Varmer den også op til damp?
    /Thomas
    kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

    [img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

    Comment

    Working...
    X