opbevaring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjele88
    Lysristet
    • Jun 2013
    • 82

    opbevaring

    Hvad er en god opbevarings temperatur til ny ristet kaffe og kaffe i alt almindelighed
    Har et lille 22 liters køleskab hvis det kan bruges

    Er det en god idé at vaccumpakke sine bønner i vaccumposer
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Mørkt og køligt i ventilposer. Køleskab kan dog ikke anbefales da der dannes kondens i posen når der er stor forskel på opbevaringstemperaturen og anvendelsestemperaturen (i køkkenet). Vacumpakning har jeg ikke erfaring med men det lyder lidt besværligt.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • Moes
      Mellemristet
      • May 2011
      • 164

      #3
      Jeg har med godt resultat haft mine bønner i køleskabet.
      De skal bare pakkes godt og stramt ind ventilposen som de kommer i, og så endnu en pose udenover lukket med klemme. Prøvede at have nogle liggende sideløbende, bare i køkkenskabet og synes bønnerne fra køleskabet virkede lidt mere friske.. (over en periode på ca 2 uger) men det er sgu nok også en religion, vil nogen nok mene,. hvorvidt det er godt for bønnerne.. men synes det virker bedst )
      Rancilio Epoca E-1 v. 2011 (mod. manuel switch for Pre-infusion (line-in pressure) & IMS Countersink Shower Screen.)
      Mazzer Kony E (mod. manual switch home mode (Bypass Fan)
      Mazzer Super Jolly E (mod. Org. Titanium Burrs.
      Bestmax Premium m
      WBC nuova simonelli tramper - Espro Calibrated Tamper - Mazzer Alu Tamper
      Moccamaster Clubline
      V60 Hario

      Comment

      • Sonne
        Master Brewer
        • Jul 2007
        • 1641

        #4
        Oprindeligt indsendt af Moes Se indlæg
        Jeg har med godt resultat haft mine bønner i køleskabet.
        De skal bare pakkes godt og stramt ind ventilposen som de kommer i, og så endnu en pose udenover lukket med klemme. Prøvede at have nogle liggende sideløbende, bare i køkkenskabet og synes bønnerne fra køleskabet virkede lidt mere friske.. (over en periode på ca 2 uger) men det er sgu nok også en religion, vil nogen nok mene,. hvorvidt det er godt for bønnerne.. men synes det virker bedst )
        Moes, taler du om langtidsopbevaring eller pakker du din kaffe ind (som beskrevet ovenf), når du bruger kaffen flere gange om dagen?
        La Marzocco GS/3 AV
        Mahlkönig K30 Vario
        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
        La Pavoni Professional
        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
        BLOG

        Comment

        • Tjele88
          Lysristet
          • Jun 2013
          • 82

          #5
          køleskabet jeg vil bruge er sprit nyt, hvad temp skal det stå på..

          vaccumpakning af kaffe foregår sådan her, men ved som skrevet ikke om der er nogle fordele ved det, kaffen skal self, være godt gasset af efter ristning, de vil jo altid afgive noget


          Comment

          • kjuul
            Mellemristet
            • Feb 2011
            • 256

            #6
            Smart. Hvad koster sådan en maskine og hvor fås de?
            Rocket R58 ver. 2
            Mazzer Super Jolly
            ECM tamper
            Aeropress
            Syphon
            Chemex
            Wilfa kværn

            Comment

            • Tjele88
              Lysristet
              • Jun 2013
              • 82

              #7


              den er super når der laves kød i sude vide
              Last edited by Tjele88; 21. June 2013, 19:53.

              Comment

              • Moes
                Mellemristet
                • May 2011
                • 164

                #8
                Oprindeligt indsendt af Sonne Se indlæg
                Moes, taler du om langtidsopbevaring eller pakker du din kaffe ind (som beskrevet ovenf), når du bruger kaffen flere gange om dagen?
                Næh.. det er lige efter jeg modtager mine friskristet bønner.
                Jeg fylder hvad der kan komme i min bønnebeholder, (Vacum Bean vac. http://www.youtube.com/watch?v=wntIi1doigs) ca et halv kilo og det sidste halve kilo ryger så i køleskabet, indtil bønneheholderen er ved at være tømt.
                Rancilio Epoca E-1 v. 2011 (mod. manuel switch for Pre-infusion (line-in pressure) & IMS Countersink Shower Screen.)
                Mazzer Kony E (mod. manual switch home mode (Bypass Fan)
                Mazzer Super Jolly E (mod. Org. Titanium Burrs.
                Bestmax Premium m
                WBC nuova simonelli tramper - Espro Calibrated Tamper - Mazzer Alu Tamper
                Moccamaster Clubline
                V60 Hario

                Comment

                • Sonne
                  Master Brewer
                  • Jul 2007
                  • 1641

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Moes Se indlæg
                  Næh.. det er lige efter jeg modtager mine friskristet bønner.
                  Jeg fylder hvad der kan komme i min bønnebeholder, ca et halv kilo og det sidste halve kilo ryger så i køleskabet, indtil bønneheholderen er ved at være tømt.
                  OK, så du tar altså heller ikke en pose ind og ud ad køleskabet flere gange om dagen. Det er det der min pointe.
                  La Marzocco GS/3 AV
                  Mahlkönig K30 Vario
                  Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                  La Pavoni Professional
                  Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                  BLOG

                  Comment

                  Working...
                  X