Latte art teknik.. Lærling søger mester :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nørd/teknolog
    Mellemristet
    • Apr 2013
    • 228

    Latte art teknik.. Lærling søger mester :)

    Halløj kaffe kunstnere.

    Jeg er ved at lave en afhandling omkring udvikling af cafe látte med unavngivne(ikke officiel endnu) smag til Kina/Malaysia for en virksomhed her i Danmark. Det er til min eksamen som fødevareteknolog. Har lovet at skrive en lang forklaring det grundet de mange underlige agriater jeg har postet under alt andet.. (gør det snart)

    For at give projektet et extra pift ville jeg meget gerne lære at lave latte art, jeg har det bedst med at alt er snorelige

    Er der nogen der kan/vil lære mig det over en dag eller to? (Hvis det er nok)
    Jeg kvittere med 3-4 kilo god kaffe og en røvfuld læske drikke som jeg ikke kan navngive her
    Der vil naturligvis blive leverer al mælk og kaffe til formålet.. (Også mest fordi der er fastlagt blend og mælke typer) det er art mælk, letmælk ikke øko, UHT let mælk.

    Jeg har en køkken/lab det kan afholdes i, men er man mere glad for at benytte egen maskine så er jeg game.

    Lad mig høre om der er nogen der vil give kunsten videre..

    Mvh
    Nørd.
  • Jens_Muff
    Master Brewer
    • Sep 2011
    • 2615

    #2
    Det er et sjovt tilbud - som jeg ville springe på, hvis jeg følte mig bedre. Er rimelig stabil, men det bliver sjældent perfekt.

    Prøv at PM Christian Deichgræber og hør om han har tid/lyst. Han er i hvert fald slet ikke til at styre inde i "vis os din latte-art"-tråden, og han er nok umiddelbart den skarpeste på denne side af bæltet herinde.
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

    Comment

    • Kjeldsen
      Coffeeholic
      • Feb 2010
      • 1086

      #3
      Lyder spændende Kan du tillade dig at poste konklusionen her når du er færdig?

      At lære "latté art" på 1-2 dage bliver svært, men du kan sikkert få en rigtig fin introduktion samt lære nogle basics. Det kræver også at du kan producere mælk af vis kvalitet på din maskine og gøre det nogenlunde konsistent hver gang så du forstår hvorfor din art opfører sig dårligt eller godt i koppen.

      Håber der er én eller anden i dit område der bider på

      Comment

      • Christian Deichgræber
        Lysristet
        • Feb 2013
        • 103

        #4
        Jeg ville gerne, men skemaet er utrolig pakket med eksamener her de næste par måneder... hvad kunne du godt tænke dig at lære at lave?

        Comment

        • Christian Deichgræber
          Lysristet
          • Feb 2013
          • 103

          #5
          Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
          Det er et sjovt tilbud - som jeg ville springe på, hvis jeg følte mig bedre. Er rimelig stabil, men det bliver sjældent perfekt.

          Prøv at PM Christian Deichgræber og hør om han har tid/lyst. Han er i hvert fald slet ikke til at styre inde i "vis os din latte-art"-tråden, og han er nok umiddelbart den skarpeste på denne side af bæltet herinde.
          iphone ftw!!!! - og mange tak

          Comment

          • Nørd/teknolog
            Mellemristet
            • Apr 2013
            • 228

            #6
            Oprindeligt indsendt af Christian Deichgræber Se indlæg
            Jeg ville gerne, men skemaet er utrolig pakket med eksamener her de næste par måneder... hvad kunne du godt tænke dig at lære at lave?
            Det kender jeg godt, mest teknik og viden om principper.. Med hands on.. Med rette basis viden kan jeg jo selv lege med art..

            Har 6 uger at løbe på endnu..

            Comment

            Working...
            X