Århus C, Sigfreds Kaffebar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thybo
    Mørkristet
    • Oct 2007
    • 307

    Århus C, Sigfreds Kaffebar

    Hej jeg vil lige sige at hvis i er i århus så skal i bestemt besøge sigfreds kaffebar.
    Der er 2, begge ligger i rygsgade 3 og 28 ( den strøggade ved banegården )
    De sælger alle former for kaffe og de har virkelig styr på at lave det.
    (det eneste sted jeg har været i århus hvor de laver flot latteart).
    De sælger også kalkfiltre, maskiner, grinds og div. andet udstyr.

    Hvis du skal besøge hvis jeg klart anbefale at besøge den i nr. 28 (det er i bunden af en boghandel)
    Super hyggeligt, hvor man også kan sætte sig ned og nyde kaffen mens man kan læse en bog fra deres udvalg.

    Det eneste minus jeg kan sige om sigfreds er at det tit er umuligt at få en plads =)
    8270 Højbjerg

    Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

    Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
    og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #2
    Re:Århus C, Sigfreds Kaffebar

    Helt enig. Sigfreds kaffebar er uden tvivl den bedste i Århus (med mindre der ligger en perle ét eller andet sted, som jeg ikke har opdaget).

    Indretningen er afslappet og alligevel tjekket med den overvejende del af møblementet fra Eames. Stemningen er tilsvarende afslappet og meget hyggelig - især i caféen i kælderen af Vanggaard\'s boghandel.

    Et par gange synes jeg mine cappuccinoer har været lige til den kolde side (måske 50-55 grader), så fremover vil jeg nok gøre baristaerne opmærksom på at den godt må være ordentlig varm
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    • leduck
      Grøn bønne
      • Sep 2010
      • 28

      #3
      Re:Århus C, Sigfreds Kaffebar

      Enig, klart sted man kan anbefale, selv været på kursus derinde for noget tid siden, deres ansatte får eftersigende ikke lov til at stå i butikken før de har trænet 14 dage med at lave kaffe ud bagved. Og hvis de er utilfredse med en kaffe har lavet får du den ikke udleveret, så laver de en ny. Det sker ikke mange andre steder, ikke noget jeg har prøvet i hvert fald.

      Comment

      • Lars Sørensen
        Mellemristet
        • Feb 2010
        • 243

        #4
        Re:Århus C, Sigfreds Kaffebar

        leduck wrote:
        Enig, klart sted man kan anbefale, selv været på kursus derinde for noget tid siden, deres ansatte får eftersigende ikke lov til at stå i butikken før de har trænet 14 dage med at lave kaffe ud bagved. Og hvis de er utilfredse med en kaffe har lavet får du den ikke udleveret, så laver de en ny. Det sker ikke mange andre steder, ikke noget jeg har prøvet i hvert fald.
        Jeg synes ikke, deres espresso er specielt god - for syrlig til min smag. Til gengæld laver de fantastiske mælkekaffer, og jeg nyder ofte en cortardo derinde.

        Efter min erfaring laver de bedre kaffe i nr. 3 (den lille) end hos den i boghandelen.
        Mit kaffegrej
        Hverdag: La Spaziale Mini Vivaldi II, Mazzer Major.
        Hyggegrej: La Pavoni Professional 49mm, Porlex Mini.
        Sort: Chemex 6 cup, Aeropress, stempelkander, Wilfa WSCG-2.
        Reserve/udlån/(måske)til salg: Rancilio Silvia v3 m. PID.

        Comment

        Working...
        X