Hvilken kaffe vil du anbefale mig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Buch
    Grøn bønne
    • Aug 2012
    • 4

    Hvilken kaffe vil du anbefale mig?

    Hej Alle

    Første indlæg her og mangler noget inspiration til, hvilken kaffe der ligner den jeg plejer at drikke smagsmæssigt.

    Jeg plejer at drikke denne kaffe fra KaffeMekka: El Salvador Honey

    Kan godt lide den lidt runde og søde smag den har. Har også smagt andet kaffe, som var lidt bitter og sur, hvilket ikke faldt i mine smagsløg.

    Er der nogen der kan anbefale noget kaffe i samme smagsnuance som El Salvador Honey? Det skal være ristet.
  • Xiburst
    Master Brewer
    • Feb 2012
    • 1762

    #2
    Nogle andre typer honey processed ? Mener det er Hamilton herinde fra der forhandler ca 3 forskellige honey bønner. Ellers dattera sweet collection fra tcc !
    Rocket Giotto
    Casadio Istantaneo
    Gene Café
    Aeropress
    V60

    Comment

    • Buch
      Grøn bønne
      • Aug 2012
      • 4

      #3
      Tak for svar.

      Nogen der har erfaring med en Starter pakke fra Hasbean som denne ?

      Eller er der value for money, hvis man eksempelvis vælger deres subscription pakke til omkring 680 for 3 kg. for 12 uger? Synes umiddelbart det er lidt dyrt.

      Comment

      • Jens_Muff
        Master Brewer
        • Sep 2011
        • 2615

        #4
        Hvis du finder et sted, som sælger friskristet kvalitetskaffe til mindre end 200,- kiloet tror jeg der er mange herinde, som gerne hører fra dig.

        Jeg har aldrig købt derindefra, men de har et fint ry så ville ikke tøve med at prøve.
        - La Pavoni
        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
        - Aillio Bullet R1
        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

        Comment

        • Buch
          Grøn bønne
          • Aug 2012
          • 4

          #5
          Kvalitet koster selvfølgelig..

          KaffeMekka sælger, ud over den jeg henviste til, flere kaffer til mindre end 200 pr. kg. og synes bestemt det virker friskristet.

          Men vil helt sikkert prøve HasBean - synes det lyder spændende med nyt kaffe hver uge.

          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #6
            Ja, hvis man ikke tæller fragt på 75,- med har du ret.. Kan dog ikke se, hvordan man slipper for den. Har de fri fragt ved køb over et bestemt beløb derinde? Kan ikke lige finde noget om det.
            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            • Buch
              Grøn bønne
              • Aug 2012
              • 4

              #7
              Jeg nupper til tider landevejs raceren og cykler derud (15 km.) så havde ikke lige tænkt på fragten, men den skal selvfølgelig regnes med.

              Comment

              • Jens_Muff
                Master Brewer
                • Sep 2011
                • 2615

                #8
                ah.. Kan også se af det er fri fragt ved køb for over 500 bobs. Men køber man 3 kg. kaffe er det sidste kilo næppe friskt når man når så langt.. Man kan selvfølgelig også købe sig fattig i gear nu man er i gang
                - La Pavoni
                - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                - Aillio Bullet R1
                - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                Comment

                • The Lady
                  Mellemristet
                  • Apr 2011
                  • 230

                  #9
                  Men går aldrig fejl af denne her fra TCC http://www.coffeecollectiveshop.dk/s...tion-175p.html

                  vh
                  Rancilio Silvia
                  Mahlkönig Vario
                  Aeropress, Hario v60 2, moccakande, french press

                  Comment

                  • JanMoelbach
                    Mellemristet
                    • Dec 2010
                    • 248

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Buch Se indlæg
                    Tak for svar.

                    Nogen der har erfaring med en Starter pakke fra Hasbean som denne ?

                    Eller er der value for money, hvis man eksempelvis vælger deres subscription pakke til omkring 680 for 3 kg. for 12 uger? Synes umiddelbart det er lidt dyrt.
                    Jeg har prøvet starter pakken fra Hasbean. Den er ganske udmærket. Jeg bestiller stort set alt mit kaffe ved Hasbean, da jeg virkelig synes man får noget for pengene. Jeg bestiller 2 x 250 gram ca. hver 2. uge. Det passer cirka med at når jeg tager hul på pose nr. 2, så bestiller jeg en ny omgang, så lander den med posten lige til tiden
                    Kalita Wave Dripper 185

                    Comment

                    • Xiburst
                      Master Brewer
                      • Feb 2012
                      • 1762

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af JanMoelbach Se indlæg
                      Jeg har prøvet starter pakken fra Hasbean. Den er ganske udmærket. Jeg bestiller stort set alt mit kaffe ved Hasbean, da jeg virkelig synes man får noget for pengene. Jeg bestiller 2 x 250 gram ca. hver 2. uge. Det passer cirka med at når jeg tager hul på pose nr. 2, så bestiller jeg en ny omgang, så lander den med posten lige til tiden
                      Hvad slipper du Porto ?
                      Rocket Giotto
                      Casadio Istantaneo
                      Gene Café
                      Aeropress
                      V60

                      Comment

                      • Casper
                        Espresso
                        • Jun 2012
                        • 709

                        #12
                        Jeg plejer at give ca. 130kr for 2*250 leveret fra Hasbean. Det bliver sendt som brev og bliver smidt i ens postkasse. Så skal man ikke hente pakken. Tomlen op for Hasbean.

                        Comment

                        • JanMoelbach
                          Mellemristet
                          • Dec 2010
                          • 248

                          #13
                          Ja, som Casper skriver, ca. kr. 130 for 2 x 250 gram, inkl. porto.

                          Og hver gang jeg har bestilt, er kaffen blevet ristet samme dag som den bliver afsendt fra Hasbean. Oftest tager det 4 dage, dvs. bestiller jeg mandag, har jeg kaffen fredag. I nogle få tilfælde har det dog taget 7-8 dage.
                          Kalita Wave Dripper 185

                          Comment

                          • Madstar
                            Grøn bønne
                            • Mar 2013
                            • 3

                            #14
                            Jeg kan anbefale Indian monsooned malabar AA. Lav syrlighed. Dejlig blød og rund

                            Comment

                            • Kaffemikkel
                              Grøn bønne
                              • Mar 2014
                              • 3

                              #15
                              Hej,

                              Jeg har et bredt udvalg liggende af kaffe, så jeg altid kan drikke det, jeg har allermest lyst til. På min espressomaskine bruger jeg Segafredo Zanetti bønner, og på hvis jeg laver kaffe i store mængder, drikker jeg Økologisk Clipper kaffe. Jeg elsker stærk kaffe, så det er de begge.

                              Jeg købe alt min kaffe på [Reklame slettet af admin, da du ikke køber din kaffe det pågældende sted men derimod sælger den ]

                              Comment

                              Working...
                              X