Nye espresso kopper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rattrapante
    Grøn bønne
    • May 2007
    • 25

    Nye espresso kopper

    Halløj Alle

    Jeg har besluttet mig for at købe nye espresso kopper.
    På sommerferien sidste år fandt jeg i en mindre isenkram bix ved Garda søen den kop jeg gerne ville have fat i.
    Der var desværre kun en tilbage. Det var en lille tung tyk kop med god massefylde.

    Netop hjemvendt fra Rom hvor jeg på en restaurant fik min espresso i lige netop den kop jeg havde set sidste år men ikke kunne huske fabrikant navnet på, BINGO.
    (jeg mente sidste år at navnet var så let at huske at jeg ikke fandt det nødvendigt at skrive det ned…)

    Alt imens jeg sad og nød min espresso efter middagen overvejede jeg om jeg skulle ”låne” kop og underkop med hjem til Danmark,,,,,,,,,,,,,, Jeg orkede ikke at spørge vores noget sløve og dovne tjener. Jeg lånte den ikke man spurgte alligevel om jeg måtte købe den. Det måtte jeg ikke men i stedet hentede han et friskt sæt til mig som jeg bare kunne tage med hjem!! Det gjorde jeg så;-)
    Koppen er den samme og dog ikke helt magen til men en Illy dekoreret kop, der er trykt Illy coffe på indersiden men fremstillet af IPA
    Jeg ville gerne have den helt plain.
    Jeg har skrevet til IPA men ikke hørt noget.

    Navnet er IPA, http://www.ipaporcellane.it/inglese/1.htm og koppen jeg gerne ville have er denne: http://www.ipaporcellane.it/inglese/.../ottavia/1.htm

    Kender I denne fabrikant og til et sted hvor disse kopper kan anskaffes?
  • Shotmaker
    Mellemristet
    • May 2007
    • 177

    #2
    Re:Nye espresso kopper

    Hej Rattrapante,

    Flotte kopper - Jeg kender dem ikke men de ligner disse her:
    TCC espresso kopper

    /Peter
    Rancilio Silvia - PID
    Macap MC4 Stepless
    Behmor 1600
    Xpressivo Presso Barista

    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

    Comment

    Working...
    X