Er blevet hustlet og har meget kaffe til overs, sælges billigt! Historie følger:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kennethp
    Mørkristet
    • May 2011
    • 343

    [Solgt] Er blevet hustlet og har meget kaffe til overs, sælges billigt! Historie følger:

    Hej alle sammen
    Jeg er blevet udsat for en hustler, en snyder, en nasser, en rigtig værre lort!
    Historien er at jeg i mit dagjob arbejder på et teater og i min fritid er ved at starte et lille kafferisteri. Jeg var så blevet spurgt om jeg ikke ville servere kaffe til en teaterfestival, og det ville jeg jo gerne. I køkkenet hvor kaffen skulle forberedes var der en Englænder, en kok ved navn Christopher Dawson, som havde en ret utrolig historie. Han havde været til kitesurfing festival, og havde haft indbrud på sit værelse og alt var blevet stjålet, penge, pas, mobil osv. Så han kunne nu ikke komme hjem og den britiske ambassade var ikke til meget hjælp. Han var blevet samlet op af en Hollandsk teatertrup som skulle spille på festivallen, og var nu endt i køkkenet og skulle lave mad til os alle.

    Festivallen strak sig over en weekend, og jeg synes efterhånden at vi var blevet meget gode venner, så jeg forbarmede mig over ham og lånte ham nogle penge til et nyt pas. Alt var godt og et par dage efter festivallen var slut, skrev han og spurgte om mit kontonummer så han kunne overføre pengene. I samme omgang skrev han så at han skulle holde et morgenmads arrangement for 600 italienere og siden han så godt kunne lide min kaffe, ville han gerne købe den af mig til arrangementet.
    Fedt tænkte jeg, min første store opgave, jubii! 22 kg regnede jeg mig frem til han skulle bruge, og jeg tog ud og ristede kaffe i lange baner.
    Aftalen var så at DHL skulle hente kaffen hos mig igår og de ville medbringe en check for kaffen. Der skete så bare aldrig noget, jeg ventede og ventede men DHL kom aldrig. Jeg skrev til Christopher, og han svarede at de havde brændt ham af og at han var meget ked af det, og at han i stedet ville komme og hente kaffen selv (idag faktisk, jeg venter ham om 1 time).

    Det er jo i sig selv en meget mærkelig historie, så jeg ringede til DHL som kunne informere mig om at de aldrig har haft en aftale om at skulle hente noget på min adresse. Nu var jeg så blevet overbevist om at der var noget loddent i værk. For ca. 30 min. siden blevet det så konfirmeret. En mand ved navn Lasse skrev til mig på facebook. Han havde også været så heldig at løbe ind i den unge mand som tomlede omkring Vejle, han ligesom jeg forbarmede sig lidt og bød på noget aftensmad og en kop kaffe og satte ham af igen ved motorvejen. Christopher havde da han var på besøg hos Lasse brugt hans computer og tjekket facebook osv. men havde glemt at logge af. Lasse synes at hans historie lød ret langt ude, (her havde han fortalt at han var blevet røvet i Rusland og kunne ikke komme hjem), og kiggede lidt på hans facebook side hvor samtalen med mig så dukkede op. Han havde fortalt mig at han var i italien og i virkeligheden var han lidt nord for Vejle. Lasse har så været så venlig at sende mig en besked og advare mig mod ham.
    Så nu lader det til at jeg er blevet taget ordentlig ved næsen, har været et godtroende fjols. Heldigvis har jeg stadig min kaffe, som han ihvertfald ikke får med når han komme her om lidt (hvis han overhovedet dukker op).

    Men det betyder at jeg har 22kg friskristet kaffe (ristet d. 9/9) fra Costa Rica og Brazilien, pakket og klar til at blive drukket, ret lækker kaffe som skulle sælges til ham. Men nu lader det til at jeg brænder inde med det!

    Så kære espressobar brugere, først og fremmest en advarsel mod Christopher Dawson hvis i skulle rende ind i ham. Og dernæst, hvis i kunne tænke jer noget rigtig god kaffe til en billig penge, så har jeg 22 poser med 1 kg ihver som jeg nu vil sælge til jer for 140 kr stk. Ved godt at 1 kg er meget at købe på en gang, men hvis i ikke kan lide den kan i få pengene igen. Har nu aldrig fået andet en rosende ord for kaffen. Jeg har en lille kafferisteri og en webshop hvor man også kan købe kaffen, men det skal ikke være en reklame for det, så jeg undgår at skrive navnet på den her. Det står alt sammen på poserne hvis i vil have mere.

    Så lad os hjælpe hinanden, i får billig kaffe, og jeg slipper for at den bliver for gammel. Kaffen kan hentes i København - nørrebro eller sendes efter aftale. Skriv mig en besked!

    Mvh
    Kenneth - som føler sig ganske dum ved at blive taget sådan ved næsen.
  • k.k
    Lysristet
    • Dec 2010
    • 137

    #2
    Hejsa Kenneth .
    Jeg har noteret navnet Christopher Dawson(kunstner navn ?)
    Hvis han stadig er i teatermiljøet kunne der herfra godt falde et par ord ..
    Er han at finde på den kommende teaterfestival i Horsens burde han tjekkes op på , blot min mening
    Øv for en skidt fyr ,,
    Hottop 8828b
    Silvia
    Rocky
    Swiss goldfilter
    Kuna bialetti
    Jetboiler coffeepres
    Bodumstempelkander

    Comment

    • summer
      Coffeeholic
      • Jun 2011
      • 1407

      #3
      Hej Kenneth, jeg føler med dig!
      Jeg kan godt bruge 1 kg brazil
      Jeg sms'er en af dagene.

      vh Jon

      Comment

      • Falckmanden
        Coffeeholic
        • Feb 2009
        • 1370

        #4
        Føler med dig. Jeg er også et godtroende fjols, sad i Bolivia og kunne intet gøre da ham jeg havde fremlejet til ikke betalte Der røg 8-9000 på den konto. Du er ikke alene.

        Er der noget af kaffen der er til espresso?

        Vh Kasper
        Hjemme:
        ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
        La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
        Mazzer Robur E

        Arbejde:
        ECM Michelangelo 2grp
        Mazzer Major

        Comment

        • kjuul
          Mellemristet
          • Feb 2011
          • 256

          #5
          Øv noget pis Kenneth. En kedelig historie. Jeg aftager gerne 1 kg af hver af de to slags.

          Jeg er en af dem der har smagt Kenneths kaffe flere gange - super lækker så kan kun anbefale det!!!!!

          Sender dig en mail med det...
          Rocket R58 ver. 2
          Mazzer Super Jolly
          ECM tamper
          Aeropress
          Syphon
          Chemex
          Wilfa kværn

          Comment

          • JoE
            Mørkristet
            • Feb 2010
            • 323

            #6
            Hvis nogetcer ristet til espresso tar jeg gerne 1 kg. Bør tæt på så kast en pm så kan vi hurtigt finde ud af det.
            Alex mkII
            Mazzer Super Jolly E homemade edition
            Gene
            Espro

            Comment

            • Grinderman
              Administrator
              • Mar 2009
              • 637

              #7
              Tager også gerne 1 kg, hvis det er espressoristet...
              Medejer af Kristians Kaffe ApS
              Risteansvarlig

              Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

              La Marzocco GS/3
              Nuova Simonelli Mythos One
              Helor 101 Håndkværn

              Følg mig på Instagram:
              https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

              Comment

              • DreamPresso
                Mellemristet
                • Jun 2011
                • 185

                #8
                Nupper gerne 1kg hvis fragten er til at betale sig ud af (Fyn), og ikke mindst espressoristet!
                - Nuova Simonelli Oscar
                - Mazzer Mini Electronic, Model B
                - Bodum Santos
                - Ilsa Moka Pot
                - Aeropress

                ZPMespresso Nocturn (ETA: 2014 2Q) - http://kck.st/sTqRqm
                Bonaverde Roast-Grind-Brew (ETA: 2014 3Q) - http://kck.st/1a0DD3c
                Cold Bruer (ETA: 2014 1Q) - http://kck.st/188lilm

                Comment

                • Casper
                  Espresso
                  • Jun 2012
                  • 709

                  #9
                  Aev Baev. Haaber du faar afsat det hele alligevel.

                  Jeg vil gerne have 2 poser hvis der er noget til filter/v60. Har desvaerre lige stashet ordentlig op paa espresso boenner!

                  Comment

                  • kennethp
                    Mørkristet
                    • May 2011
                    • 343

                    #10
                    Hej alle sammen
                    Tak for den moralske opbakning, det varmer
                    Sjovt nok, så dukkede manden aldrig op som han sagde han ville.

                    #2 Han har ikke noget med teaterverdenen at gøre, så jeg tror ikke du render ind i ham, men hvem ved...
                    Han ser sådan her ud: http://i.imgur.com/Z6098.jpg uskyldigt ydre.... beware...

                    #3 Du sms'er bare

                    #4 Ja det er der bestemt, tror du vil blive glad for dem begge, ellers sender du bare posen retur.

                    #5 Tak for de rosende ord, jeg har også modtaget din mail, svarer lige med pris på forsendelse osv.

                    #6 Det lyder super, jeg smider en pm

                    #7 De er gode på esprossomaskinen, helt bestemt, jeg sender dig en pm

                    #8 Den bør være til at betale Jeg sender en pm

                    #9 Det er bare i orden, de gør sig også godt på V60, jeg bruger dem selv både på espressomaskinen, V60, Aeropress, stempel og hvad jeg ellers kan finde ud af at lave kaffe på Jeg sender en pm

                    Comment

                    • kennethp
                      Mørkristet
                      • May 2011
                      • 343

                      #11
                      Jeg tror jeg har fået svaret alle nu og fået sendt PM's ud. Hvis der er nogen jeg har overset så skriv!
                      Nu er der 8 kg tilbage, i er effektive Sikke nogle Kaffehoveder

                      Comment

                      • Martin B
                        Mørkristet
                        • Oct 2008
                        • 363

                        #12
                        Hej!

                        Hvis der er stadig er noget tilbage af de 8, vil jeg gerne prøve et kilo af hver i Skive!
                        Pm på vej
                        Mvh Martin B!
                        -----
                        LMWDP #387

                        Arrarex Caravel (+ OE/HLE-ITT tamper 43,5 mm) - Mazzer Super Jolly
                        AeroPress - Hario V60 - Wilfa WSCG-2 - Gene Café CBR-101

                        Comment

                        • Kristoffer
                          Grøn bønne
                          • Sep 2012
                          • 18

                          #13
                          Hej Kenneth

                          Øv da for en dum historie. Jeg tager gerne et kilo til espresso hvis der er mere tilbage. Bor i Valby så kan nemt komme forbi.

                          Venlig hilsen Kristoffer
                          Brasilia Mini Classic E61
                          Ascasso I-mini (død)
                          Wilfa WSCG-2 til Clever Dripper

                          Comment

                          • kennethp
                            Mørkristet
                            • May 2011
                            • 343

                            #14
                            #12 Hej Martin, den er blevet svaret

                            #13 Det lyder godt, du er velkommen, jeg sender dig en pm!

                            Comment

                            • kennethp
                              Mørkristet
                              • May 2011
                              • 343

                              #15
                              Til dem jeg har oplyst porto priser til, vil jeg sige at jeg netop har købt kæmpe kuverter hvor der kan være et kg i hver, så kan kaffen sendes som brev i stedet for pakke.
                              Så kommer det til at koste:

                              A post = 1 hverdag til modtager 58,00 kr.
                              B post = 2-3 hverdage til modtager 51,00 kr.

                              Det er ikke meget man sparer, men lidt har også ret...

                              Comment

                              Working...
                              X