Tyskland, Berlin, Bonanza Coffee Heroes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • johnster
    Master Brewer
    • Jun 2011
    • 1756

    Tyskland, Berlin, Bonanza Coffee Heroes

    Bonanza Coffee Heroes er klart det vildeste kaffe sted i Berlin.
    Man tænker straks på TTCJ.
    Et meget lille lokale med en stor, mellem og lille Probat.
    Desuden er der fyldt med grøn og ristet kaffe.
    Når det regner og der er mange våde kunder i det lille lokale, påvirker det ristningen.
    Billedet giver et utilstrækkeligt indtryk af lokalet.



    De har overtaget TCCT's Spirit og den er nu næsten produktionsmoden og problemfri.

    De har en Espresso blend af to Ethiopiske washed og natural.
    Den smager fremragende.

    De havde også en Guatemala Pacamara SO Auction Lot espresso, som var virkelig fantastisk.
    Denne specielle kaffe blev kværnet på en Versalab.
    Desværre anbefalede de at drikke den med mælk, så jeg smagte den lige før de ødelagde den.
    Der var to store problemer:
    1. De druknede den i mælk, så man ikke kunne smage den fremragende kaffe.
    2. Mælken smagte frygteligt. Et problem, som man desværre oplever når man kommer fra Danmark. Vi skal virkelig sætte pris på vores mælk. Min erfaring fra USA er, at det kan hjælpe på smagen at drikke mælk med laver fedt indhold, men man har jo en tilbøjelighed til at bruge den federe mælk til espresso og deres økologiske mælk var også på omkring 3,5%.


    Desværre havde de ikke flere poser at sælfe af og de nåede ikke at riste nyt inden jeg tog afsted.

    De brygger også filter på Chemex, men det kastede jeg mig ikke ud i.
    Jeg tog deres Tekangu filter med hjem. Det er ikke den samme som TW's, som han godt kendte.
    Han synes deres smager noget bedre, da den har mere sødme.
    Jeg måtte erkende, at jeg ikke bryder mig om sødme i filter kaffe, hvis han aldrig havde hørt nogen sige før.
    Som ventet synes jeg heller ikke, at den smager så godt som TW's.

    På trods af nogle skønhedsfejl er Bonanza Coffee Heroes klart min favorit kaffebar i Berlin.
    Den skal have en stor anbefaling sammen med de andre tre i top fire.
    Vedhæftede filer
    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
    Compak K10 Fresh
    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

    Philips Café Gourmet

    Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

    Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann
  • RasmusDJ
    Stamgæst
    • Mar 2012
    • 950

    #2
    Jeg var faktisk så heldig at en pose af deres bønner i sidste uge, da kæresten var forbi Berlin, og selvfølgelig havde en gave med. Den er mildest talt fantastisk, desværre forgår sådan 300gram alt for hurtigt.

    Stedet kan kun anbefales, når man alligevel er i Berlin.
    //Rasmus Bonnesen

    Comment

    • Johannes N
      Mørkristet
      • Sep 2011
      • 312

      #3
      Hvis man gerne vil smage Bonanza Coffee, kan man også prøve det hos La Cabra i Aarhus. De befinder sig på J. M. Mørks Gade og har også lige åbnet op nede i Graven. Super fedt sted, der klart kan anbefales!
      Kaffemager og entusiast!

      Comment

      • johnster
        Master Brewer
        • Jun 2011
        • 1756

        #4
        Bonanza er begyndt med nogle Operation Cherry Red kaffer, som bliver plukket når de enkelte bær er røde. Det lyder dyrt.

        Deres Cherry Red Lekempti Ethiopia var faktisk ret god.

        De havde faktisk også lidt overtrukket cascara stående og det smagte overraskende godt. Klart bedre end det jeg fik fra SQM engang, som mest havde noter af tobak. Dog ikke i samme liga som den jeg fik forleden hos TCCG.

        Der røg et par poser kaffe i tasken.
        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
        Compak K10 Fresh
        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

        Philips Café Gourmet

        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

        Comment

        Working...
        X