Massesteaming på Silvia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    Massesteaming på Silvia

    Til dem af jer, der er fristet til at lave et mælkesteaming-marathon, vil jeg lige nævne at man skal være opmærksom på at en Silvia godt kan løbe tør for vand, hvis dampknappen er tændt.

    Jeg læste for lang tid siden et sted, at man faktisk skal passe på, og sørge for at fylde vand på kedlen (pumpeknappen), hvis man steamer i meget lang tid.

    For modsat brygknappen, så skulle der være en ventil, der lukker for vandtilførslen i kedlen når man steamer.

    Jeg valgte selv i dag (lige som under mit sidste \"steaming marathon\"), at pumpe lidt mellem hver gang jeg steamede mælk - og jeg ved heller ikke om man kan skade sin Silvia, hvis kedlen løber tør for vand - men det er i det mindste værd, lige at være opmærksom på det.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #2
    Re:Massesteaming på Silvia

    Hobzon wrote:
    ...og jeg ved heller ikke om man kan skade sin Silvia, hvis kedlen løber tør for vand - men det er i det mindste værd, lige at være opmærksom på det.
    Det tror jeg helt sikkert man kan. Hvis vandniveauet kommer inder varmelegemet, tror jeg skidtet kan brænde sammen, så det er et godt fif. VBM PID har fx af samme årsag to trin på sin kontakt. Trin ét tænder pumpen og trin to tænder varmelegemet.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    Working...
    X