PDA

Se fuld version : Great Coffee - Søren Stiller's kaffebar..

Chaff
18. April 2012, 11:22
"I en baggård i Klostergade ligger der en nyåbnet kaffebar. Nå ja, tænker man og sætter sig i sadlen med pen og papir pakket og en begyndende trang til formiddagskaffe. Men man bliver overrasket…"

Læs hele artiklen her! (http://www.eventuelt.org/?p=21740)

http://www.eventuelt.org/wp-content/uploads/2012/04/greatkaffe1-696x462.jpg

skastdk
18. April 2012, 12:33
Et super lækkert sted og pt. det bedste kaffe jeg har fået nogensteder til dato

sps79
18. April 2012, 13:29
Jeg må og skal snart forbi stedet. Det ser super godt ud :-)

johnster
18. April 2012, 13:53
Et super lækkert sted og pt. det bedste kaffe jeg har fået nogensteder til dato

Ja, den Hoduras WBC "blend" jeg fik et skud af, var bare helt fantastisk.
Jeg er nok det bedste skud jeg har fået på et "sted" i DK.
Ironisk nok lavede jeg den selv uden noget særlig distribuering. :)
Den Synesso er altså feeej. :cool:

Falckmanden
18. April 2012, 14:08
Jeg var der for 2 uger siden og det var en helt igennem positiv oplevelse. Super lækker kaffe, god stemning og søren der gerne fortæller stolpe op og stolpe ned.

Vh Kasper

Flanders
18. April 2012, 15:21
Hvordan var aromaen i lokalet? På billedet ligner det, at den store Probat kører uden udsugning:p

Bademester
18. April 2012, 15:30
Det er en Giesen w15:) Der er tilsluttet en udsugning, det sidder omme bagpå risteren og løber langs væggen... (røret ved stillers hånd)

johnster
18. April 2012, 15:32
Hvordan var aromaen i lokalet? På billedet ligner det, at den store Probat kører uden udsugning:p

Jeg var der til e-bar eventen og der lugtede lidt af espresso nørder. :)

Flanders
18. April 2012, 15:36
Hehe, tænkte det nok... Ellers bliver det nok en smule tungt i lokalet. Det kunne selvfølgelig også være en form for statement:D

Johannes N
18. April 2012, 17:04
Det bliver så godt at komme hjem til Aarhus igen og have fx Great Coffee, men også de andre nye spændende steder inden for rækkevidde igen :D

Chaff
19. April 2012, 08:11
Det bliver så godt at komme hjem til Aarhus igen og have fx Great Coffee, men også de andre nye spændende steder inden for rækkevidde igen :D

Jeg flytter til Aarhus til juli, så jeg glæder mig til at prøve Great Coffee og alle de andre lækre steder!
Med folks udmeldinger, så tegner det da rigtig positivt..

Sælger Søren i øvrigt sine blends (grønne bønner) i butikken? :-)

Falckmanden
19. April 2012, 08:14
Kaffe og Co på Trøjborg er også et super lækkert sted. Det er lige før at Aathus er ved at overhale Kbh indenom. :)

johnster
19. April 2012, 08:26
Jeg flytter til Aarhus til juli, så jeg glæder mig til at prøve Great Coffee og alle de andre lækre steder!

Det har jeg ikke set. Han gør jo også meget ud af, at fortælle at han rister hver kaffe for sig inden han blander. Dejligt med nogen, der gør det ordentligt. :)

Johannes N
19. April 2012, 19:00

Bestemt det bliver så lækkert! Dejligt at være kaffenørd i Aarhus :D

Som Falckmanden også skriver er Kaffe og Co også noget jeg ser meget frem til :). Derudover åbner Sigfred's jo også sin tredje shop i Guldsmedgade 20 (hvornår åbner den egentlig, hvis det ikke allerede er sket selvfølgelig, nogen der ved det?)

Derudover så jeg også at Street Coffee havde åbnet butik nr. 2 på Vestergade, så noget sker der da på den aarhusianske kaffescene! :D

Chaff
20. April 2012, 15:30
Det lyder da virkelig godt alle sammen.. Det gør det lige lidt sjovere at blive tilflytter!

Jeg vil se frem til at prøve de mange gode steder..

SuneZA
20. April 2012, 23:00
Kaffe og Co på Trøjborg er også et super lækkert sted. Det er lige før at Aathus er ved at overhale Kbh indenom. :)

Den er vel ikke længere end at Århus HAR overhalet København indenom! Faktisk både i antal af gode steder, og hvor tæt de ligger..

Johannes N
30. May 2012, 23:58
Så fik jeg endelig oplevet stedet på egen hånd og hvilken dejlig oplevelse! Super fedt sted og udsøgt dobbelt espresso jeg fik serveret. Den Honduras bønne har godt nok en lækker balance mellem mandel/ marcipan, syrlighed og sødme :)

Han har i hvert fald nogle grønne bønner liggende så jeg :)

Chaff
31. May 2012, 22:45
Han har i hvert fald nogle grønne bønner liggende så jeg :)

Super duper, tak! :)

Johannes N
31. May 2012, 23:32
Super duper, tak! :)

Det var så lidt :)

Nogen der evt. kunne have lyst til at tage en "fællestur" ind forbi stedet og drikke noget lækker kaffe sammen? Man kunne også lave en slags "Espresso Crawl", hvis det har større interesse? ;)

clement73
1. June 2012, 09:30
Nu skal Århus jo ikke have hele æren for god kaffe i Århus, skal lige sige at Sørens bagland og startoplæring er er Aalborg ;) en tilflytter til "Storbyen"
Jeg er selv en stolt Aalborggenser ;)

Chaff
3. June 2012, 17:26
Det var så lidt :)

Nogen der evt. kunne have lyst til at tage en "fællestur" ind forbi stedet og drikke noget lækker kaffe sammen? Man kunne også lave en slags "Espresso Crawl", hvis det har større interesse? ;)

Helt sikkert - Jeg kunne godt være frisk på lidt "Espresso Crawl"..
Skulle du få lyst, så smid mig en mail på kasperlund@me.com - Så kan vi aftale nærmere!

kjuul
13. July 2012, 19:58
Kom i dag et smut forbi Aarhus og skulle selvfølgelig ind forbi Great Coffee. Har for år tilbage tilbragt meget tid hos hans naboer (Social Club og Sams Bar) men jeg må sige at besøget i dag er af de bedste jeg har haft i Klostergade :-)
Skulle egentlig bare ind og købe bønner med hjem men man skulle jo være et skarn hvis men ikke også smagte lidt når nu man var der. Jeg fik en dobbelt espresso - et sandt gudeskud af hans bønne fra Rwanda. Meget frisk og tilpas syrlig. Fruen fik en latte med latte art i topklasse. Alt for fedt! Omgivelserne er super fine og man kunne blive der i timer hvis ikke det var for at mindstemanden skreg og ville videre. Det skal siges at Søren under hele besøget fortalte livligt og meget interessant. Det jeg rigtig godt kan lide er hans rolige og på en måde ydmyge tilgang til kaffen. Ingen "stjernenøkker" overhovedet.

Nå men vi gik videre, men jeg var fimse træt af at det kun blev til et dobbelt shot. Så mad i hånden til mindstemanden gjorde at jeg kunne snige mig tilbage for at prøve hans Siphon (bønne fra Hondouras). Stor stor oplevelse - en totaloplevelse hvor man virkelig er med i brygningen. Igen en uovertruffen smagsoplevelse.

Man kan kun blive glad i låget af sådan en oplevelse og se nu at kom derned og oplev hele atmosfæren jer der ikke har været der.

I skrivende stund sidder jeg med en kop aero Press (bønne: Etiopien). Herlig kop.

Rigtig go weekend

Lady
31. August 2012, 10:13
Faldt lige over dette klip på UT "Verdens bedste kaffe i Aarhus" :))

http://www.youtube.com/watch?v=QT3L7sMXPsM

God weekend
Kim

Johannes N
31. August 2012, 13:13
Faldt lige over dette klip på UT "Verdens bedste kaffe i Aarhus" :))

http://www.youtube.com/watch?v=QT3L7sMXPsM

God weekend
Kim

1.43 og frem "Det håber jeg sgu ikke du gør" haha ;)

T.Bidstrup
30. June 2014, 13:14
Jeg har aldrig fået bedre espresso+mælk end hos Great Coffee. (Flere der oppe omkring, men ingen bedre ;) )

Han er jo berømt for sin Siphon-dedikation, men jeg ramte ham på en travl dag, da jeg havde besluttet mig for at lade ham Siphon-forføre mig. Han var igang med at perfektionere sin DM-drik, hvilket helt tydeligt tog hans opmærksomhed fra resten af kaffen. Det var skuffende, men han får lige en chance mere en af dagene. DM-drikken var til gengæld for vild!!!!!

-E*
30. June 2014, 18:35
Ærgerligt, har aldrig oplevet andet end at han har haft fuld opmærksomhed på kunders ønsker, også også når han har travlt.

jesperlentz
29. May 2015, 10:11
Jeg ved godt at i roser Søren og hans butik, og jeg kan ikke sætte noget som helst på hans kaffe og dygtighed. Men for dælen hvor er han en ubehagelig person, han kan nærmest råbe af sine kunder hvis de ikke makker ret. Jeg havde selv en oplevelse hvor jeg glemte at sige at kaffen skulle "to go" - han bad mig pisse ud af hans butik. Jeg mener ikke man bør behandle kunder sådan lige meget hvor dygtig man er. Jeg har mange venner i kaffe-nørde kredse og flere har oplevet samme tone. Derfor har jeg besluttet mig ikke at støtte ham.

ras8000
29. May 2015, 10:15
Sådan er Søren, og det er han vist nok stolt af. Han har dog altid været glad og flink når jeg har været der. Se denne: https://www.youtube.com/watch?v=uVqBzP0xdKk

Puroresufan
29. May 2015, 10:20
Han lyder sgu da som noget af et røvhul der ikke burde have med kundekontakt at gøre. Muligt manden er et geni til kaffe, men lyder som om han har en del mangler i sin personlighed.

Jeg ved godt at i roser Søren og hans butik, og jeg kan ikke sætte noget som helst på hans kaffe og dygtighed. Men for dælen hvor er han en ubehagelig person, han kan nærmest råbe af sine kunder hvis de ikke makker ret. Jeg havde selv en oplevelse hvor jeg glemte at sige at kaffen skulle "to go" - han bad mig pisse ud af hans butik. Jeg mener ikke man bør behandle kunder sådan lige meget hvor dygtig man er. Jeg har mange venner i kaffe-nørde kredse og flere har oplevet samme tone. Derfor har jeg besluttet mig ikke at støtte ham.

Jens_Muff
29. May 2015, 10:20
6583

Søren skrev dette på fb forleden.

Det skal ikke forstås sådan, at jeg billigerer hans reaktion over for dig. Det er meget muligt, at han kunne/burde have fået budskabet ud på en mere diplomatisk måde, end hvad du oplevede.

johnster
29. May 2015, 10:37
Ja, den opdatering så jeg også og jeg er helt enig med hans holdning.
Men jeg synes selvfølgelig, at han bør formidle den pænt til sine kunder.
Det kunne jo, som i Jespers tilfælde, være en forglemmelse.
Desuden er der vel næsten ingen kaffedrik, der præsenterer sig fra sin bedste side i en to-go kop med drikkelåg.
Så allerede der er Søren jo gået på kompromis.
Og det gør jeg også selv ind imellem, da det stadig er bedre end alternativet på arbejde. :)

aspedersen
29. May 2015, 11:03
Efter at have læst et par opslag af folk inde på Great Coffee facebook side, kan man vidst hurtigt konkludere at manden ikke kan tage nogen form for kritik. Ligegyldig hvor god ens kaffe er eller hvor mange års erfaring man har, undskylder det ikke at behandle folk/kunder dårligt.
Det er da fair nok at manden ikke kan gå ind i detaljer hos hver kunde i køen, men ligefrem at komme med kommentarer om at folk bare kan blive væk hvis de ikke kan lide ens personlighed og holdninger er da at gå langt over stregen.
Det er jo ikke det man siger, men måden det bliver sagt på. Hvis han ikke kan tale pænt til folk, burde han nok bare hyre noget personale der kan klare den del og så ellers stå ude bagved og riste kaffen. Det er trods alt et servicefag hvor man ikke kun sælger et produkt, men en god oplevelse.

SuneZA
29. May 2015, 11:10
6583

Det skal ikke forstås sådan, at jeg billigerer hans reaktion over for dig. Det er meget muligt, at han kunne/burde have fået budskabet ud på en mere diplomatisk måde, end hvad du oplevede.

Han fulgte vist op med en opblødning, noget med en ældre dame der meget elskværdigt havde bedt om om hun ikke godt kunne få lidt mælk til kaffen, og "selvfølgelig måtte hun det". ;)

Jeg har ikke selv haft nogen ubehagelige oplevelser, men jeg kan egentlig godt lide hans kompromisløse stil. Og omvendt kan jeg så også godt forstå hvis man bliver skræmt væk, hvis man helt uforvarende har får vækket hans vrede. Men jeg tror ganske enkelt ikke man ville få en ligeså god, og ikke mindst kompromisløs, kaffe, hvis det skulle være anderledes. Og jeg tror Søren er FULDSTÆNDIG ligeglad. ;)

Prøv lige at overvej hvor meget dedikation og investering af ham selv der må være i sådan en kop, hvis han reagerer så voldsomt over at man beder ham om at gøre noget ved kaffen, som i hans øjne vil ødelægge den!

Lineamanden
29. May 2015, 11:14
Søren er bare Søren. :-)
Han kan sgu sit håndværk. Det skal respekteres.
Mig slipper han sgu ikke af med. ��

/Uldall.

Jens_Muff
29. May 2015, 11:45
Prøv lige at overvej hvor meget dedikation og investering af ham selv der må være i sådan en kop, hvis han reagerer så voldsomt over at man beder ham om at gøre noget ved kaffen, som i hans øjne vil ødelægge den!

Jo joh.. Men når man er dygtig til noget, bliver det imo en af ens fornemmeste opgaver at formidle ens viden til folk, der netop ikke har brugt hele deres liv på at blive eksperter på netop det pågældende område. Det gælder for.

Hvis man smider kunderne ud af ens restaurant, fordi de bestiller en vin, der ikke passer til retten, synes jeg man fejler som restauratør. Det er fint, man er dygtig, men man må stadig have respekt for folk, selvom de ikke har samme fagområde som en selv.

Man bestemmer selv, hvem ens målgruppe er, og hvis hans butik har tilfredsstillende overskud, kan han i realiteten være ligeglad. Men hvis han gerne vil hæve det generelle danske kaffe-niveau - og ikke kun de i forvejen kaffe-kloge entusiasters, så synes jeg han bør overveje nøje, hvordan han formulerer sin formidling. Et 'du kan pisse over på Baresso' giver ikke Hr og Fru Danmark mere mod på god kaffe, tror jeg.

johnster
29. May 2015, 11:47
Jeg har egentlig ikke nogen ambitioner om at arbejde i service branchen.
Men hvis jeg havde vundet den der halve mia. i Eurolotto, så havde jeg sgu åbnet en kaffebar bare for at få lov til at fortælle gimperne, at de fandme ikke kan få soyamælk i deres latte. :D

https://www.youtube.com/watch?v=IR7StSaaDKM

Puroresufan
29. May 2015, 11:51
For alle Seinfeld fans derude: Stiller er the Coffee Nazi :)

frachlitz
30. May 2015, 07:24
Jeg har aldrig haft problemer med ham, og jeg respekterere ham mega meget for hans viden og evner.

Men hans temperament og mangel på at kunne sætte sig i andres sted er et problem i min verden.

Det er muligt at han tjener acceptabelt, men hans vision om at flytte den danske kaffe bevidsthed (som jeg støtter x 1000) kan kun lykkes hvis han formår at inkludere folk, ikke støde dem væk.

jesperlentz
8. June 2015, 19:15
6583

Fedt at du fandt det, jeg havde ikke set citatet. Jeg følte mig som sagt trådt på og derfor gav jeg ham en dårlig anmeldelse . Jeg tror på at kundeservice og kvalitet skal gå hånd-i-hånd. Han er dygtig og det respekterer jeg.