VBM vs. Della Corte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    VBM vs. Della Corte

    Jeg tillader mig lige at starte en ny tråd, da tråden om silvias nye design nok ikke lige var det rigtige sted
    Da jeg var i Spanien fik havde jeg fornøjelsen af at prøve den nye VBM DB PID maskine.
    Jeg kan kun sige at jeg syntes det er en fed maskine men, jeg må sige at jeg er enig med Søren Wolder i at byggekvaliteten ikke er det mest imponerende jeg har oplevet, desværre, jeg var ellers helt sikker på at det skulle værre min næste maskine, men det er jeg ikke længere.
    For at skabe yderligere tvivl om hvad min næste maskien skal værre har jeg nu fået lov til at låne en Della Corte mini i en uges tid.
    Hold da helt op den er fed!! byggekvaliteten er i modsætning til VBM\'en i top, det eneste jeg kan sige noget til er det carbon look alike plast de har pakket gruppe hoved ind, ikke er super kønt, men hei det virker.
    En anden ting som jeg, inden jeg testede maskine første gang, var lidt bekymret over er 53mm vs. 58mm. Der er helt sikkert for og imod jeg er dog sikker på at Bruno og Co. har tænkt sig godt om da de besluttede sig for at 53mm var vejen frem, jeg kan blot endnu en gang konstatere, det virker.
    Jeg har nu haft maskinen et døgns tid og jeg er meget imponert over den, jeg er dog ikke helt sikker på om jeg syntes om udsenet af den, men det er som om jeg glemmer det lidt når jeg bruger den, fordi den rent funktionelt spiller max!
    Så jeg tror sku jeg har fundet min næste maskien, men intet er sikkert endnu.
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
  • hjalle
    Espresso
    • Dec 2007
    • 546

    #2
    Re:VBM vs. Della Corte

    Interessant tråd... nu gik jeg lige og troede at den nye Vibiemme sad lige i skabet..:huh:

    Hvor køber man \"Della Corte\" i DK ? og hvad koster sådn en \"Della Corte mini\"

    Hjalle
    Miss Silvia m. Manometer & PID
    Rocky SD
    Xpressivo Barista stamper
    Behmor 1600

    Comment

    • Søren Wolder
      Administrator
      • May 2007
      • 613

      #3
      Re:VBM vs. Della Corte

      hjalle wrote:
      Interessant tråd... nu gik jeg lige og troede at den nye Vibiemme sad lige i skabet..:huh:

      Hvor køber man \"Della Corte\" i DK ? og hvad koster sådn en \"Della Corte mini\"

      Hjalle
      Kontra Coffee sælger den. Prisen på deres hjemmeside er ikke helt entydig synes jeg - de har haft den på bud i julen 2007 til 11.500 kr og oplyser, at normalprisen er 15.000
      Administrator på EspressoBar

      Black coffee rules...

      Comment

      • EPO
        Coffeeholic
        • Oct 2007
        • 1151

        #4
        Re:VBM vs. Della Corte

        hjalle wrote:
        Interessant tråd... nu gik jeg lige og troede at den nye Vibiemme sad lige i skabet..:huh:

        Hvor køber man \"Della Corte\" i DK ? og hvad koster sådn en \"Della Corte mini\"

        Hjalle
        Hei Hjalle den nye Viviemme sidder stort set også i skabet, specielt til prisen!
        Men til den pris kan man desværre ikke få det hele, det er trods alt ikke kun pga navnet at eksempel vis GS/3 koster over det dobbelte :whistle:. Så hvis man vil ha en maskien til under 20K så tror jeg man må finde sig i at skulle gå på kompromis med et eller andet, det gælder både for Della Corte og VBM, desværre .
        Men hensyn til Della Corte så kan man købe dem hos Kontra, jeg er ikke helt sikker på prisen men den er meget tæt på VBM\'en
        Michael EPO Rasmussen

        Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

        Comment

        • Roed
          Administrator
          • May 2007
          • 1016

          #5
          Re:VBM vs. Della Corte

          Spændende...

          Kunne du ikke logges til at poste et par billeder af maskinen?
          Administator på espressobar
          Izzo Alex Duetto
          Toper Cafemino
          Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
          Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

          Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

          Comment

          • ordo.dk
            Espresso
            • Dec 2007
            • 514

            #6
            Re:VBM vs. Della Corte

            Bare FYI så hedder de \"Dalla Corte\" Der er lidt billeder på deres site... Både Mini og Super Mini er fede maskiner! Man kan prøve dem hos Kontra Coffee. Jeg ved ikke hvad den koster hos Kontra lige nu, men Café Sweet Treat på Christianshavn sælger Mini\'en til 13.500,-
            Sort som en panter, sort som slanter
            Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
            Sort som piloten I en Tie Fighter
            Sort som pletterne på Pongo
            Sort som alle andre end Tintin I Congo
            Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

            Comment

            • Jacob
              Master Brewer
              • Feb 2008
              • 1600

              #7
              Re:VBM vs. Della Corte

              Thomas\' mini review on CG:


              Et skriv mere fra samme pen:


              Et tredie skriv:

              Comment

              • Roed
                Administrator
                • May 2007
                • 1016

                #8
                Re:VBM vs. Della Corte

                Ja. Køn er den sq ikke, den ligner R2D2\'s fætter.

                Administator på espressobar
                Izzo Alex Duetto
                Toper Cafemino
                Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

                Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

                Comment

                • Søren Wolder
                  Administrator
                  • May 2007
                  • 613

                  #9
                  Re:VBM vs. Della Corte

                  Jeg synes nu slet ikke den er så grim! Faktisk synes jeg den er pænere end de fleste maskiner.
                  Administrator på EspressoBar

                  Black coffee rules...

                  Comment

                  • Roed
                    Administrator
                    • May 2007
                    • 1016

                    #10
                    Re:VBM vs. Della Corte

                    Nu sagde jeg ikke at den var grim.. Bare at den ikke er køn.

                    Jeg syntes at det plastic (tror jeg det er ) der sidder om gruppehovedet virker lidt forkert.

                    Men umiddelbart har den en god afstand fra drypbakke til portafilter. Det er ialtfald noget jeg savner på Alex\'en.
                    Administator på espressobar
                    Izzo Alex Duetto
                    Toper Cafemino
                    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

                    Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

                    Comment

                    • EPO
                      Coffeeholic
                      • Oct 2007
                      • 1151

                      #11
                      Re:VBM vs. Della Corte

                      Roed wrote:
                      Nu sagde jeg ikke at den var grim.. Bare at den ikke er køn.

                      Jeg syntes at det plastic (tror jeg det er ) der sidder om gruppehovedet virker lidt forkert.

                      Men umiddelbart har den en god afstand fra drypbakke til portafilter. Det er ialtfald noget jeg savner på Alex\'en.
                      Jeg kan kun sige at jeg er enig at det plastik (carbon look alike) som du har pakket gruppehoved ind i er mindre kønt, men når man fjerne det (hvilket man sagtens kan) så opdager man hvor tit man (dvs mig) liiige kommer lidt for tæt på gruppehoved og der med brænder nallerne :blush: , så jeg har sat det på igen :whistle:
                      Men der ud over syntes jeg nu det er en rigtig flot maskine. Men den største fordel ved mini\'en er nu at den lever op til sit navn, den fylder ikke særlig meget, slet ikke i forhold til VBM\'en. Hvordan det er lykkedes Della Corte at stoppe så meget ind i så lille en maskien er lidt af et mysterie for mig, men det virker!!
                      Michael EPO Rasmussen

                      Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                      Comment

                      • hjalle
                        Espresso
                        • Dec 2007
                        • 546

                        #12
                        Re:VBM vs. Della Corte

                        Jeg syns nu heller ikke det der carbon look passer så godt på maskinen, men man kunne måske få det forkromet, så ville det måske passe bedre ind ? :-)

                        Hjalle
                        Miss Silvia m. Manometer & PID
                        Rocky SD
                        Xpressivo Barista stamper
                        Behmor 1600

                        Comment

                        • Roed
                          Administrator
                          • May 2007
                          • 1016

                          #13
                          Re:VBM vs. Della Corte

                          Man skal da brænde sig på gruppehovedet jævnligt, jeg troede at det var en del af sporten :laugh:

                          Interessant at beskyttelsen kan fjernes, hvordan mon den ser ud uden?

                          Er der ikke en venlig sjæl der kan skaffe et billede? Jeg har forsøgt at google den, men finder kun billeder med \"hætte\".
                          Administator på espressobar
                          Izzo Alex Duetto
                          Toper Cafemino
                          Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                          Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

                          Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

                          Comment

                          • EPO
                            Coffeeholic
                            • Oct 2007
                            • 1151

                            #14
                            Re:VBM vs. Della Corte

                            Roed wrote:
                            Man skal da brænde sig på gruppehovedet jævnligt, jeg troede at det var en del af sporten :laugh:

                            Interessant at beskyttelsen kan fjernes, hvordan mon den ser ud uden?

                            Er der ikke en venlig sjæl der kan skaffe et billede? Jeg har forsøgt at google den, men finder kun billeder med \"hætte\".
                            Jeg kan ikke lige få mit camera til at spille men jeg faldt over det her på nettet: http://www.bellabarista.co.uk/bellab...?ProductID=318
                            I bunden af siden er der en rimelig udførlig review af maskien med bla et billed af maskien uden gruppe hoved cover, læg i øvrig mærke til farven på coveret øverst på siden :huh:
                            Michael EPO Rasmussen

                            Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                            Comment

                            • EPO
                              Coffeeholic
                              • Oct 2007
                              • 1151

                              #15
                              Re:VBM vs. Della Corte

                              nu håber jeg virkelig der er nogle af jer som kan hjælpe mig, jeg har hørt at Della Corte mini\'en, kan får med Della Corte\'s mega blæret DCS (Digital Control System) er der nogel der ved om det er rigtigt!!
                              Jeg har prøvet DCS (og OCS) systemet på en af deres store 3 gruppers 20.03 maskiner og det er muligvis det meste blærrede system jeg har prøvet, så vis det kan fås til mini\'en så..... Jeg kan iøvrig kun sige at jeg bliver bedre og bedre venner med mini\'en så det ender nok alligevel med at blive sådan en jeg inveratere i under alle omstænfigheder.
                              Michael EPO Rasmussen

                              Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                              Comment

                              Working...
                              X