Behmor-problemer! :-S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jens_Muff
    Master Brewer
    • Sep 2011
    • 2615

    Behmor-problemer! :-S

    Min Behmor har tjent mig godt de første 30 kg. men nu er der opstået et problem:

    Da jeg her til morgen ville riste en omgang, tændte jeg den Behmor som jeg plejer, men den sagde ikke en så høj og summende lyd som den plejer. Jeg kigger ind ad vinduet og ser, at tromlen ikke drejer. Der går ca. 10 sek. hvorefter displayet siger Err. Behmor stopper. Jeg prøver igen - samme resultat. Jeg prøver endnu engang. Behmor fortsætter ristning uden at stoppe og vise Err, men tromlen kører stadig ikke!

    Nogen der kan hjælpen, eller som har oplevet det samme?

    Tænker også at skrive til deres tech-support, men købte den brugt, så har ikke kvittering, og den er også mere end to år gammel.

    Hilsen en kaffetørstig Jens :'-(
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook
  • Moe
    Lysristet
    • Sep 2011
    • 116

    #2
    Har du set om der evt sidder en bønne i vejen, så tromlen ik kan køre? ...tvivler på at det er det der er problemet, men kunne jo være?

    Jeg oplevede nemlig en dag at min tromle også gik i stå, og der sad en kaffebønne i klemme... Mener dog at kunne huske at den stoppede, stod stille i ca 5 sek, og derefter kørte den den modsatte vej...?

    men håber du får den fikset ASAP!!
    Nuova Simonelli Oscar
    Compak K6
    Behmor 1600
    Bodum French Press
    ...og alt det løse!

    Comment

    • Jens_Muff
      Master Brewer
      • Sep 2011
      • 2615

      #3
      Hm... Hvor skulle den sidde? I selve tromlens gitter? Det er ikke dér problemet er. Det der firkantede hul, man sætter tromlen i, drejer ikke - heller ikke, når tromlen er taget ud. Har prøvet at tage kabinettet af siden af maskinen, så jeg kan se selve motoren, men kan ikke se, at der er noget galt.

      Har skrevet til deres support og håber på snarligt svar! Hvis nogle af jer tekniske genier er derude, må I gerne komme med inputs. fx lbe?
      - La Pavoni
      - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
      - Aillio Bullet R1
      - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

      Comment

      • Moe
        Lysristet
        • Sep 2011
        • 116

        #4
        Hmm

        Ja, det var i gitteret jeg mente, men kan se at det ikke er det der er dit problem...
        Nuova Simonelli Oscar
        Compak K6
        Behmor 1600
        Bodum French Press
        ...og alt det løse!

        Comment

        • lbe
          Mørkristet
          • Jan 2010
          • 343

          #5
          Hvis du prøver at dreje tromlen i samme retning som den plejer når du rister, kan du høre og mærke om motoren drejer med rundt eller sidder fast.
          Forsigtigt og ikke for meget. Den er lidt stram. Tag evt. sideskjoldet af og se om du kan se synlige tegn på at der er noget galt.


          På Behmors hjemmeside står der noget om Err fejl. Tjek dem ud. Der for du nok den bedste info end vores gætterier.

          Eller kan du prøve at ringe her og høre om de kan hjælpe.

          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #6
            Tak.. Har dagen igennem været i mailkorrespondence med behmors tech-support, som er meget hjælpsomme. Har haft kabinettet af, men må efter at konstatere, at alt tilsyneladende sidder, hvor det skal. Har også gjort som du skriver.

            Jeg har købt en ny motor, og håber virkelig det hjælper. Den var ikke dyr 167 kr. inkl. forsendelse, men der er jo risiko for en ekstraregning for told, moms osv. Men har fået ham, jeg skrev med, til at markere pakken som gave til under 5 dollars af værdi. Håber det snyder iglerne fra SKAT Alt i alt var der virkelig god service fra supporten. Var ellers lidt skeptisk over, at det kun var mail-support. Sådan nogen svarer jo aldrig
            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            • lbe
              Mørkristet
              • Jan 2010
              • 343

              #7
              Det var godt at læse at du har fået god og hurtig behandling af Behmor´s folk.
              Også rart at vide for os andre, hvis vi skulle være uheldige.

              Orienter os lige på forum når du har fået skiftet motor.

              Pøj-pøj med det.

              Comment

              • Jens_Muff
                Master Brewer
                • Sep 2011
                • 2615

                #8
                Will do.. og tak
                - La Pavoni
                - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                - Aillio Bullet R1
                - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                Comment

                • Jens_Muff
                  Master Brewer
                  • Sep 2011
                  • 2615

                  #9
                  Så spinder min lille Behmor igen efter motortransplantation. Håber ikke det bliver nødvendigt igen. Deres tech-support er fantastisk. 162 kr. kostede det inkl. forsendelse. Den blev heller ikke nappet i tolden, da da havde sat et mærke på med en værdiansættelse på 11 dollars, og ikke vedlagt faktura. (Det bad jeg dem om)

                  Har ikke turde købe grønne bønner før den virkede igen, så nu skal der købes ind
                  - La Pavoni
                  - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                  - Aillio Bullet R1
                  - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                  Comment

                  • lbe
                    Mørkristet
                    • Jan 2010
                    • 343

                    #10
                    Tillykke med operationen forløb godt.
                    Dejligt at læse.

                    Comment

                    Working...
                    X