Told/Moms fra Auberins.com

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Chaff
    Mørkristet
    • Jun 2011
    • 334

    Told/Moms fra Auberins.com

    Hej med jer,

    Jeg ved godt at dette er diskuteret så mange gange før.
    Men dette går mere specifikt ud på, at finde ud af hvor mange der er havnet i tolden med deres pakke fra auberins.com

    Jeg overvejer at bestille min PID derfra, så lidt risikoberegning skal der jo til :-)

    Kasper
    5
    Jeg kværner med en Mahlkönig Vario og brygger med V60, Chemex, Syphon og AeroPress.
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Told er ca. 4% det er altså ikke voldsomt ekstra afgift, medmindre du køber los eller dyrt.

    Det er vores 25% moms der kan mærkes, desuden syntes jeg ikke vi skal Gå ud og Glæde os over told og moms unddrag. Bestiller man uden fra EU over grænseværdierne må man spytte i den fælles kasse, selvom den skulle smutte forbi toldmyndighederne.

    Vil man ikke betale så ender det altså på ens medborgers regning.

    Jeg fik selv en ekstra opkrævning på 330,- Fra andet sted. Som jeg betalte uden så meget brok.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Chaff
      Mørkristet
      • Jun 2011
      • 334

      #3
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      ..desuden syntes jeg ikke vi skal Gå ud og Glæde os over told og moms unddrag. Bestiller man uden fra EU over grænseværdierne må man spytte i den fælles kasse, selvom den skulle smutte forbi toldmyndighederne.

      Vil man ikke betale så ender det altså på ens medborgers regning.

      Jeg fik selv en ekstra opkrævning på 330,- Fra andet sted. Som jeg betalte uden så meget brok.
      Nå nå. Det er nu ikke fordi at jeg ikke vil betale. Det er bare meget rart at vide hvor mange penge der skal afsættes til min PID.
      Må gå ud fra at du så også huskede at betale SKAT sidste gang du tjente et par hundrede på en "tjeneste". ;-)

      Det er ikke for at diskuterer det, for du har da naturligvis ret i det du siger.

      God aften.
      Jeg kværner med en Mahlkönig Vario og brygger med V60, Chemex, Syphon og AeroPress.

      Comment

      • JanMoelbach
        Mellemristet
        • Dec 2010
        • 248

        #4
        Jeg bestilte min Auber PID igennem www.shopusa.dk. En tommerfingerregl er at slutprisen gennem shopusa.dk ligger ca. mellem prisen hvis du ikke bliver taget i tolden, og prisen hvis du bliver taget i tolden.

        En anden fordel ved shopusa er at DE sørger for alt papirarbejdet, og du kender den samlede pris inden du bestiller.
        Kalita Wave Dripper 185

        Comment

        • Skurken
          Master Brewer
          • Jun 2008
          • 1985

          #5
          Hov, en afstemning?! Sådan en vidste jeg slet ikke at man kunne lave
          Mvh. Anders


          Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Shop USA er klart en god ide vil man slippe for ekstra regninger.

            Men om det er billigere alt inkl. afhænger af transport hos den pågældende forhandler. Hos visse forhan. Kræver de 1000,- for lev. Andre væsentligt mindre. Det er hoveds. En god ide at bruge hvis du køber ind flere steder på samme tid aka handler en del i USA.

            Så tjek det lige inden.

            Told + moms er obligatorisk for alle shop USA eller ej.

            Kasper
            du skriver selv hvad sandsynligheden Er for at det ender i tolden. Og formuleringen i afstem. Hjælper ikke på det billede.

            Man skal regne den reelle pris ud og gå efter det og ikke prisen på hjemmesiden. kaffeudstyr er så vidt jeg husker 4% dvs ca. 29% plus fragt skal ligges oveni.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • JanMoelbach
              Mellemristet
              • Dec 2010
              • 248

              #7
              Og fragten fra USA til DK er altid dyrere end fragten fra USA til USA. Bruger du shopusa sender den butik du køber ved til et andet sted i USA, hvorfra shopusa så sender til DK. Og da shopusa sender store mængder til DK af gangen er denne transport stort set altid billigere.

              Jeg har brugt det en del gange, og det har ALTID været billigere end hvis jeg havde bestilt direkte og herefter var blevet "fanget" i tolden.

              Det billigste vil dog næsten altid være at bestille direkte såfremt man IKKE bliver "fanget"

              Det skal siges at jeg ikke har noget med shopusa at gøre, jeg har bare brugt dem en del gange, og kan anbefale dem såfremt man ikke ønsker nogle overraskelser.
              Kalita Wave Dripper 185

              Comment

              • johnster
                Master Brewer
                • Jun 2011
                • 1756

                #8
                Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                Man skal regne den reelle pris ud og gå efter det og ikke prisen på hjemmesiden. kaffeudstyr er så vidt jeg husker 4% dvs ca. 29% plus fragt skal ligges oveni.
                Man skal lige huske, at moms og told skal beregnes af pris + fragt. Man betaler altså også moms og told af fragten.
                Endvidere skal man betale moms af tolden, så med de angivne tal bliver det præcist 30%.
                Endelig skal man huske importgebyr på 160,- kr.
                Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                Compak K10 Fresh
                Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                Philips Café Gourmet

                Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                Comment

                • malling
                  Master Brewer
                  • Apr 2011
                  • 4545

                  #9
                  John du har ret i at man skal betale told af hele beløbet og du har helt ret i at momsen regnes ud efter dette.

                  Fik lige formuleret mig lidt mærkeligt, kan jeg godt se.

                  Jeg kan også se det er måden jeg har regnet det ud på min seneste ordre.

                  Et eks kunne være

                  $264 (varens pris)
                  $55 (fragt)

                  $319

                  $319 * 5,62= 1792,78 (Betalt på Web shop, man får nok en lidt dårliger kurs så det bliver nok snare 1800+)

                  319*0,04= 12,76

                  319 + 12,76 *0,25= 82,94

                  82,94+12,76* 5.62 = 537,8,-(sandsynlighed for toldmyndighederne bruger samme kurs er nok lig nul)

                  537,8+160= 697,8,- (Den skønne ekstra regning der skal betales)

                  697,8+1792,78=2490,6,-

                  (ja jeg Laver lidt sydo regning, men det giver samme resultat)
                  Last edited by malling; 6. March 2012, 16:24.
                  A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                  Comment

                  • Jens_Muff
                    Master Brewer
                    • Sep 2011
                    • 2615

                    #10
                    Kommer lige ind fra sidenlinjen...

                    Vil det sige at min Behmor motor, jeg lige har bestilt fra USA, som koster 164 kr. kan koste mig knap 400,-?

                    Så håber jeg ikke den bliver snuppet. :-/

                    Self. peanuts sammenlignet med de tal I regner med. Men alligevel.
                    - La Pavoni
                    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                    - Aillio Bullet R1
                    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                    Comment

                    • ras8000
                      Mørkristet
                      • May 2010
                      • 479

                      #11
                      Sådan fungerer told og moms, ja.
                      Rocket Giotto
                      Gaggia Achille
                      Mazzer Mini E
                      Behmor
                      Aeropress
                      Skerton med OE mod.

                      Comment

                      • Leif Linnegaard
                        Lysristet
                        • Jan 2012
                        • 69

                        #12
                        Nej er nu ikke sikker på at det fungerer sådan..... :-) Chek denne side http://www.toldpriser.dk/ Der er en smart beregner, mener der er en mindste pris for hvad der tages told af..... :-)
                        Hilsen Leif...
                        Wega Mininova Classic...... Mazzer Super Jolly....

                        Comment

                        • johnster
                          Master Brewer
                          • Jun 2011
                          • 1756

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Leif Linnegaard Se indlæg
                          Nej er nu ikke sikker på at det fungerer sådan..... :-) Chek denne side http://www.toldpriser.dk/ Der er en smart beregner, mener der er en mindste pris for hvad der tages told af..... :-)
                          Hilsen Leif...
                          Alle priser inkl. fragt:

                          Under 80,- kr. - Ingen straf
                          80-1150,- kr. - Moms + importgebyr
                          Over 1150,- kr. - Moms + Told + Importgebyr

                          Det er sidste kategori der er beregnet på i de andre tilfælde.

                          Den der Behmor Motor slipper for told.
                          Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                          Compak K10 Fresh
                          Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                          Philips Café Gourmet

                          Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                          Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                          Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                          Comment

                          • Chaff
                            Mørkristet
                            • Jun 2011
                            • 334

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
                            Alle priser inkl. fragt:

                            Under 80,- kr. - Ingen straf
                            80-1150,- kr. - Moms + importgebyr
                            Over 1150,- kr. - Moms + Told + Importgebyr

                            Det er sidste kategori der er beregnet på i de andre tilfælde.

                            Den der Behmor Motor slipper for told.
                            +1 - Sådan har jeg også lært det! :-)
                            Jeg kværner med en Mahlkönig Vario og brygger med V60, Chemex, Syphon og AeroPress.

                            Comment

                            • Chaff
                              Mørkristet
                              • Jun 2011
                              • 334

                              #15
                              Anyway, så har jeg bestilt mit kit nu, gennem ShopUSA - No problem!

                              Tak for hjælpen :-)
                              Jeg kværner med en Mahlkönig Vario og brygger med V60, Chemex, Syphon og AeroPress.

                              Comment

                              Working...
                              X