Starbucks lukkede 7000 forretninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    Starbucks lukkede 7000 forretninger

    Starbucks lukkede alle 7100 forretninger i USA i tre timer d. 26/2 2008. Hensigten var at træne deres 135.000 baristaer til at blive bedre til at lave kaffe. Det er da \"masseproduktion\" der vil noget. Læs mere hos CNN.

    Samtidig forsøgte andre at kapitalisere på dette \"hul\" i USA\'s espressoproduktion. I de selvsamme timer som Starbucks gennemførte træningen, serverede Biggby gratis kaffe for kunderne - de kunne jo ikke have at folk gik amok på grund af coffeinabstinenser. Hensigten har nok været mindre altruistisk, da Biggby vel håber at folk har fået øjnene op for et alternativ til Starbucks - i det mindste i Grand Rapids, Michigan. Læs mere hos mlive.com.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
  • Brownie
    Stamgæst
    • Jul 2007
    • 765

    #2
    Re:Starbucks lukkede 7000 forretninger

    Ja, og hvis Barista\'erne bare får 150,- i timen så har øvelsen kostet ca. 60 mio.....men det bliver nok tjent ind igen
    Vibiemme Domobar Inox
    Baratza Sette 270

    ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Re:Starbucks lukkede 7000 forretninger

      Brownie wrote:
      Ja, og hvis Barista\'erne bare får 150,- i timen så har øvelsen kostet ca. 60 mio.....men det bliver nok tjent ind igen
      Nu tror jeg ikke der er en eneste barista i USA der får 150,- i timen - men jo - der er INGEN tvivl om at det har været en dyr affære! Om så kaffen er blevet bedre er jo et helt andet spørgsmål :-)
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      Working...
      X