Kværn timer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Natsort kaffe
    Lysristet
    • Jun 2009
    • 57

    Kværn timer

    Jeg kan ikke helt sige at ideen er ny. Personligt er ideen planket ret meget fra Sandgaard.
    Men her er alligevel en opfordring til alle som ikke har råd til en Mazzer E.

    En timer på Ebay koster ca 150 kr.
    En afbryderknap omkring 60 kr.
    Et stik til ca. 120 kr.
    Derudover lidt træ til at formindle fruen som er glad for træ i køkkenet.
    + ledninger og andet godt som jeg fandt i skabet.

    Timerne er forbundet til stikket i væggen, kværnen forbundet til timeren via stikket i "klodsen".
    Hvormed min K6 blev til en K6 E :-)
    Vedhæftede filer
  • chrills
    Mørkristet
    • Jun 2011
    • 318

    #2
    Nice job!
    ECM Giotto Classic - med TheBat device og Izzo steamarm
    Mahlkönig Vario
    Fast vand med Brita Purity C

    Comment

    • momato
      Espresso
      • Dec 2011
      • 599

      #3
      Link til timer? Er afbryderen kun til at tænde setup'et? Hvor aktiverer du timeren?

      Mvh Morten

      Comment

      • Natsort kaffe
        Lysristet
        • Jun 2009
        • 57

        #4
        Jeg aktiverer timeren ved at tænde på en kontakt på ledningen som jeg ikke har taget billede af.
        Den starter i øvrigt med at kører så snart der kommer strøm til, så der skal være kaffe i kværnen til at starte med.
        Skal jeg lave flerer kopper kaffe så resetter jeg timeren vha. knappen ovenpå, hvorefter den kører løs igen.

        Der findes en del timere, men jeg fandt min på ebay: http://www.ebay.com/itm/Digital-Twin...item3a6e79879b

        Den er CE godkendt og tog 2-3 uger at få sendt. Det kan sikkert gøres smartere :-)

        Comment

        • chrills
          Mørkristet
          • Jun 2011
          • 318

          #5
          Det kan måske gøres smartere, men ikke pænere ;o)
          ECM Giotto Classic - med TheBat device og Izzo steamarm
          Mahlkönig Vario
          Fast vand med Brita Purity C

          Comment

          • Skurken
            Master Brewer
            • Jun 2008
            • 1985

            #6
            Super fint lavet!

            Jeg har haft nøjagtig sådan en timer liggende i skabet i et års tid, men jeg aner intet om el og den slags overhovedet. Håbede at der på et tidspunkt kunne komme et sæt-timer-i-din-kværn jam, men vi har prøvet at arrangere et par gange uden held.

            Jeg havde egentlig tænkt at den skulle bygges ind i kværnen, men kan godt se det smarte ved denne løsning også. (så er kværnen også original når man en dag skal sælge den).
            Mvh. Anders


            Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

            Comment

            • Natsort kaffe
              Lysristet
              • Jun 2009
              • 57

              #7
              Tja - jeg bor på Frederiksberg og lægger gerne hule til (hvis I husker kage).
              Selve installationen er faktisk ret enkel og udformningen er op til den enkelte . Knappen ovenpå er strengt taget ikke nødvendig, da der også er en reset knap på selve timeren.
              Jeg synes dog det var nemmere hvis man skulle lave kaffe af flere omgange.
              Så strøm ind og strøm ud er principielt nok.

              En af bagtankerne var bestemt også at holde kværnen "skadesfri". Jeg lurede en del på hvor den kunne sidde, men almindelige automations elementer (PID/timere/etc.) er gerne 5x5x 8-10 cm, hvilket der ikke rigtigt er plads til i kværnkabinettet pga motoren.

              Comment

              • Skurken
                Master Brewer
                • Jun 2008
                • 1985

                #8
                Hvad gør du hvis du gerne vil flushe kværnen f.eks. 0.5-1 sek?

                Jeg mener den timer jeg har købt har mulighed for at huske to tider (A og B). Det kunne være fedt hvis man i stedet valgte en kontakt med to knapper så man kunne aktivere både A og B via kontakten foroven.

                Vil det være svært at lave mon?

                Hvor meget plads har du tilovers i den kasse du har lavet? Umiddelbart ser det ud som om den godt kan laves en smule mindre?
                Mvh. Anders


                Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                Comment

                • JoE
                  Mørkristet
                  • Feb 2010
                  • 323

                  #9
                  Hvis du vil flashe skal du bare tænde og derefter slukke. Har bygget en tilsvarende timer ind i en mazzer super jolly model doser. Skal ta mig sammen og lægge nogen billeder op for det er i al beskedenhed ret vellykket
                  Alex mkII
                  Mazzer Super Jolly E homemade edition
                  Gene
                  Espro

                  Comment

                  Working...
                  X