Kotowa Espresso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    Kotowa Espresso

    Jeg har været så heldig at få ca. 1kg espresso, det drejer sig om Kotowa Don K estate en direct trade Natural fra El Salto i Panama. Det er en caturra variant høstet d. 15. februar 2011 i ca. 1700 MOH. Ristet d. 14.12.2011
    Hvis nogen har lyst, er de mere end velkomne til at kigge ind hos Democratic Coffeebar est. 2011 i Krystalgade nr. 15 KBH K i morgen onsdag ca. kl. 17 og smage.
    Som udgangspunkt vil jeg prøve at ramme en dosering på 20 gram og en færdig espresso på ca. det samme, men der er selvfølgelig plads til ændringer og hvis i kigger ind, er i velkomne til at komme med forslag og kritik. Da der som sagt kun er ca. 1 kg regner jeg med at det ryger rimelig hurtigt.

    Mvh
    Daniel
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    #2
    Jeg satser meget på at komme forbi Daniel, jeg melder lige tilbage!
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

    Comment

    • BaristaDK
      Master Brewer
      • Nov 2007
      • 1643

      #3
      Lyder godt, håber du kommer
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

      Comment

      • Kim Kaos
        Banned
        • May 2011
        • 275

        #4
        Sgu så - den skal prøves -vi ses

        Comment

        • BaristaDK
          Master Brewer
          • Nov 2007
          • 1643

          #5
          Oprindeligt indsendt af Kim Kaos Se indlæg
          Sgu så - den skal prøves -vi ses
          Det regnede jeg stærkt med
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

          Comment

          • FlemmingRiis
            Mellemristet
            • Jul 2008
            • 248

            #6
            jeg vil prøve at nå ind forbi

            Comment

            • Kim Kaos
              Banned
              • May 2011
              • 275

              #7
              Tusind tak for en fed oplevelse - jeg kom dog hjem med 1109 grader i feber (ca.) og gik død - så hvis jeg så lidt mærkelig ud til sidst så er det bl.a. derfor - tilbage i dyneland.

              Go´jul til jer alle - det var hyggeligt at kunne sætte ansigt på en ny: johnster - selv om det ikke er så kønt

              Comment

              • johnster
                Master Brewer
                • Jun 2011
                • 1756

                #8
                Ja, tak for kaffe. Det var en hyggelig pause i julegave indkøbene.
                Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                Compak K10 Fresh
                Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                Philips Café Gourmet

                Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                Comment

                • Skurken
                  Master Brewer
                  • Jun 2008
                  • 1985

                  #9
                  Jeg nåede desværre ikke forbi alligevel - arbejdet kom i vejen Godt at høre at I hyggede jer - men vigtigst: Hvordan smagte Kotowa'en?
                  Mvh. Anders


                  Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                  Comment

                  • BaristaDK
                    Master Brewer
                    • Nov 2007
                    • 1643

                    #10
                    Det går nok Anders, der skal nok komme rig mulighed for at smage en masse andet godt
                    Tja, den var ristet d.14. december og faktisk en del mørkere end deres filterversion. Jeg kunne godt have ønsket, at den havde fået lov til at ligge minimum en uge mere. Umiddelbart var den ganske fin, marcipan i næsen, en let syrlighed i koppen efterfulgt af en balanceret sødme. En fin mundfylde. Men den var kedelig! Og uden umiddelbare identificerbare nuancer i smagen, meget balanceret og ikke "flashy"
                    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

                    Comment

                    • Kim Kaos
                      Banned
                      • May 2011
                      • 275

                      #11
                      Jeg tror D. taler på alles vegne - mandel/marcipan fin syrlighed og "bær"? (mine smagsløg var dog lige så lidt på toppen som jeg var) - men en "pæn" smag på en kedelig måde - i mælk forsvandt den totalt og gik i med tapetet - harmløs og venlig velegnet til folk der ikke kan lide at kaffensmagen bliver for påtrængende
                      Last edited by Kim Kaos; 22. December 2011, 19:32.

                      Comment

                      Working...
                      X