Vandmåler til bestmax filter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Flim
    Mellemristet
    • Sep 2010
    • 273

    Vandmåler til bestmax filter

    Hejsa.
    Har monteret BestMax filter på vandledningen til min LaSpaz og vil gerne have kontrol over hvornår jeg skal have skiftet mit filter. Jeg kunne selfølgelig montere et Aquameter med digital aflæsning, men synes at det måske er en lidt pebret pris.
    Mit spørgsmål er derfor om der er nogen herinde der har monteret en ganske almindelig vandmåler, eller om der skulle være noget der gjorde at det ikke var en god idé?? En almindelig vandmåler koster ikke mere end kr. 150-200...

    Venlig hilsen Flemming
    La Pavoni Proffesional pre millenium, V60 og Aeropress
    Mazzer Super Jolly m. doser
    Porlex mini grinder, Wilfa kværn
    Hottop rister
  • Botnakken
    Mellemristet
    • Jun 2008
    • 249

    #2
    Re:Vandmåler til bestmax filter

    Både og ..

    Jeg valgte at montere Bestmax måleren fordi:

    1. Det er *meget* mindre end en vandmåler.
    2. Man sætter antal liter der må køre gennem måleren før den går på 0 - altså måleren tæller ned.
    3. Da måleren tæller ned er det meget nemmere at holde styr på hvornår filter skal skiftes - bla. fordi måleren også holder styr på om det er over 1 år siden filter er skiftet.
    4. tæller monteres direkte på 3/8\" på filter
    5. Display er forholdsvis lille og kan placeres så det er læsbart.
    6. Bestmax måleren koster ca. 600

    ... og så kom jeg jo alligevel off-topic da du efterlyste erfaringer med alm. vandmåler.
    /Anders
    Lidt fattigere - men meget rigere

    La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
    Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
    Hario Siphon
    HotTop 8828B
    Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

    Comment

    Working...
    X