Hvad vil du gerne vide om kaffe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kennethp
    Mørkristet
    • May 2011
    • 343

    Hvad vil du gerne vide om kaffe?

    Hej alle sammen.
    Først tak for et rigtig godt forum som efterhånden har kostet mig ret mange penge, rumlen i maven, men rigtig mange gode kaffeoplevelser.
    Jeg er relativ ny i den gode kaffes verden, jeg begyndte at kigge med på forumet for omkring et halv år siden, og sidenhen har det ene taget det andet, og jeg er gået fra irmas blå bønner til behmor ristning, og fra stempelkande, til aeropress, og nu til en fuldblods espressomaskine.

    I min fritid bruger jeg meget tid på tage billeder og lave små videoer, og jeg ville meget gerne kombinere det med min kaffehobby. Så jeg har for lidt tid siden købt domænet kaffeoplysningen.dk hvorpå jeg gerne vil lave kaffe videoer og billeder. Jeg har i den forbindelse en masse idéer til hvad siden kunne indeholde, og håbede i også ville supplere med lidt input, i den gode kaffes tjeneste.

    Jeg har tænkt på følgende:

    - Bøsøge Københavns microristerier (med tiden DKs) og lade dem fortælle om kaffe/kafferistning/kaffebrygning, eller hvad de nu selv føler de er eksperter i, så det bliver lidt alsidigt.

    - Generelt om kaffebønner/kaffebønder. fra frugt til kop.

    - Videoer af \"optimale\" brygmetoder på forskelligt udstyr.

    - Generelt om kafferistning

    - Generelt om kaffekværning

    - Generelt om cupping

    - Kaffeopskrifter

    - Om supermarkedskaffe, og hvorfor man bør holde sig væk.

    - Kaffehistorie gennem de sidste par hundrede år, i korte træk.

    - Evt. Bruger videoer, men alt skal være af Høj kvalitet. Evt. kunne man besøge kaffeentusiaster (nogen frivillige?)

    -Link til Danmarks bedste kaffe/espressoforum

    Og så spørgsmålet, er der noget i gerne vil vide om kaffe? Eller noget i synes andre bør vide?

    Det er 100% et fritidsprojekt, så jeg ved ikke hvornår man kan forvente noget på siden, i ved vel hvordan det er med fritid Håber ikke noget tager det for reklame eller taget det ilde op. Det er på alle måder ment i den bedste kaffeånd, ingen kommercielle interesser.

    Mvh
    Kenneth
Working...
X