New Limited Summerespresso l

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamilton
    Mellemristet
    • May 2008
    • 167

    New Limited Summerespresso l

    Indlæg slettet med henvisning til EspressoBars forumregler vedr. kommercielle indlæg:

    Kommercielle indlæg
    Rent kommercielle indlæg accepteres ikke uden forudgående aftale med EspressoBar. Indlæg af denne karakter, vil blive slettet
    Ønsker du at reklamere på EspressoBar, er du velkommen til at kontakte os og så er vi naturligvis åbne for at lave en form for et samarbejde
  • Hamilton
    Mellemristet
    • May 2008
    • 167

    #2
    Re:New Limited Summerespresso l

    I skriver jo selv at man sælge/bytte sine blends med andre brugere. Jeg syntes ikke, at der er kan være tale om et kommercielt salg ved at riste 5 X 1 kg. kaffe og sælge til en bundpris. For mig er det jo blot en fascinerende hobby, og netop at lave helt specieller blends til Nørderne - og alt taget i betragtning = Underskudsforretning. Jeg får næppe indtjent de alene de 14000,-kr. i foråret det har kostet at renovere , og det er da også en slags gave/ sjælden mulighed til Espressobar og dens brugere fra Hamilton

    Comment

    • Kjeldsen
      Coffeeholic
      • Feb 2010
      • 1086

      #3
      Re:New Limited Summerespresso l

      Jeg nåede aldrig at se det oprindelige indlæg, men det har aldrig virket på mig som om du har forsøgt at sælge med kommercielle bagtanker. Det kunne heller aldrig betale sig i de mængder!

      Af ren nysgerrighed, hvor går grænsen for hvornår et salg er i overensstemmelse med både regler og beskrivelsen til dette forum, og for hvornår det er \"kommercielt\"? Personligt synes jeg også det er en gave at dem med de gode ristere deler ud af glæderne på den måde. Hvis E-bar skal have %\'er af hvad der allerede er fair priser, så kan vi da umuligt fremme en intern børs som drives af lysten til at eksperimentere.

      Der er folk som renoverer udstyr og sælger det videre på forumet. En kæmpe service, til fair priser! Er det også kommercielt?

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #4
        Re:New Limited Summerespresso l

        Jeg har bestemt været af den opfattelse, at du var mere kommerciel end andre der ind imellem rister 250-500 gr. på deres Behmore, Gene eller hottop. At du har en Probatino dikvalificerer dig selvfølgelig ikke, men jeg ahr derimod tråde som disse i tankerne:

        Kbh. bestilling hos EspressoFreaks

        Re:Kaffe fra Espresso Freaks!

        Re:Hamilton lancerer 2 sommerespressoer på bestilling
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        • Wolff
          Master Brewer
          • Oct 2007
          • 1577

          #5
          Re:New Limited Summerespresso l

          Hvorfor være så smal-øjet, det kan vel kun være til alle kaffedrikkers fordel at der kan blive solgt en god og billig kaffe her på forummet, eller er der nogen af de store drenge der har brokket sig over deres salg ?? hvad koster det egentlig at reklamere her på siden ?

          /Wolff
          Fortid
          La Marzocco GS3
          Casadio Macinadosatore Istantaneo
          Hottop KN8828-P

          BWM S M/LCD på vandværket
          Reg Barber 58mm Anodized/Stål
          Pullman/Synesso ridgeless
          Bumper TS
          Motta Knockbox
          Nutid
          Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
          French Press-Bodum 4 cup

          Comment

          • Hamilton
            Mellemristet
            • May 2008
            • 167

            #6
            Re:New Limited Summerespresso l

            Ja det var da spændenden at vide, hvor grænsen går til? Når jeg har lanceret på bestilling limited er det jo fordi jeg altid rister 1 kg. grønne bønner ad gangen, og altid hver slags hver for sig, og til en espressoblanding er det jo derfor ikke urealistisk at bruge 4 kg. bønner som er = 6 X 500 gr. ristede hele bønner. Det gav så sidste gang 10-11 poser kaffer, hvoraf jeg selv gerne vil beholde 2 poser, og gerne vil være sikker på at resten er afhændet, da det jo er meget at brænde inde med alene. Blandingsbønnerne er købt hos hasbean til fuld pris, så det er jo ikke nogen guldgrube, og derfor heller ikke ked ad af sælge en pose Tanzania med. God kaffe er dyrt, opdager man bare alene sommetider desværre inden kværnen er indstillet kan der gå 50 gr. kaffe. Jeg kan ikke riste mindre på en Probatino, som også udover en shoproaster også kaldes en sampleroaster, og syntes ikke selv det er urimeligt, at jeg kommer af med overskuddet, og at det også kunne være en fordel for andre brugere. Hvis jeg skulle tjene penge, skal der købes ind for 20-30 kilo hos Mercanta i London før kiloprisen ryger ned, og man kan tale om en forretning.

            Comment

            • KimKaos
              Mellemristet
              • May 2011
              • 182

              #7
              Re:New Limited Summerespresso l

              Den dag Hamilton får sin egen hjemmeside med alt inkl. så kan vi snakke om professionelt salg og køb af reklameplads her på espressobar.dk - men i de mængder vi her taler om plus at han er åben overfor de ønsker folk har, så har jeg svært ved at se problemet.

              Hans kaffe er god og den er billig - så billig at det ikke kan være det store han tjener på bønnerne - så sålænge det er på det niveau kan man vist godt betragte det som et venskabeligt hobbysalg mellem ligemænd og dermed give ham lidt ekstra spillerum til at fortælle om sine produkter.
              ECM Tech. IV Profi med fast vand
              Mazzer Major med tragt

              Comment

              • Morten_DK
                Mørkristet
                • Apr 2011
                • 455

                #8
                Re:New Limited Summerespresso l

                Hvis det er ok at sælge en espressomaskine når man opgraderer, og derfor ikke længere har brug for den gamle, kan jeg ikke se, at det er et problem at Hamilton sælger ud af sin \"overproduktion\"...

                Just my 2c

                B) Morten
                Rancilio Silvia DeLuxe (Auber PID m. pre-infusion & shot-timer)
                Mazzer Mini Electronic Model B Nero

                Comment

                • tyfon
                  Mørkristet
                  • Jul 2008
                  • 309

                  #9
                  Re:New Limited Summerespresso l

                  MoBak wrote:
                  Jeg har bestemt været af den opfattelse, at du var mere kommerciel end andre der ind imellem rister 250-500 gr. på deres Behmore, Gene eller hottop. At du har en Probatino dikvalificerer dig selvfølgelig ikke, men jeg ahr derimod tråde som disse i tankerne:

                  Kbh. bestilling hos EspressoFreaks

                  Re:Kaffe fra Espresso Freaks!

                  Re:Hamilton lancerer 2 sommerespressoer på bestilling
                  Sjovt nok at du MoBak hentyder til disse 3 tråde når du taler om kommercielle tråde.
                  Tråd 1 oprettet af Falckmanden, jamen der har da gennem tiderne været utallige tråde om samkøb fra diverse steder. Er det så mærkeligt at folk vil gå sammen og spare flere gange porto???
                  Tråd 2. er den virkelig så komerciel som du mener? har du læst hele tråden?
                  Tråd 3. Hamilton rister bestemt ikke lige 10-20 kg kaffe om dagen, og at sælge 4 eller 5 gange 1 kilo er vel næppe kommercielt
                  Astoria Sibilla
                  Bestmax Filter
                  Mazzer Major Electronic
                  JURA X9

                  Comment

                  • kohaii
                    Mørkristet
                    • Aug 2009
                    • 303

                    #10
                    Re:New Limited Summerespresso l

                    tyfon wrote:
                    MoBak wrote:
                    Jeg har bestemt været af den opfattelse, at du var mere kommerciel end andre der ind imellem rister 250-500 gr. på deres Behmore, Gene eller hottop. At du har en Probatino dikvalificerer dig selvfølgelig ikke, men jeg ahr derimod tråde som disse i tankerne:

                    Kbh. bestilling hos EspressoFreaks

                    Re:Kaffe fra Espresso Freaks!


                    Re:Hamilton lancerer 2 sommerespressoer på bestilling
                    Sjovt nok at du MoBak hentyder til disse 3 tråde når du taler om kommercielle tråde.
                    Tråd 1 oprettet af Falckmanden, jamen der har da gennem tiderne været utallige tråde om samkøb fra diverse steder. Er det så mærkeligt at folk vil gå sammen og spare flere gange porto???
                    Tråd 2. er den virkelig så komerciel som du mener? har du læst hele tråden?
                    Tråd 3. Hamilton rister bestemt ikke lige 10-20 kg kaffe om dagen, og at sælge 4 eller 5 gange 1 kilo er vel næppe kommercielt



                    +1
                    helt ening
                    La Spaziale Vivaldi 2
                    Mazzer Super Jolly
                    Troll tamper
                    Bullet R1

                    Comment

                    • MoBak
                      Administrator
                      • May 2007
                      • 3610

                      #11
                      Re:New Limited Summerespresso l

                      tyfon wrote:
                      MoBak wrote:
                      Jeg har bestemt været af den opfattelse, at du var mere kommerciel end andre der ind imellem rister 250-500 gr. på deres Behmore, Gene eller hottop. At du har en Probatino dikvalificerer dig selvfølgelig ikke, men jeg ahr derimod tråde som disse i tankerne:

                      Kbh. bestilling hos EspressoFreaks

                      Re:Kaffe fra Espresso Freaks!

                      Re:Hamilton lancerer 2 sommerespressoer på bestilling
                      Sjovt nok at du MoBak hentyder til disse 3 tråde når du taler om kommercielle tråde.
                      Tråd 1 oprettet af Falckmanden, jamen der har da gennem tiderne været utallige tråde om samkøb fra diverse steder. Er det så mærkeligt at folk vil gå sammen og spare flere gange porto???
                      Tråd 2. er den virkelig så komerciel som du mener? har du læst hele tråden?
                      Tråd 3. Hamilton rister bestemt ikke lige 10-20 kg kaffe om dagen, og at sælge 4 eller 5 gange 1 kilo er vel næppe kommercielt
                      Jeg sagde ikke at trådene er kommercielle, jeg sagde at det var disse tråde (og Hamiltons bidrag til disse) der havde givet mig det indtryk, at Hamilton rister kommercielt. Bl.a. at han besvarer forespørgsler til EspressoFreaks.
                      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                      La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter


                      1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                      Comment

                      • wedoo
                        Mørkristet
                        • May 2009
                        • 316

                        #12
                        Re:New Limited Summerespresso l

                        Wolff wrote:
                        Hvorfor være så smal-øjet, det kan vel kun være til alle kaffedrikkers fordel at der kan blive solgt en god og billig kaffe her på forummet, eller er der nogen af de store drenge der har brokket sig over deres salg ?? hvad koster det egentlig at reklamere her på siden ?

                        /Wolff

                        Jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvad det koster at reklamere på siden?

                        I øvrigt, så kan det da umuligt være et problem at Hamilton eksponerer nogle af sine riste, det er vel alt sammen for at blive dygtigere... Så når der kan afsættes riste hos diverse brugere af ebar, så udgør det jo ikke kommercielt brug, men måske nok mere en venlig gestus fra Hamiltons side.

                        /wedoo
                        LM GS/3 MP
                        BestProtect Filter
                        Compak K-10 Fresh
                        Tools: espro/RB/Pullman
                        Roaster: 800N Connoisseur

                        Comment

                        • RasmusDJ
                          Stamgæst
                          • Mar 2012
                          • 950

                          #13
                          Grænsen går vel når man har CVR nummer og bruger dette i forhold til sit salg og indkøb af bønner. Hvis fx en kaffebutik/shop begyndte at reklamere og sælge herinde, så kan man snakke kommercielt.
                          //Rasmus Bonnesen

                          Comment

                          • Spam
                            Mellemristet
                            • May 2012
                            • 171

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
                            Grænsen går vel når man har CVR nummer og bruger dette i forhold til sit salg og indkøb af bønner. Hvis fx en kaffebutik/shop begyndte at reklamere og sælge herinde, så kan man snakke kommercielt.
                            Nah, det gør kaffemekka vel egentlig allerede, i det små? Eller rettere, nogle af ejerene. (Ihvertfald en).

                            Det er dog ikke noget, jeg har fået ondt nogen steder over...
                            --
                            Nuova Simonelli Oscar (m/VB, OPV, 3mm restrictors, st. varmelegeme, dobb. kedel-isolering, kontraventil af stål, og WBC dampstuts).
                            Mahlkönig Vario

                            Comment

                            • sps79
                              Coffeeholic
                              • Jul 2010
                              • 1263

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Spam Se indlæg
                              Nah, det gør kaffemekka vel egentlig allerede, i det små? Eller rettere, nogle af ejerene. (Ihvertfald en).

                              Det er dog ikke noget, jeg har fået ondt nogen steder over...
                              Hvem........?
                              -
                              Søren P. Schmidt
                              LMWDP #393
                              -
                              Faema C84 - VST 18 & Synesso
                              Mazzer Super Jolly
                              Mahlkönig Vario
                              Pullman Jarrah stamper
                              La Pavoni Europiccola
                              Porlex Tall Grinder & Zassenhaus Mokka Grinder
                              Concept Art stamper

                              Comment

                              Working...
                              X