Karma-systemet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Morten_DK
    Mørkristet
    • Apr 2011
    • 455

    Karma-systemet

    Hej Admin

    Et kort forslag om at fjerne karma-systemet her på siden. Der er tydeligvis nogen der ikke er gamle nok til at administrere et system af den karakter. For kort tid siden var der flere brugere der mistede en del karma for at tilkendegive deres mening om Risteriets Uno i en tråd jeg havde startet. Ligeledes kan jeg nu se, at min egen karma er gået på negativ - jeg aner ikke hvorfor.

    Systemet er vel tænkt som en måde at fx. nye brugere kan få en idé hvor meget man skal lægge i de svar man får fra andre brugere (høj karma = respekteret bruger med stor viden), men på den måde det kører nu, hvor det bruges til lige at markere at man synes en brugers synspunkt er forkert er jo ikke meningen - eller er det?

    De bedste hilsner
    Morten
    Rancilio Silvia DeLuxe (Auber PID m. pre-infusion & shot-timer)
    Mazzer Mini Electronic Model B Nero
  • HenrikP
    Master Brewer
    • Jul 2008
    • 1593

    #2
    Re:Karma-systemet

    +1 herfra!
    Henrik Palshøj

    Comment

    • sps79
      Coffeeholic
      • Jul 2010
      • 1263

      #3
      Re:Karma-systemet

      Enig!
      -
      Søren P. Schmidt
      LMWDP #393
      -
      Faema C84 - VST 18 & Synesso
      Mazzer Super Jolly
      Mahlkönig Vario
      Pullman Jarrah stamper
      La Pavoni Europiccola
      Porlex Tall Grinder & Zassenhaus Mokka Grinder
      Concept Art stamper

      Comment

      • johnster
        Master Brewer
        • Jun 2011
        • 1756

        #4
        Re:Karma-systemet

        Jeg er enig, da systemet ikke kan virke adfærdsregulerende, når man ikke kan se, hvad kritikken er givet for. Da den samtidig er anonym, kan man heller ikke spørge om årsagen og man får derfor heller ikke mulighed for input til at ændre sin adfærd. Så det bedste vil være at rette op på disse forhold eller simpelthen som foreslået afinstallere den plugin til Joomla.


        /John
        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
        Compak K10 Fresh
        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

        Philips Café Gourmet

        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

        Comment

        • Gunde
          Espresso
          • Mar 2008
          • 689

          #5
          Re:Karma-systemet

          HenrikP wrote:
          +1 herfra!
          Hvordan i hede hulen er du havnet på -6?! Hvis jeg ikke lige havde brugt en på Morten_DK, så havde du sgu fået den.
          Mvh Morten

          --------------------
          Lelit Bianca
          Mazzer Major Electronic
          Mahlkönig Vario
          Hario V60
          Hario 3 kops Siphon
          Hario Skerton

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Re:Karma-systemet

            Jeg er helt med på at den bliver afinstalleret.

            Det er jo helt hen i skoven at der er flere og flere der får negativ \"karma\", det tyder helt klart på at nogle slet ikke er i stand til at administrere det.

            Har desuden heller aldrig selv gjort brug af det.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • Skurken
              Master Brewer
              • Jun 2008
              • 1985

              #7
              Re:Karma-systemet

              Min er også faldende over de sidste par dage. Til trods for at jeg ikke har skrevet herinde.

              Lad mig lige sige til den eller de personer der står for det: Jeg kunne ikke være mere ligeglad. Hvor taberagtig kan man egentlig være...

              Edit: Administratorerne må da kunne se om der er nogen der misbruger systemet. F.eks. folk der opretter brugere udelukkende for at give andre folk dårligere karma. Den slags bør selvfølgelig medføre offentlig afstraffelse i form af tvangsfodring med gammel Peter Lrsen kaffe i en måned og ev.t IP-ban

              Herudover synes jeg også karma systemet som det er i dag er lidt meningsløst. Derimod synes jeg det kunne være fedt at kunne \"Like\" et indlæg, så man kan vise om man er enig i noget der er skrevet.
              Mvh. Anders


              Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

              Comment

              • Gunde
                Espresso
                • Mar 2008
                • 689

                #8
                Re:Karma-systemet

                Skurken wrote:
                Min er også faldende over de sidste par dage. Til trods for at jeg ikke har skrevet herinde.

                Lad mig lige sige til den eller de personer der står for det: Jeg kunne ikke være mere ligeglad. Hvor taberagtig kan man egentlig være...

                Edit: Administratorerne må da kunne se om der er nogen der misbruger systemet. F.eks. folk der opretter brugere udelukkende for at give andre folk dårligere karma. Den slags bør selvfølgelig medføre offentlig afstraffelse i form af tvangsfodring med gammel Peter Lrsen kaffe i en måned og ev.t IP-ban

                Herudover synes jeg også karma systemet som det er i dag er lidt meningsløst. Derimod synes jeg det kunne være fedt at kunne \"Like\" et indlæg, så man kan vise om man er enig i noget der er skrevet.
                Enig i at et \"Like\" system kunne være en god idé. Gulerod i stedet for straf.


                Som udgangspunkt synes jeg at et karma system er glimrende, fordi det giver giver mulighed for at straffe \"god og dårlig stil\", og derfor forhåbentlig et incitament til god stil. HenrikP har f.eks. tidligere haft høj karma fordi han er virkelig hjælpsom når nye folk spørger om hjælp. Men samtidig er kriterierne for hvornår deres gives karma tilsyneladende totalt arbitrærere og folk bruger det vidt forskelligt. Derfor virker karmasystemet i mine øjne også forældet.
                Mvh Morten

                --------------------
                Lelit Bianca
                Mazzer Major Electronic
                Mahlkönig Vario
                Hario V60
                Hario 3 kops Siphon
                Hario Skerton

                Comment

                • HenrikP
                  Master Brewer
                  • Jul 2008
                  • 1593

                  #9
                  Re:Karma-systemet

                  Gunde wrote:
                  HenrikP wrote:
                  +1 herfra!
                  Hvordan i hede hulen er du havnet på -6?! Hvis jeg ikke lige havde brugt en på Morten_DK, så havde du sgu fået den.
                  Tak for det Gunde, der ryger +1 din vej
                  Henrik Palshøj

                  Comment

                  • Adelgren
                    Mørkristet
                    • Jul 2009
                    • 368

                    #10
                    Re:Karma-systemet

                    Kan ikke være mere enig. Et \"I like\" system ville være at foretrække.
                    ECM Technika V Profi
                    Eureka Atom 75

                    ...and the trusty Moccamaster

                    Comment

                    • Hobzon
                      Coffeeholic
                      • Dec 2007
                      • 1426

                      #11
                      Re:Karma-systemet

                      Respekt er ikke noget man kan forlange, det er noget man gør sig fortjent til!

                      Karma systemet er - synes jeg - en ganske glimrende ting. Det er ikke så forskelligt fra Facebooks \"Synes godt om...\" knap eller det seneste tiltag med Google+ så på den måde har Espressobar med deres brug af Fireboard været langt forud for deres tid :-)
                      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                      Østerbro

                      La Marzocco GS3
                      Mahlkönig K30 Vario


                      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                      Comment

                      • HenrikP
                        Master Brewer
                        • Jul 2008
                        • 1593

                        #12
                        Re:Karma-systemet

                        Hobzon wrote:
                        Respekt er ikke noget man kan forlange, det er noget man gør sig fortjent til!

                        Karma systemet er - synes jeg - en ganske glimrende ting. Det er ikke så forskelligt fra Facebooks \"Synes godt om...\" knap eller det seneste tiltag med Google+ så på den måde har Espressobar med deres brug af Fireboard været langt forud for deres tid :-)
                        Både og, og ikke helt! På Facebook, kan man give \"I Like\" til et billed eller en kommentar, og det vil her tilkendegive hvad det er man er enig i!

                        Karma her på siden er en generel ting, og de kan ikke tilføjes til en enkelt kommentar, eller holdning!

                        En anden ting der er interesant er at Facebook ikke har tilføjet en \"Don\'t Like\".

                        Så som det fremgår af et tidligere indlæg, så kan man ikke lære noget af ens karma tal! Men der er ingen tvivl om at det har indflydelse på ens troværdighed hvis man står på -, blandt folk der ikke kender en.
                        Henrik Palshøj

                        Comment

                        • wedoo
                          Mørkristet
                          • May 2009
                          • 316

                          #13
                          Re:Karma-systemet

                          HenrikP du skal sku da lige have en Karma af mig... Netop hjemvendt fra lidt ferie og så at din var hamret godt i bund... Du er altid venlig og hjælpsom og det fortjener en Karma herfra.

                          Rigtig gode sommerhilsner herfra

                          /wedoo
                          LM GS/3 MP
                          BestProtect Filter
                          Compak K-10 Fresh
                          Tools: espro/RB/Pullman
                          Roaster: 800N Connoisseur

                          Comment

                          • HenrikP
                            Master Brewer
                            • Jul 2008
                            • 1593

                            #14
                            Re:Karma-systemet

                            wedoo wrote:
                            HenrikP du skal sku da lige have en Karma af mig... Netop hjemvendt fra lidt ferie og så at din var hamret godt i bund... Du er altid venlig og hjælpsom og det fortjener en Karma herfra.

                            Rigtig gode sommerhilsner herfra

                            /wedoo
                            Takker og lidt retur fra mig til dig

                            Og gode som erhold er retur
                            Henrik Palshøj

                            Comment

                            • Skurken
                              Master Brewer
                              • Jun 2008
                              • 1985

                              #15
                              Re:Karma-systemet

                              Enig med HenrikP. Karma systemet her på siden er ikke som det på Facebook. Det er anonymt for det første og for det andet kan man ikke se hvad man har fået dårlig/god karma for.
                              Mvh. Anders


                              Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                              Comment

                              Working...
                              X