Klikmåtte ? + lidt andet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 1holmes
    Grøn bønne
    • Dec 2010
    • 47

    Klikmåtte ? + lidt andet

    Hey til jer.
    Som i kan se er jeg en helt lysegrøn bønne, og har derfor brug for hjælp.
    Jeg har siden jul, siddet og læst så jeg har fået helt ondt i ryggen. Grunden til alt dette læseri, skyldes min kone som har givet mig min første espressomaskine. (Silvia) Så nu skal jeg naturligvis have noget grej så jeg kan lærer at lave noget godt. I den forbindelse har jeg set på en Xpressivo klikmåtte, men er blevet lidt i tvivl om den er pengene værd, eller om jeg hellere skal købe en alm. måtte?
    Samtidig vil jeg gerene høre om hvad i bruger til at afkalke med?

    PFT

    Henrik
    Rancilio Silvia
    Mahlkönig Vario
    Reg Barber (sort)
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    #2
    Re:Klikmåtte ? + lidt andet

    Ang. klikmåtten så er den efter min mening ikke pengene værd. Bare køb en almindelig.

    Hvor mange kilo du tamper med er en ubetydelig lille faktor sammenlignet med mængdedosering, hvor fint/groft du kværner kaffen samt hvordan du får den distribueret i filteret.

    Jeg bruger citronsyre pulver til at afkalke med. Fungerer upåklageligt.
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

    Comment

    • Skurken
      Master Brewer
      • Jun 2008
      • 1985

      #3
      Re:Klikmåtte ? + lidt andet

      Hov forresten, velkommen hertil!

      Og sikke da en dejlig kone du må have, super lækker gave at få. Forvent at det er en hobby der kan opsluge dig totalt!
      Mvh. Anders


      Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

      Comment

      • JoE
        Mørkristet
        • Feb 2010
        • 323

        #4
        Re:Klikmåtte ? + lidt andet

        Enig i at den måtte ikke er en krone værd, eller den jeg fik var ikke. Indstillingen var umulig, klikkene... upåligelige, og så kom der varige mærker i den med det samme. Sendte den tilbage og fik pengene igen uden brok, så forhandleren troede nok heller ikke rigtig på den. Et alternativ kunne være Espro tamper. Den gør det samme, men er overpålidelig. Du kan se den på bla risteriets hjemmeside.
        Alex mkII
        Mazzer Super Jolly E homemade edition
        Gene
        Espro

        Comment

        • Falckmanden
          Coffeeholic
          • Feb 2009
          • 1370

          #5
          Re:Klikmåtte ? + lidt andet

          Hej og stort velkommen til Espressobar.

          Ja sikke en dejlig kæreste du har dig.
          Du skriver ikke noget om en kværn, og har du læst en del pa dette forum vil du også vide at en go kværn er af STOR betydning. Har du en kværn? Hvis ikke så skal du nok koncentrere om at få dig sådan en istedet for en klikmåtte.

          Vh Kasper
          Hjemme:
          ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
          La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
          Mazzer Robur E

          Arbejde:
          ECM Michelangelo 2grp
          Mazzer Major

          Comment

          • 1holmes
            Grøn bønne
            • Dec 2010
            • 47

            #6
            Re:Klikmåtte ? + lidt andet

            Tak for velkomsten.
            Ja, det meste som jeg har læst, er her inde fra. Jeg har også læst det omkring kværne, men i erkendelse af at det lige har været jul & nytår, må jeg desværre priotere kværnen til lidt senere. Jeg har dog en billig kaffekværn med ca. 10 år på bagen, ikke det bedste, men i mangel af bedre.
            Tilbage til topic. Så vil jeg da undlade at bruge penge på sådan en måtte. men købe nogle andre ting i stedet for.
            Rancilio Silvia
            Mahlkönig Vario
            Reg Barber (sort)

            Comment

            Working...
            X