København, Cafe Europa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gelateria.dk
    Grøn bønne
    • Nov 2010
    • 4

    København, Cafe Europa

    Jeg mener at huske, at Europa engang var et sted, hvor man var sikker på at få en god kaffe, bl.a. fordi der stod mindst en verdensmester ved maskinen.

    Idag bestilte jeg en single-shot café latte - og bare for at være sikker spurgte jeg betjeningen, om det nu var sødmælk de brugte ?
    Det var det ikke det var letmælk ..... Letmælk ? Fløj det vist nok ud af mig, og \'damen\' nærmest vrissede af mig, om det da gjorde nogen forskel ?

    Er det bare mig der er \'gammeldags\' og mener, at en café latte skal laves med sødmælk og helst homogeniseret ?
    Er det urimeligt at forvente, at en ansat på Café Europa bør vide, at det faktisk gør en forskel ?
    Måske det bare er for længe siden, at jeg sidst har været på Café Europa - det varer ihvertfald lang tid inden jeg igen bestiller en café latte der.

    Det skal så lige bemærkes, at jeg ændrede min bestilling til en espresso, som iøvrigt var rigtig god (Kontra).
    Morten Mortensen, Gelateria.dk - Italienske Ismaskiner til hjemmebrug
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    #2
    Re:København, Cafe Europa

    tror du er gammeldags... synes på ingen måde den SKAL laves på homogeniseret sødmælk... uhomolet kan være bedre for nogle kaffer... men jeg vil give dig ret i, at hun burde vide bedre når det kommer til forskellen
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

    Comment

    Working...
    X